The Arc Roaster

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

The Arc Roaster

Berichtdoor pichichi » do 13 okt 2016, 21:50

Further developing the link between green coffee and roasters at home or commercially, Brooklyn, N.Y.-based Crop to Cup Coffee Importers today announced the widespread launch of the 700-gram (1.54-pound) Arc Roaster.

Crop to Cup has been developing the roaster — designed for home roasting, commercial sample roasting or profiling — since 2011 with manufacturing partners in China. With a 200-gram to 700-gram capacity, suggested roast volumes of 300 grams to 600 grams and a $3,490 pricetag, the company is pitching it as a kind of intermediate option between smaller home roasting machines and more robust sample and small-batch machines offered by commercial manufacturers.

(...)

http://dailycoffeenews.com/2016/10/13/c ... g-machine/" onclick="window.open(this.href);return false;
arc-coffee-roaster.jpg
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: The Arc Roaster

Berichtdoor Pti » vr 14 okt 2016, 10:35

Mooi ding en erg scherp geprijsd!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: The Arc Roaster

Berichtdoor fransg » vr 14 okt 2016, 10:43

Ja grappig, zelfs Artisan kan er volgens de fabrikant (bovenstaande link tekst) op worden aangesloten alleen in het reclamefilmpje staat de assistent met muis in de hand voor niks aan de laptop want er verschijnt niets.

En de brandmeester lijkt een 'roast plan' op papier te hebben dat verder niet in beeld wordt gebracht, niet zichtbaar gebruikt en het lijkt lastig de temperatuur een beetje netjes in het profiel te houden.

Is vast wel wat van te maken maar daar is nog wel wat voor nodig.



http://www.youtube.com/watch?v=TAVbOMIUAPk
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: The Arc Roaster

Berichtdoor fransg » vr 14 okt 2016, 12:14

Deze lukt het beter:

https://www.youtube.com/watch?v=Mp5KtNrEcr0

arc-artisan.png
arc-artisan2.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

nicholas
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 17 dec 2012, 12:50
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: The Arc Roaster

Berichtdoor nicholas » vr 20 okt 2017, 16:34

Het zit al een tijdje in m'n achterhoofd om te investeren in kleine commercieel brander zoals deze. Ben momenteel wat aan het opzoeken en aan het vergelijken. Zijn er ervaren branders die kunnen zeggen waarom ik wel of niet voor deze zou gaan? Evt. alternatieven? Ik weet dat in het algemeen er een voorkeur is voor gasbranders ipv elektrisch, maar op hun website zeggen ze dat de elektrische versie het even goed zou moeten doen, geloven of toch maar voor gas gaan?
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: The Arc Roaster

Berichtdoor @3aan » vr 20 okt 2017, 18:48

Het zit al een tijdje in m'n achterhoofd om te investeren in kleine commercieel brander zoals deze. Ben momenteel wat aan het opzoeken en aan het vergelijken. Zijn er ervaren branders die kunnen zeggen waarom ik wel of niet voor deze zou gaan? Evt. alternatieven? Ik weet dat in het algemeen er een voorkeur is voor gasbranders ipv elektrisch, maar op hun website zeggen ze dat de elektrische versie het even goed zou moeten doen, geloven of toch maar voor gas gaan?
Persoonlijk zou ik voor gas gaan, reageert sneller dan . . .

https://youtu.be/tt7w6ZbEVGs
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: The Arc Roaster

Berichtdoor ErikW » vr 20 okt 2017, 20:59

Voor zover ik wat weet:
Elektrisch kan als je niet grote hoeveelheden tegelijk wil doen. Je moet vaak 220V hebben.
Zoals in USA met 110V lukt het dan al vaak niet.

Een power van ongeveer 3W per vierkante cm is gewenst. T

Gas voor de grote roosters.

Heb zelf net binnen de Bella Barista Dalian Amazon 1 KG Roaster Model DL-A721-SBB via Bella Barista op 220V
Moet hem nog installeren en kan nog niets van roosteren.
Leek me een goede en er is goede ervaring en uitleg bij.

En het is een door BellaBarista geupdate versie.

S6

Gr Erik

nicholas
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 17 dec 2012, 12:50
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: The Arc Roaster

Berichtdoor nicholas » vr 20 okt 2017, 23:13

Bedankt Adriaan, via jouw link ben uitgekomen op de BC-lijn en de vergelijkbare millcity branders. Zal nu rustig m'n tijd nemen om ze allemaal te vergelijken. Helaas komen ze allemaal van heel ver...
ErikW de Dalian ben ik ook tegengekomen, benieuwd hoe het je bevalt, alvast succes ermee!
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron