Hang ook eens een Fuji aan uw FZ-94

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hang ook eens een Fuji aan uw FZ-94

Berichtdoor fransg » wo 15 mar 2017, 12:24

Extra voordeel is dat je nu ook een slijder hebt om de power te reguleren:

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... fz-94.html

Illustraties door Tije:
Voor Artisan 1.jpg
Voor Artisan 2.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hang ook eens een Fuji aan uw FZ-94

Berichtdoor Pti » wo 15 mar 2017, 12:53

Dat is nog eens een vooruitgang eindelijk echt controle over de warmtebron in plaats van enkel via luchtstroom!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hang ook eens een Fuji aan uw FZ-94

Berichtdoor fransg » wo 15 mar 2017, 13:13

Ja mooi.

Voorheen was het in drie trappen en het geleidelijk opwarmen/afkoelen ook al mooi maar dit is veel sneller reactief en nu ik tussen PID besturing en handmatige besturing kan schakelen is er meer beheersing mogelijk.

Vereist nog wel wat oefening, want doordat ik die BT probe nu anders heb geschakeld en nu de Fuji meedoet en er meer kan worden aangepast, voelt het weer even als een deels 'nieuwe' machine.

Bij de branding van gisteren schakelde ik over van manual op PID alleen eerst niet op de goeie manier waardoor de elementen 2 minuten uit stonden. Dat kostte ook weer twee minuten om terug "on track" te komen maar dat was gelukkig rond Dry End dus nog niet al teveel van invloed op de smaak van de branding.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Hang ook eens een Fuji aan uw FZ-94

Berichtdoor @3aan » wo 15 mar 2017, 13:34

Dat is nog eens een vooruitgang eindelijk echt controle over de warmtebron in plaats van enkel via luchtstroom!
Zoals bij een Giesen, met procenten werken wat betreft de aansturing van de branders, als je dat eenmaal onder de knie hebt wil je niet anders.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron