Ga ook eens langs in Mannheim

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor fransg » za 11 mar 2017, 01:55

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... ulate.html

Vandaag was de Rösterstammtisch bij Steffen Schwarz van Coffee Consulate in Mannheim. Ram Evgi van Coffee-Tech in Israel was eveneens overgekomen om zijn houtgestookte brander te demonstreren, Marko Luther vertelde over Artisan, de nieuwe mogelijkheden met mijn brander en Tonino.

De meeste branders die aanwezig waren werken met 5-25kg branders en veel vertelden tijdens het voorstelrondje dat ze overwegen uit te breiden. Een vrouw uit Zwitserland is net begonnen en verkocht van de week haar eerste pakje koffiebonen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor bobbee » za 11 mar 2017, 05:51

Leuk, heb je er wat aan gehad om erbij te zijn?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor fransg » za 11 mar 2017, 08:55

Jazeker! Leuk sowieso om Marko en Bono weer eens te spreken. Bij de lunch was een frisdrankje op basis van koffieblaadjes en de gastheer van het evenement had koffiebonen die een poos in eikenhouten port-vaten is opgeslagen, daar heb ik een zakje van mee. Ook heeft hij zeer veel kleine lots betaalbare specialty op voorraad.

Verder zijn zowel Steffen als Ram mannen die geen blad voor de mond nemen dus zo hoor je ook nog eens wat opmerkelijks dat ik natuurlijk niet kan doorvertellen ;-) Steffen maakte deel uit van het groepje dat de eerste World Barista kampioenschappen organiseerde en daar vertelde hij smakelijk over, ook kritisch wat er verder van is geworden.

Steffen laat de groene bonen graag een jaar lang op de boerderij waar deze is geoogst. "Het zijn embryo's van de plant," zegt hij, "die moet je niet meteen gaan verslepen. Van de stress gaan ze suikers omzetten in cellulose en wat heb je liever, zoete koffie of hout?"

En meer van die dingen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor bobbee » za 11 mar 2017, 09:41

Dat is leuk om te horen!
Koffiethee van de koffie bloesem! Gaaf.
Dat adres voor goede bonen is ook geweldig.
Een beetje smakelijke inside information, geweldig! Zolang het niet russisch is, hoef je niet te vrezen voor vergiftiging ;)
De boontjes zijn embryos? Stress? Dat klinkt wel heel romantisch.
Leuke bijeenkomsten onder professionals waar ik het bestaan niet eens van wist.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor pichichi » za 11 mar 2017, 12:29

Ik denk dat Frans een ander drankje bedoeld, echt van de bladeren zelf?! Vertel daar meer over, ben nieuwsgierig!
Leuk samenzijn inderdaad, ik ga het even nalezen.
Enne, geen ACF in eigen stad dus Frans dit jaar?
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor bobbee » za 11 mar 2017, 12:54

Ik denk dat Frans een ander drankje bedoeld, echt van de bladeren zelf?! Vertel daar meer over, ben nieuwsgierig!
Leuk samenzijn inderdaad, ik ga het even nalezen.
Enne, geen ACF in eigen stad dus Frans dit jaar?
Fermented coffee flowers, for tea

[img]https://2.bp.blogspot.com/-gWaQ_yxD7bY/ ... t-2017.jpg[/img]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor fransg » za 11 mar 2017, 13:03

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor fransg » za 11 mar 2017, 13:14

Ik denk dat Frans een ander drankje bedoeld, echt van de bladeren zelf?!
Ik zal zo een foto plaatsen van het blikje (kleine oplage, hand geplakt label)
Enne, geen ACF in eigen stad dus Frans dit jaar?
Ik had kaartje voor gisteren maar toen was ik pas om half twaalf thuis en pas tegen half twee vannacht klaar met de foto's, dus net te laat om naar ACF te gaan. Vandaag tot nu toe druk met de video, verder doe ik niks meer.

Morgen misschien nog maar het is wel genoeg indrukken even zo.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor fransg » za 11 mar 2017, 13:17

koffiethee-small01-IMG_5909-10-maart-2017.jpg
koffiethee-small02-IMG_5910-10-maart-2017.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Ga ook eens langs in Mannheim

Berichtdoor pichichi » za 11 mar 2017, 21:25

Kicken!
Daar ga ik eens proberen aan te komen.

Gister wel twee flesjes Cascara Sparkling bekomen op het ACF http://www.cascara-sparkling.de/" onclick="window.open(this.href);return false;. Proefbekertje was goed fris, mooi moutig, beetje ciderachtig. Brauerei Gaffel Becker in Köln.

Heb van Speicherstadt Hamburg nog wat gedroogde koffiebloesem voor thee liggen. Ook al eens wat van Has Bean gehad. Doe mij maar cascara..

Maar dus nu ook maar eens de bladeren proeven dan! (En ook nog eens het Coffee Flour via UK)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron