hulp gevraagd om Pharos molen te verstellen

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Renato

hulp gevraagd om Pharos molen te verstellen

Berichtdoor Renato » di 06 jun 2017, 13:36

Beste forumleden,

een korte voorstelling, ik ben Renato, woon in de buurt van Delft. Tot nu heb ik steeds bonen bij een goede vriend, dat lange tijd koffie liefheber is, gemalen. Hij heeft een mooie SuperJolly en woon niet ver, we heben ook hetzelfde model van Europiccola, dus komt alles goed uit.

Sinds kort heb ik een Pharos molen, om een beetje met de maling te experimenteren. Helaas lukt het mij echter niet, een fijne maling te krijgen. Ik find het is zeer zwaar, de molen te verstellen. Hier kan mijn vriend niet hulpen, hij heeft ook geen verstand van handmolens. Ook het lezen van de schaat an informatie in de forums en youtube brengt geen begrip over de mogelijke probleem. Het lijkt alles zo eenvoudig te zijn, uit elkaar doen en weer opbouwen, maar de maling is altijd te groof voor espresso.

Ik heb dus echt one-on-one hulp nodig van een vriendlijke mens, dat van de Pharos verstand heeft. Woont iemand hier rond den Haag, dat een hand lenen kan? Een uurtje is zeker genoeg, ik breng ook de bonen - met orsprong na wens :) - mee!

Met groet (en hoop op meer kennis!),
Renato

cosss

Re: hulp gevraagd om Pharos molen te verstellen

Berichtdoor cosss » ma 12 jun 2017, 15:41

Ik heb een Pharos die ik gebruik voor Espresso.

Heb je deze pagina al gezien? http://www.oehandgrinders.com/OE-Pharos ... _50-1.html
Londinium R (2nd batch), OE Pharos & Clever Dripper, Mahlkonig Vario

Renato

Re: RE: Re: hulp gevraagd om Pharos molen te verstellen

Berichtdoor Renato » di 13 jun 2017, 00:01

cosss schreef:Ik heb een Pharos die ik gebruik voor Espresso.

Heb je deze pagina al gezien? http://www.oehandgrinders.com/OE-Pharos ... _50-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hi Cosss,
Bedankt voor je reactie. Dit pagina was mij bekend. Helaas lukt het mij niet, een goede verstelling te krijgen. De as wiebelt hoog en neder als ik de hendel draaie. Dat betekent, dat de grote moeren niet goed verstellt zijn, denk ik. Ik heb het al uit elkaar en weer gebouwd, ooit nutteloos... Zeker iets eenvoudig, dat ik niet zie, daarom mijn oproepje voor "buurenhulp".

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

mutsje

Re: hulp gevraagd om Pharos molen te verstellen

Berichtdoor mutsje » di 13 jun 2017, 21:29

Welkom op het forum.
ECM Giotto Premium, Quamar M80E, coffeelab tamper

Terug naar “Oproepjes”