LaCimbali Aan/Afvoer installeren

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
turboyeast

Re: LaCimbali Aan/Afvoer installeren

Berichtdoor turboyeast » do 09 jul 2015, 15:34

Thanks voor all the comments en artikelen.
Super om te lezen en informatie uit op te doen. Het is wat droog voer maar als ik daar straks betere espresso's van kan drinken neem ik de informatie graag op.
Ok dus een hardheid van 100/50 komt het beste uit de 'espresso taste test'. Waar voldoet deze test op? Is er ergens een boek, forum of PDF waar over het hele onderzoek te lezen is?
Hi Eva,
Lees het document dat ik een paar posts eerder gedeeld heb...insanely long water FAQ. Hardheid 100 mg/L en alkaliteit 50 mg/L.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Wat je bezit is op weg naar anderen.

EvaLaCimbali

Berichtdoor EvaLaCimbali » di 14 jul 2015, 13:42

Afgelopen zaterdag Peter opgezocht met de machine; La Cimbali Junior D/1 uit 1997.
Hij vindt de machine er prachtig uit zien niet eerder kwam hij zo een mooie machine tegen, de onderdelen ook maar ziet eigenlijk meteen dat er aan de rechterzijkant iets lekt.
Na een hele goede bak koffie en een leuk gesprek over koffie en machines gaan we huiswaarts, en laten we de machine bij Peter achter voor revisatie.

Vandaag (dinsdag) belt Peter op met een toch wel heel naar bericht. De boiler heeft op de lasnaad een lek, en jawel op de rechterzijkant.
Verschrikkelijk! :o Wat een vreselijk bericht op de verwachting dat de machine aankomend weekend in het huis heerlijke espresso aan het maken zou zijn.

Dit laat ik er niet bij zitten, ik ga heel Italie door om een goed werkende boiler te vinden.
Via CoffeeGeek gekeken op http://www.cafeparts.com/listCategoriesAndProducts.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
en een mail gestuurd.

Heeft iemand op het forum kennis van onderdelen van Cimbali en waar ik die eventueel vandaan kan halen?

Spironski

Berichtdoor Spironski » di 14 jul 2015, 13:55

Oh da's balen! Dan heb je meteen zo ongeveer de ergste kwaal die je kan bedenken... Terwijl de rest er zo goed uitziet!

Dit gaat vast goed komen, maar je zal nog wel even geduld moeten hebben.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

turboyeast

Berichtdoor turboyeast » di 14 jul 2015, 14:21

De boiler heeft op de lasnaad een lek, en jawel op de rechterzijkant.
Hi Eva,
Ik wil je geen valse hoop geven, maar dat lijkt me nauwelijks een probleem. Ik heb goede contacten met een metaalmeester... :D
Iemand die zijn ziel geruild heeft voor Duivelse metaalkunsten...die boiler is van vernikkeld koper. Koper laat zich heel goed hardsolderen met zilver. Zet een paar goede foto's hier op het forum en ik kom er op terug.
Cheers, TY

Spironski

Berichtdoor Spironski » do 16 jul 2015, 03:15

Ik moest ook meteen aan dat project van TY denken. Had jij niet een gescheurde HX laten solderen/lassen ofzo TY? Ik kon het topic zo snel niet meer vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

turboyeast

Berichtdoor turboyeast » do 16 jul 2015, 15:06

Ik moest ook meteen aan dat project van TY denken. Had jij niet een gescheurde HX laten solderen/lassen ofzo TY? Ik kon het topic zo snel niet meer vinden.
Ik heb een pinhole in een boiler van een Cimbali jr D/1 laten zachtsolderen en een HX van een Carimali Uno laten hardsolderen.
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... d&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Cheers, TY

Terug naar “Oproepjes”