Nieuwe (koffie)vrienden maken??!

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
pichichi

Nieuwe (koffie)vrienden maken??!

Berichtdoor pichichi » do 17 mar 2016, 22:29

http://coffeeshots.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

We zijn een App aan het bouwen waar je kunt zien waar je (h)eerlijke koffie kunt halen bij jouw in de buurt of onderweg.
Stel je voor:
Je hebt zin in een echt lekkere koffie.
Je hebt niet persé zin om in je eentje in een koffiebar te gaan zitten.
Je opent de Coffee Shots App en ziet op de kaart waar thuisbarista's om je heen zitten.
Je kan op de profielen zien wie de thuisbarista is, welke machine, reviews etc.
Je kan zien of de thuisbarista geopend is en je kan dan aangeven dat je wilt komen. De thuisbarista ziet wie je bent en heet je welkom.
Je komt aan en krijgt een super koffie. Je kan uiteraard een tweede bestellen :-).
Je sluit af met betaling via de App.
Je geeft een review aan de thuisbarista. De thuisbarista geeft een review aan jou.

Op het Amsterdam Coffee Festival 18-20 maart 2016 lanceren we de beta-versie van de Coffee Shots App! Kom langs op onze stand!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

bobbee

Re: Nieuwe (koffie)vrienden maken??!

Berichtdoor bobbee » do 17 mar 2016, 23:12

Is dit een initiatief van jou pichichi?
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

pichichi

Berichtdoor pichichi » vr 18 mar 2016, 07:56

Als ik ja zeg, kom je dan bij me langs?? ;)

Maar nee dus, ik ben het niet.
Las erover in ACF brochure.
Zal het straks eens ter plaatse uitchecken..

(En ook de wilde kopi luwak boys.... :oops:
Wel lef, dat ze een stand hebben.)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » vr 18 mar 2016, 08:12

Zit er dan ook gelijk een routeplanner ingebouwd, dan hoef je niet van App te switchen!? Betalen via de App? Impliceert dit, dat er voldoende aan de strijkstok cq portafilter blijft hangen?
Gaat de belastingdienst ook meekijken?

Haken en Ogen dus . . .
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

variant

Berichtdoor variant » zo 20 mar 2016, 12:08

Leuk!
Ik voorzie allemaal stakende barista`s. Een soort UBER koffie... lol

Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » zo 20 mar 2016, 20:17

Op het festival sprak ik ook iemand van de Coffeeshots.nl

Ze hebben de iPhone app nog niet af, die komt ergens volgende maand, is het plan.

Op hun brochure hebben ze het ook over een leaseplan waarmee je een Rocket Giotto en een MK Vario voor € 30/mnd kunt verwerven.

Als ik via zo'n app koffieklanten werf, loop ik misschien het risico dat gauwdieven via die app bij me binnenkomen. De een drinkt een espresso terwijl de ander mijn huis leegrooft, zoals meisjes dat met een babbeltruc bij goedgelovige ouden van dagen doen. Dat zou mij wel zorgen baren.

Dus maar een gast tegelijk en de beveiligingscamera aan!
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

bobbee

Berichtdoor bobbee » zo 20 mar 2016, 20:23

Zoiets spookte ook door mijn hoofd. Ik heb liever niet alles en iedereen in huis, je weet nooit wie je binnenhaalt.
Als zoiets via het forum loopt is er iets meer sociale controle onder de leden maar zo anoniem via een appje... Hmmm, nee liever niet.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

Pti

Berichtdoor Pti » ma 21 mar 2016, 09:47

Op het festival sprak ik ook iemand van de Coffeeshots.nl

Ze hebben de iPhone app nog niet af, die komt ergens volgende maand, is het plan.

Op hun brochure hebben ze het ook over een leaseplan waarmee je een Rocket Giotto en een MK Vario voor € 30/mnd kunt verwerven.

Als ik via zo'n app koffieklanten werf, loop ik misschien het risico dat gauwdieven via die app bij me binnenkomen. De een drinkt een espresso terwijl de ander mijn huis leegrooft, zoals meisjes dat met een babbeltruc bij goedgelovige ouden van dagen doen. Dat zou mij wel zorgen baren.

Dus maar een gast tegelijk en de beveiligingscamera aan!
Dus als ik in de toekomst in de binnenstad ben kan ik misschien een espresso to-go uit jouw apparatuur komen halen via de app ? :P

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » ma 21 mar 2016, 11:36

Als ik via zo'n app koffieklanten werf, loop ik misschien het risico dat gauwdieven via die app bij me binnenkomen. De een drinkt een espresso terwijl de ander mijn huis leegrooft, . . .
Dus als ik in de toekomst in de binnenstad ben kan ik misschien een espresso to-go uit jouw apparatuur komen halen via de app ? :P
Wat zou jezelf denken?

Ik uitte als eerste zo m'n bedenkingen en heb ook de beste man gesproken op de beurs, we waren het erover eens dat het waarschijnlijk niet voor mij bedoeld was/is :( Haken en Ogen, het zal wellicht voor de minder gedrevenen een leuke bijkomstigheid zijn. :)
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti

Berichtdoor Pti » ma 21 mar 2016, 12:47

Ik zag jou juist wel voor me met de kar en de app op locatie. Het zijn toch potentiële klanten.

Maar als ik er nog eens goed overna denk zie ik een "kritische" mopperkont (met alle respect) als jij ook geen kamer verhuren of dinertje lanceren via AirBnB /airdnb terwijl die concepten toch razend populair zijn onder een andere ( vooral jongere) generatie.

Ik zelf zou de eerder genoemden concepten ook nooit gebruiken om mijn huis letterlijk aan vreemden te verhuren. Ik zie coffee shots echter wel als een leuk concept om mn hobby/passie een beetje te delen en/of met gelijkgestemde bij mij in de buurt in contact te komen. Alhoewel ik zeker in den beginnen vooral alleen to-go koffie zou willen serveren, het koffiebarretje heb ik toch al en ook de machine staat 24/7 aan.

Terug naar “Oproepjes”