solliciteren bij een koffiebar hulp

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
seels

solliciteren bij een koffiebar hulp

Berichtdoor seels » ma 11 sep 2017, 13:17

Hoi,

even jullie raad nodig.

Ik zou graag een vrije sollicitatie doen bij een koffiebar hier om de hoek.

Mijn troeven dat ik gepassioneerd ben door koffie en wel overweg kan met machines. enz.....
(wel mooier uitgelegd natuurlijk)

waarom ik denk dat ze mij kunnen gebruiken is omdat:
Ik al regelmatig bij hun ben geweest, ze uitpakken met speciality coffee roasters, een kees van der westen spirit duette en een kvdw enkel groeper hebben staan, een k30 twin hebben staan, een probat in hun zaak waar de zakken koffie bonen naast staan, kortom alles om geweldige koffie te schenken, MAAR de koffie niet zo best smaakt.

Nu zou ik me willen aanprijzen bij hun maar kan het niet zo mooi verwoorden, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Laatst gewijzigd door seels op ma 11 sep 2017, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

martinierius

Re: solliciteren bij een koffiebar hulp

Berichtdoor martinierius » ma 11 sep 2017, 18:18

Maak een goeie espresso en laat ze het verschil proeven?
Carimali UNO || KINU M47,M68 || Aeropress || Feldgrind,aergrind || Mini Gaggia || ROK hand grinder || Chemex || Kalita 185 || Clever dripper
Behmor 1600 PLUS, modded met beanprobe

pichichi

Berichtdoor pichichi » ma 11 sep 2017, 18:55

20170911_185402.png
Best een leuke opstelling en masjienerie :P
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

pichichi

Berichtdoor pichichi » ma 11 sep 2017, 19:07

Ik zou zeggen dat je graag en vaak komt, verwerk daarin iets bijzonders van recent - een speciale boonsoort die je had, een leuke gebeurtenis/klik met medewerker etc. Laat vooral merken dat je "bovenop" de koffie zit en hun koffie al best goed is ( ;) ) maar misschien nog wel beter kan, waarmee er nog meer klanten - zoals jij - nóg vaker terug zullen komen! Hebben ze al eigen range bonen te koop? Wellicht meehelpen opzetten of upgraden. Je wilt graag meehelpen, meedenken en meegroeien. Met jouw koffiekennis kun je van toegevoegde waarde zijn.

Beetje standaard allemaal. Daar komt het wel vaker op neer. Maar het is "le ton qui fait la musique" en laat vooral het passionele voor koffie goed doorschijnen! Het is mij 9 jaar geleden ook zo gelukt; vanuit televisieproductie naar koffielogistiek en inmiddels dubbel gecertificeerd koffieproever bij handelaar.

Good luck!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

seels

Berichtdoor seels » ma 11 sep 2017, 19:12

20170911_185402.png
Best een leuke opstelling en masjienerie :P
Hoe ben je erachter gekomen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jochen_P

Berichtdoor Jochen_P » ma 11 sep 2017, 20:22

Ik vraag me vooral af waarom je er regelmatig komt als de koffie naar geen zak smaakt?
Of zijn de bonen wel goed en ga je er enkel bonen kopen?

Toch haast niet te geloven dat een zaak met zulke hardware niet in staat is een deftige koffie te bereiden...
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

mutsje

Berichtdoor mutsje » ma 11 sep 2017, 20:33

Dat de koffie niet smaakt zijn aannames van een persoon die het hier post. Dit kunnen we niet beamen zolang we er niet gedronken hebben dunkt me. Ook best 'link' om hier te posten, voor het zelfde geld lezen ze mee :)
ECM Giotto Premium, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

seels

Berichtdoor seels » ma 11 sep 2017, 20:51

Ik vraag me vooral af waarom je er regelmatig komt als de koffie naar geen zak smaakt?
Of zijn de bonen wel goed en ga je er enkel bonen kopen?

Toch haast niet te geloven dat een zaak met zulke hardware niet in staat is een deftige koffie te bereiden...
omdat de thee en gebak wel goed is ;) en het haast de enige in de buurt is ;)
Ik vind het net spijtig omdat inderdaad ze beschikken over goede machinerie en wel potentieel hebben vind ik. misschien heb ik ook net telkens pech dat de barista van dienst er niet is ofzo (zou kunnen)
Dat de koffie niet smaakt zijn aannames van een persoon die het hier post. Dit kunnen we niet beamen zolang we er niet gedronken hebben dunkt me. Ook best 'link' om hier te posten, voor het zelfde geld lezen ze mee :)
Laat dat net eigen zijn aan een forum, elke post zijn aannames van de poster imo. maar ga zelf proeven.
van mij mogen ze meelezen hoor.

mutsje

Berichtdoor mutsje » di 12 sep 2017, 20:48

was niet naar jou bedoelt maar eerder dat anderen het klakkeloos overnemen. Heb je al plan hoe je het gaan aan pakken? ben er wel benieuwd naar zou een mooie baan zijn dunkt mij.
ECM Giotto Premium, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

seels

Berichtdoor seels » di 12 sep 2017, 22:17

Nope not yet. Ben er nog niet uit wat ik ermee ga doen ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Oproepjes”