Reclame tsunami

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Pti

Reclame tsunami

Berichtdoor Pti » vr 15 dec 2017, 18:12

Mannen hebben jullie ook het gevoel alsof het forum plots veranderd is in een gratis weekblad vol met advertenties en advertorials?

Ik weet het niet hoor, maar ik haal met gepast snobisme mijn neus op voor ketens als kaldi, levelt en andere ouwe meuk met een mooi verhaal erbij.

Als de site geld kost wil ik best een donatie leveren maar als deze vuilstort door gaat ben ik snel weer terug naar enkel thuisbarista.nl.

Pti

Re: Reclame tsunami

Berichtdoor Pti » vr 15 dec 2017, 18:16

Hmm, ik poog dit bericht te verwijderen, ik wil en moet me hier eigenlijk helemaal niet druk om maken.

Maargoed verwijderen mag dus niet dus dat is aan een van de moderators.

Erik82

Berichtdoor Erik82 » vr 15 dec 2017, 19:13

Daar heb je gelijk in maar het staat tenminste in het juiste subforum. Daar lijkt mij niks mis mee. Als daarvan de boel wordt betaald vind ik het goed. Je hoeft dat subforum niet te openen dus dat is makkelijk. Er zijn zaken waar ik me meer aan irriteer. TB is al maanden zo goed als dood en er wordt bar weinig aan moderatie gedaan waardoor vlagen van echte spam dagen tot een week blijft staan. Dat vind ik veel irritanter. Wat dat betreft gaat het hier vele malen beter en is het binnen een paar uur weg.

Vooral Levelt die koffie biedt voor 20 euro per 100gr die hoogstwaarschijnlijk niet eens vers is op het moment dat je het koopt. Dat is pas zonde van je geld. Als ze hem vers kunnen leveren is het goed. Een paar jaar geleden had Levelt een Geisha en heb ik contact gehad met de man die de zaak in Alphen aan den Rijn runt. Aardige vent die al vaker een gloednieuwe zak voor me open heeft getrokken die net binnen was en paar dagen daarvoor was gebrand. De rest ging in de Silo voor het gewone publiek. De Geisha had hij voor me besteld en apart gehouden dus die had ik op 3 dagen na branding en was toch stiekem wel erg goed. Het kan dus wel als je maar goed contact met ze hebt. Dit soort koffies branden ze meestal maar een handje vol keren dus moet je precies geluk hebben en op tijd zijn.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Teveel spullen voor slowkoffie

Pti

Berichtdoor Pti » vr 15 dec 2017, 19:24

Opzich moet/wil ik me er ook niet druk om maken nee.

Wat ik alleen jammer vind is dat we de laatste tijd best wel voorruit gaan met het forum. Nieuwe leden, die ook blijven plakken, leuke topics aanmaken en stukjes schrijven over apparatuur of hun zoektocht. De oude garde die leuke nieuws artikelen plaatst en leuke dingen deelt.
De sfeer verbeterde naarmate het snobisme iets afvlakt en men zijn horizon verbreed.

En dan is deze recente baggervloot toch echt wel een flinke stap terug in kwaliteit op het forum....
Precies zoals jij zegt over Levelt, dit is juist waar we alle nieuwe leden en espresso aspirant thuisbarista van weg proberen te sturen. En dan wordt die flauwekul zonder blikken of blozen op het forum verspreid in een sectie waar men geen opmerkingen en reacties kan plaatsen. Wat maar beter is ook, want de adverteerders zouden er nog maar weinig gekleurd uit de verf komen als er gereageerd kon worden...

Martijn
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Martijn » vr 15 dec 2017, 23:43

Je mag je hier uiteraard druk om maken en er hier over schrijven, krop het vooral niet op. Ik heb uitgelegd waarom deze berichten er staan en denk eerlijk gezegd niet dat dit de kwaliteit van koffiepraat.nl zal schaden. De informatie is relevant, staat in een afzonderlijke categorie en het is duidelijk dat het commerciële berichten zijn om verwarring te voorkomen. Ik zie het probleem dus niet maar vind het natuurlijk jammer dat sommige leden dit als vervelend ervaren.

Verder wil ik nog wel even benadrukken dat ik er trots op ben waar Koffiepraat inmiddels staat. Dik 5.000 leden, 7.500 onderwerpen, ruim 83.000 berichten en dagelijks rond de 1.000 unieke bezoekers! Dit hebben we met zijn allen toch maar mooi voor elkaar! Applaus voor je zelf (en een staande ovatie voor de moderators Spironski, Bobbee en SteefM).
Martijn Verhaeg
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Twitter: @martijnverhaeg

pichichi

Berichtdoor pichichi » vr 15 dec 2017, 23:55

Verder wil ik nog wel even benadrukken dat ik er trots op ben waar Koffiepraat inmiddels staat. Dik 5.000 leden, 7.500 onderwerpen, ruim 83.000 berichten en dagelijks rond de 1.000 unieke bezoekers! Dit hebben we met zijn allen toch maar mooi voor elkaar! Applaus voor je zelf (en een staande ovatie voor de moderators Spironski, Bobbee en SteefM).
👏👏👏
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Pti

Berichtdoor Pti » za 16 dec 2017, 08:40

Hele mooie status, 1000bezoekers per dag is echt top!

Wat mijn vraag, zo genuanceerd mogelijk, vooral is;

Kunnen we geen adverteerders aantrekken die er toe doen? Een mooie specialty branderij, die wél verse koffie levert, of een leverancier van machines en Barista tools, waar je dan gelijk leuke promo acties aan over houden.
Op die manier werkt een sponsering twee kanten op wat mij beter lijkt dan dit eenrichtingsverkeer.
Nogmaals er zijn tal van posts te vinden waar gebruikers juist geadviseerd worden niet naar Simon Levelt te gaan, waarom dan adverteren voor een dergelijk merk?
We hameren met zijn allen op het belang van vers gebrande koffie van lokale branders en/of duurzame oorsprong. Het zou mooi zijn dat als koffiepraat dan de vlag uit hangt dit ook strookt met de "voertaal".

bobbee

Berichtdoor bobbee » za 16 dec 2017, 08:50

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook een beetje verbaasd ben van de golf sponsor berichten en ik snap wat Pti bedoeld. Zoals jullie weten ben ik hier om het een beetje in goede banen te leiden zonder iemand het zwijgen op te leggen en daarnaast om spam te verdelgen. Niet om het baasje te spelen als moderater dus, gewoon een beetje polijsten als het nodig is. Daarom vind ik dat ik ook mijn mening mag en kan geven als forumlid ook al fungeer ik hier als moderator.

Liefst zie ik de berichten ook niet op het forum verschijnen. Het zijn loze advertorials zonder aanvulling voor de leden van het forum. Komt er nog een kortingscode uit of een actie een paar keer per jaar bij de desbetreffende sponsor dan wordt er ook nog wat bijgedragen aan het forum en is het niet alleen een stuk tekst. Dat is denk ik waarom het nu zo overkomt dat het verbazing oproept. Daarentegen is het waarschijnlijk ook net zo snel weer voorbij als dat het nu komt?

Daarnaast heb ik geen idee wat de kosten van dit forum zijn en wat de verdiensten zijn van de sponsoring maar het zijn in mijn beleving net zo goed de leden als de sponsoren die het forum laten werken, zoals Martijn al aangeeft. Als dit het forum levend kan houden dan is dat natuurlijk wel weer erg fijn.

De cijfers zijn mooi en ik hoop dat we meer leden mogen verwelkomen. Nieuwe leden die nog maar net op ontdekking gaan en we ze op een leuke manier een beetje wegwijs kunnen maken in het doolhof dat koffie heet maar ook die niet actief berichten plaatsen maar wel heel goed weten wat ze doen.
Iedereen moet welkom zijn en niemand moet afgeschrikt worden om wat voor rede dan ook.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 16 dec 2017, 10:47

Het forum is eigendom van de eigenaar, maar de waarde ervan wordt gemaakt door de leden die zorgen voor zinvolle content. De duizend bezoekers per dag komen niet af op de commerciële onzin die de laatste tijd ineens neer-regent, maar waar vermoedelijk wel voor wordt betaald. "Plaats uw verhaal op deze site en we garanderen duizend views per dag."

Zo helpen we argeloze binnenkomers aan beroerde plastic apparatuur en slechte koffiebonen en kunnen de kersverse klant-leden een poosje later leren dat ze zo helemaal niet hadden moeten beginnen.

En de adverteerders kunnen het gevoel krijgen dat ze het zaakje met hun betalingen overeind houden en dat de leden die kosteloos mogen posten zich een beetje in moeten houden met hun kritische berichten.

Het is al eerder gevraagd en geopperd: waar hebben we het over wat kosten betreft en wat kunnen we als actieve leden bijdragen om de commerciëlen buiten de deur te houden?
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

mutsje

Berichtdoor mutsje » za 16 dec 2017, 11:18

Ach ik als nieuwkomer erger me er weinig aan. heb ze geopend en dacht S&L reclame, die zaak loop ik met grote boog voorbij zal wel. Zeker nu het in een eigen subfora staat boeit het me weinig.
ECM Giotto Premium, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Terug naar “Oproepjes”