Friesche vlag opschuimmelk

Alles over melk, melksoorten en melktechnieken.
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Friesche vlag opschuimmelk

Berichtdoor gilleko B. » di 03 okt 2023, 19:08

Wat is er mis met foam van ‘gewone’ volle biologische melk?
Ik zie de meerwaarde niet van deze lattemelk, behalve voor de producenten. Of zie ik iets over het hoofd.
Gewoon een extra te verkopen produkt. Maar zoals Bobbee onder de aandacht bracht, eigenljk niet voor eigenaars van Lambro's bedoeld.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


walberg
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 18:36

Re: Friesche vlag opschuimmelk

Berichtdoor walberg » za 14 okt 2023, 17:03

Wat is er mis met foam van ‘gewone’ volle biologische melk?
Ik zie de meerwaarde niet van deze lattemelk, behalve voor de producenten. Of zie ik iets over het hoofd.
Verschil zit hem in het vetpercentage, de speciale soorten opschuimmelk hebben minimaal 3,8 en pak je de Vriesche Vlag Professional (overigens alleen bij Macro en inkooporganisaties te verkrijgen) dan is deze zelfs 4 procent vet. Helaas is deze ook erg prijzig. Ik koop deze dan ook alleen als hij in de aanbieding is. Ik heb de Vriesche Vlag Professional opschuimmelk een maand geleden als tray gekocht voor 11 euro (incl) 12 pakken maar normaal betaal je ruim 2 euro voor een pak en dan pak ik wel de goedkoopste opschuimmelk van de buurtsuper voor 1,35. Verschil merk en proef je wel, in de Jura (volautomaat) schuimt deze veel beter op dan alle andere. Mijn Portasysteem (Sage dual boiler) is wat toleranter maar ook daar is deze gewoon ook veel romiger van smaak. Hangt dus ook van je machine af.


Terug naar “Melk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron