Profitec pro 800 (dipper) onderhoud

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
seels

Profitec pro 800 (dipper) onderhoud

Berichtdoor seels » vr 04 aug 2017, 11:39

Ik bezit al een hele tijd een profitec pro 800, ben er zeer tevreden mee trouwens (al ben ik nu meer bezig met filter koffie :D )

Ik gebruik altijd water gefilterd door een brita kan en zie visueel aan de zichtbare onderdelen (waterkraan, doorvoer water van watertank) geen kalk, maar kan het eens niet nodig zijn om toch preventief te ontkalken?? ik heb citroenzuur in huis wel.

Pti

Re: Profitec pro 800 (dipper) onderhoud

Berichtdoor Pti » vr 04 aug 2017, 13:36

Je zult al met een endoscoop in de boiler moeten kijken of het element moeten inspecteren om te weten wat de huidige staat van verkalking te bekijken.

Ik zou er zelf nog niet aan beginnen, de eerste twee jaar bij profitec alleen maar rubbertjes smeren en af toe het douchescherm in een sodasopje.

seels

Re: Profitec pro 800 (dipper) onderhoud

Berichtdoor seels » vr 04 aug 2017, 14:50

Je zult al met een endoscoop in de boiler moeten kijken of het element moeten inspecteren om te weten wat de huidige staat van verkalking te bekijken.

Ik zou er zelf nog niet aan beginnen, de eerste twee jaar bij profitec alleen maar rubbertjes smeren en af toe het douchescherm in een sodasopje.

Okay, het is dan pas na tweetal jaren of langer aangewezen om het eens te doen?

Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”