repareren koffie machine

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
ikheetsjaak

repareren koffie machine

Berichtdoor ikheetsjaak » zo 12 nov 2017, 19:51

Hallo,

Super handige site gevonden die ik jullie zeker niet wil onthouden!
Uitgebreide handleidingen met pdf en video filmpjes zorgde er voor dat ik mijn Melitta ci zelf kon repareren.

https://komtra.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onderdelen zijn hier te verkrijgen voor diverse automaten.

Gr,
Sjaak

Herbert

Re: repareren koffie machine

Berichtdoor Herbert » za 18 nov 2017, 17:08

Super website.

Genoeg te vinden.

Bedankt!

beekschooten

Berichtdoor beekschooten » wo 22 nov 2017, 18:20

Ik heb in het verleden altijd gebruik gemaakt van deze site:
https://www.juraprofi.de/Service-Anleitungen:_:70.html
Behoorlijk uitgebreid overzicht met stapsgewijze instructies om zelf de meest voorkomende reparaties te doen en ook te besparen op de tweejaarlijkse servicebeurt a 250 euro. Ik heb niet gecheckt in welke mate de beschrijvingen overlap hebben met die van komtra.de, maar wellicht completeert het.

Wat ik nog wel opmerkelijk vond is om te zien dat er maar een zeer beperkt aantal variaties in binnenwerk is en dat machines die variëren van 250 euro tot 1000 euro intern op exact dezelfde broeigroep zijn gebaseerd.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

Barista74

Berichtdoor Barista74 » do 23 nov 2017, 09:39

Tegenwoordig kijk ik ook veel op https://wiki.wholelattelove.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Die hebben alle informatie per leverancier bij elkaar staan. Met de meest voorkomende problemen, onderdelenoverzicht en de service manuals.

En deze is soms ook handig:
http://www.partsguru.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Expobar Brewtus IV, Eureka Mignon, Eureka Zenith 65E

saskiad21

Berichtdoor saskiad21 » vr 24 nov 2017, 17:45

kan iemand mij helpen we hebben een saeco giro plus en het lampje links onderaan branden dat betekend schoonmaken nu ben ik deat aan het doen alleen na een hele dag blijft het lampje branden en gaat hij nergens meer op de draaiknop doet ook niks./

kan iemand mij helpen

beekschooten

Berichtdoor beekschooten » za 25 nov 2017, 13:18

Dit zijn de typische symptomen van een volautomaat die nooit zijn (tweejaarlijkse) servicebeurt heeft gehad. Waarschijnlijk is je zetgroep zo vet dat er geen beweging meer in zit. Je uitloopventiel zal ook vol zitten. Dat ga je met een reinigingstabletje niet meer oplossen. Dilemma met de Saeco Giro plus is dat die qua prijs zo aan de onderkant van de markt zit dat een servicebeurt met een kleine reparatie (al snel 250,-) evenveel kost als een nieuwe.
De deadlock waar je in komt is dat je al 75 euro onderzoekskosten kwijt bent voor een diagnose. Als je handig genoeg bent kun je de machine open trekken en zelf het onderhoud doen. Het mooie van het topic dat je nu wegkaapt is dat er verwijzingen naar gedetailleerde handleidingen staan hoe dit te doen is. Als je die handigheid niet hebt dan zou mijn advies zijn om je verlies te nemen en gelijk naar een nieuwe machine te gaan. Maar neem er dan een met een uitneembare zetgroep. Dat beperkt de kans op dure reparaties aanzienlijk.
Laatst gewijzigd door beekschooten op wo 29 nov 2017, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

beekschooten

Berichtdoor beekschooten » za 25 nov 2017, 13:55

Even terug on topic: Er vormt zich hier best een leuke lijst handige linkjes. Wat nog ontbreekt is een lijst nederlandse webwinkels die de diverse onderdelen kunnen leveren. Iemand daar nog een lijstje van? Want dan stel ik voor dat we die posten in de Spironski's rubriek handige linkjes.

Nb. Ik bestelde mijn volautomaat onderdelen (met name zetgroep revisie) altijd bij esprase.nl

Barista74

Berichtdoor Barista74 » zo 26 nov 2017, 17:07

Onderdelen haal ik het liefst uit een donorapparaat die ik op marktplaats op de kop tik. Het voordeel van volautomaten is dat ze er van binnen allemaal ongeveer hetzelfde uitzien en een defecte versie slechts een paar tientjes kost. Originele onderdelen zijn soms net zo duur.

Mijn, voornamelijk Saeco, onderdelen bestel ik bij europart.nl omdat deze winkel in de buurt zit. Met de exploded view op bovenstaande sites kan je snel het onderdeel vinden. Verder is er nog dicofema.de en verschillende aanbieders op MP die donor onderdelen aanbieden. Maar dan zit je weer met verzendkosten.
Expobar Brewtus IV, Eureka Mignon, Eureka Zenith 65E

Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”