Aurora Brugnetti

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor gilleko B. » za 22 jul 2023, 09:59

SpargelTarzan,
Ik ben zo vrij geweest om een artist-impression te maken zodat jouw Aurora significant in functie vooruitgaat.
Laat maar weten of we de details verder kunnen uitwerken.
Cheers, TY

ps. deze foto gaat me misschien een "ban" opleveren, maar om mezelf enigzins te verdedigen...Spargeltarzan heeft dit een beetje over zichzelf uitgeroepen...haha.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor gilleko B. » za 22 jul 2023, 10:23

SpargelTarzan,
Ik ben zo vrij geweest om een artist-impression te maken zodat jouw Aurora significant in functie vooruitgaat.
Laat maar weten of we de details verder kunnen uitwerken.
Cheers, TY

ps. deze foto gaat me misschien een "ban" opleveren, maar om mezelf enigzins te verdedigen...Spargeltarzan heeft dit een beetje over zichzelf uitgeroepen...haha.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Ik zie ook koffie van Dutch Barrista staan.

Afbeelding


Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor robinfcb » za 22 jul 2023, 11:09

Voor wie ook zo'n mooie oldtimer wil: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... -met-molen (niet van mij)
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
SpargelTarzan
Berichten: 137
Lid geworden op: za 03 apr 2021, 20:10

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor SpargelTarzan » zo 23 jul 2023, 16:49

[…]
Ben in de tussentijd heiligschennis aan het plegen; de originele grepen worden vervangen naar een houten variant. De geometrie hiervan zal wel gerespecteerd blijven. Tenslotte de stoomlans vervangen voor een cooltouch versie met wat meer reikwijdte.
Prachtig apparaat! En ook bijzonder dat hij nog in zo’n goede staat was.
Mag ik vragen welk stoompijpje je er op hebt gezet en of daar een veer in past?
Ik wil zelf mijn Aurora verkopen als mijn Argos er is, maar heb nu een stoompijpje met een messing moer en een o-ring omdat de veer er niet inpast.[/quote]
Ik heb er deze opgezet:

https://www.drtradingshop.nl/a-54503645 ... escription


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

PeterOo
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 14:09

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor PeterOo » di 25 jul 2023, 18:47

Ik heb er deze opgezet:

https://www.drtradingshop.nl/a-54503645 ... escription


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dank, heb hem op mijn lijstje gezet.
Aurora Brugnetti - Lagom P64 - Hario Switch

Gebruikersavatar
SpargelTarzan
Berichten: 137
Lid geworden op: za 03 apr 2021, 20:10

Aurora Brugnetti

Berichtdoor SpargelTarzan » wo 26 jul 2023, 10:06

Na veel schelden is het me gelukt de maler uit te lijnen. Hij maalde niet fijn genoeg.

Naast een slippende riem, die ik provisorisch aan het werk heb gekregen (wacht nog op de nieuwe) was dit wel een van mijn grootste miskopen ooit.

Hoop er nu een betrouwbare maler aan te hebben.

Een plaatje is het wel!Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor bobbee » wo 26 jul 2023, 11:03

Heb je deze nog maar net in bezit? Fijn dat je er nu toch mee aan de slag kunt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor fransg » wo 26 jul 2023, 11:09

Ja, chic ding met die hele aparte extra hopper er rechts boven!

Sowieso erg mooi koffie-eiland
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Aurora Brugnetti

Berichtdoor ErikW » wo 26 jul 2023, 11:25

Ook een zeer mooie tafel!

Gebruikersavatar
SpargelTarzan
Berichten: 137
Lid geworden op: za 03 apr 2021, 20:10

Aurora Brugnetti

Berichtdoor SpargelTarzan » wo 26 jul 2023, 11:39

Heb je deze nog maar net in bezit? Fijn dat je er nu toch mee aan de slag kunt!
Ja, vorige week opgehaald. De verkoper is erg traag / reageert niet.

Normaal klopt mijn mensenkennis wel redelijk maar hier zat ik er toch goed naast. Ik ben naïef geweest tijdens de verkoop en heb niet voldoende de molen zelf getest.

Verkoper dronk zelf wel erg donkere bonen. Dat spreekt dan wel in zijn voordeel dat uitlijning en ook het gewenste koppel voor maling ook een mindere vereiste is. Desalniettemin was er een zichtbare ‘constant angular offset’ (zie afbeelding).

Afbeelding

Dit is een maler die minstens 10 jaar oud is en ooit onder handen is genomen door Titus. Die laatste wilde er ook niks meer mee te maken hebben.

Premium prijzen bij initiële verkoop (deze maler zal 10 jaar geleden voor 5k verkocht zijn), maar tweedehands wilt hij niks meer er mee te maken hebben. Vervolgens is Titus verder gegaan met haar eigen lijn (welke technisch niet veel verschillen met de ‘Titus pimped versalab’). Zoiets kost je nu startprijs 7.5k dacht ik. Ik vermoed dat er enerzijds misschien juridisch wat speelt tussen versalab / Titus (blijft toch gewoon een kopie van versalab) of dat hij te succesvol is geworden en zich niet bezig wilt houden met deze kleine niets opleverende opdrachtjes; Hij had zich nogal laatdunkend geuit richting mijn vragen.

Laat het een waarschuwing zijn voor mensen die zoiets tweedehands willen aanschaffen. Tevens ook goed achter je hoofd krabben als je zoiets nog plant te verkopen tweedehands; flinke afschrijving als je het mij vraagt wetende dat je volledig op jezelf gewezen bent.

Het blijft natuurlijk een niche markt die alleen bereikbaar is voor mensen (ik zeker niet) die niet dergelijke eisen hebben… dus wellicht dat Titus nooit een dergelijke spiegel heeft voorgehouden gekregen.

Ter illustratie nog wat foto’s van de schijven… en de graveerde maalinstelling indicator!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro je


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron