Bezzera Strega

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Janssen
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 08:49

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Janssen » di 09 apr 2024, 20:08

Net ook even de stoomkraan en de waterkraan nagelopen.
Er zat wat speling op de joysticks, wat bleek is dat gewoon het stelmoertje afgesteld moest worden :lol:
Even twee moertjes aandraaien en de joysticks werken weer als nieuw.

Leuk koffie zetten met zo'n hevel, ik had vooral ervaring met een rotatiepomp machine. Wel eventjes wennen hoe om te gaan met de machine maar er komt mooie koffie uit. Jammer dat een vibratiepomp voor het vullen van de kamer zoveel geluid maakt, dat is het enige wat ik jammer vind aan zo'n mooie machine. Zijn daar ook andere toepassingen voor? De pret begint als de pomp stopt :lol:

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor HanR » di 09 apr 2024, 20:29

Even wat dingen nuanceren/aanvullen.

1. Je moet de stelmoer van een dergelijke knuppelkraan juist niet te strak aandraaien.
Dan duwt de kraan zichzelf open.

2. Na de modificatie door Peter zit er juist geen EX5 pomp in. De discussie was niet wat er af-fabriek in zit.

3. Als je een Strega op vast water zet, heb je helemaal geen pomp meer nodig.
Je zou er eventueel een grotere vulklep in kunnen zetten.
Met een drukverhogingspomp en druk reduceer zou je zelfs je pre-infusie druk kunnen bepalen.



Janssen
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 nov 2023, 08:49

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Janssen » wo 10 apr 2024, 09:40

Oja natuurlijk, op vast water.

Ik vind met reservoirs wel prettig werken dus dat laat ik lekker zo :) .

Verder moet je de stelschroeven inderdaad niet zo ver in draaien dat je de kranen open drukt :lol: , maar dat lijkt me voor de hand liggend. Ik heb ze zo af gesteld dat ze nét vrij liggen zodat de kranen volledig dicht staan, de joystick raakt dan nét niet de kraan.
Voordat ik er aan begon zat er wel een halve mm tussen en hingen de joysticks wat omlaag. Veel beter zo


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron