"Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor bobbee » zo 08 dec 2013, 10:16

Als ik deze tube in een winkel tegenkom neem ik hem mee om te proberen. Bedankt voor de tip!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor bobbee » do 12 dec 2013, 22:44

http://www.carclean.nl/product/Valma/Ch ... F34_100192 Voor die laatste oneffenheden, gele vlekken, krasjes etc.
Ik heb de tube gekocht en geprobeerd maar het heeft niet geholpen helaas...Ik laat het hierbij, de plek valt nietheel erg meer op en ik ben bang dat als ik verder poets het er niet mooier op wordt.

THX voor alle hulp!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor mloes » vr 13 dec 2013, 08:09

Inwrijven met olie of pindakaas, even inweken en je veegt het er zo af! Niks dure tubes kopen ;)
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor bobbee » vr 13 dec 2013, 09:15

Bedankt voor de tip maar dat werkt helaas niet bij deze soort stickers.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor goosman » vr 13 dec 2013, 11:51

Ik heb de tube gekocht en geprobeerd maar het heeft niet geholpen helaas...Ik laat het hierbij, de plek valt niet heel erg meer op en ik ben bang dat als ik verder poets het er niet mooier op wordt.

THX voor alle hulp!
Hmm, hardnekkig probleem dus. Die tube komt vast nog wel voor andere zaken van pas (chroom op de auto, fiets, motor et cetera). In je hele post lees ik nog niets over aceton, ook een gekende lijmlaag-oplosser; de vraag is echter of dit nog lijmlaag is of iets anders. Zou het iets kunnen zijn wat in de chroom is ingevreten?
Quickmill 2820 / Carimali M1

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor Thomaserati » vr 13 dec 2013, 23:20

Bij mijn expobar heb ik de sticker net weggehaald. Zat erop vanaf 2008. Bleven ook wat lijmresten achter. Met RVS reiniger (die zilverkleurige, met van die polish korreltjes). Eerst ging het erg lastig, maar toen de machine warm was ging het veel makkelijker. Gewoon even met de niet-schuurkant van een schuursponsje. Wellicht kun je dat nog proberen? Anders ben ik bang dat het echt in het plaatwerk zit...
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor bobbee » di 17 dec 2013, 23:56

Hmm, hardnekkig probleem dus. Die tube komt vast nog wel voor andere zaken van pas (chroom op de auto, fiets, motor et cetera). In je hele post lees ik nog niets over aceton, ook een gekende lijmlaag-oplosser; de vraag is echter of dit nog lijmlaag is of iets anders. Zou het iets kunnen zijn wat in de chroom is ingevreten?
Ach, die tube komt vast nog wel een keertje van pas hoor.
Bij mijn expobar heb ik de sticker net weggehaald. Zat erop vanaf 2008. Bleven ook wat lijmresten achter. Met RVS reiniger (die zilverkleurige, met van die polish korreltjes). Eerst ging het erg lastig, maar toen de machine warm was ging het veel makkelijker. Gewoon even met de niet-schuurkant van een schuursponsje. Wellicht kun je dat nog proberen? Anders ben ik bang dat het echt in het plaatwerk zit...
Sponsje zal ik nog eens proberen met RVS reiniger.
Maar het is bijna niet meer te zien dus ben wel tevreden hoe het nu is. Je moet er echt bijna met je neus boven op gaan hangen om het te zien.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rene en Theo
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 20:03

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor Rene en Theo » ma 13 jan 2014, 11:11

:D Wat erg goed werkt is lampenolie. Is echt een wondermiddel. Het tast het chroom niet aan, en geeft geen waas of sluier. Als de sticker erg lang heeft gezeten, komt deze met lampenolie nog zeker er helemaal af. Met microvezel doekje aanbrengen en poetsen. Geen krassen, echt fantastisch. Lampen olie werkt ook bijzonder goed als je b.v. Hars op je autolak hebt zitten. Erg moeilijk te verwijderen ,maar met lampenolie is dit een fluitje van een cent. Als de hars erg uitgedroogd is, gewoon een doekje doordrenkt met lampenolie op de plek laten inwerken, en na een tijd weer met microvezel doekje poetsen. Weg plek. ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor bobbee » ma 13 jan 2014, 11:35

Ik kom uit de sign reclame en heb ook auto belettering gedaan. Daar gebruikte ik ook vaak lampenolie om de oude lijmlaag weg te krijgen maar dat mocht bij deze sticker niet werken helaas. Toch bedankt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: "Caution: Hot Surface" sticker op E61 verwijderen

Berichtdoor fransg » ma 13 jan 2014, 11:39

Ik gebruik "Sticker Oplosser" van Bleko, uit de doe-het-zelf zaak in de buurt. "Bevat Nafta (petroleum) zwaar, met waterstof behandeld; Xyleen."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PadreCappuccino en 2 gasten

cron