Jura impressa F50 stoompijpje functioneert niet

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Bart777

Jura impressa F50 stoompijpje functioneert niet

Berichtdoor Bart777 » wo 01 mar 2017, 15:33

Vorige week een Jura impressa F50 gekocht met error 8. Hierop heb ik de zetgroep gereviseerd, maakt nu lekkere koffie.. echter de stoompijp functioneert niet. Dus kan deze niet ontkalken,
Iemand suggesties?

Bart777

Re: Jura impressa F50 stoompijpje functioneert niet

Berichtdoor Bart777 » za 04 mar 2017, 17:44

Pomp gaat niet aan als ik de knop voor stoom omdraai. Pomp doet het prima als ik koffie maak.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 04 mar 2017, 17:52

Pomp gaat niet aan als ik de knop voor stoom omdraai. Pomp doet het prima als ik koffie maak.
Meestal zorgt het verwarmingselementarium ervoor dat het water in de boiler zo heet wordt dat er een stoomdruk wordt opgebouwd, en middels de stoomkraan laat je die stoom vervolgens ontsnappen.

Is er geen boiler maar een verwarmingsblokje waar water in moet worden gepompt dat dan vervolgens tot stoom wordt verhit?
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-Coffee-Tech FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Bart777

Berichtdoor Bart777 » za 04 mar 2017, 20:33

Volgens mij niet..., maar heb er niet zoveel verstand van. Hoe zou ik dat kunnen zien?
Als ik van tevoren koffie zet komt er wel wat stoom uit, lijkt mij dat deze het restantje water van de koffie gebruikt.

Alvast bedankt!

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 04 mar 2017, 20:49

Volgens mij niet..., maar heb er niet zoveel verstand van. Hoe zou ik dat kunnen zien?
Er zijn online wel Jura serviesaanleidingen te vinden:

http://www.jura-ersatzteile-shop.de/Ser ... -c-87.html

https://www.juraprofi.de/Service-Anleitungen:_:70.html

En op ons forum is minstens een deskundige op het gebied van deze apparaten, wat bijzonder is want de meesten mikken op een andere kwaliteit voor espressomachinerie.

Dus hoelijk komt er nog meer advies voor je aan.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-Coffee-Tech FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Bart777

Berichtdoor Bart777 » za 04 mar 2017, 21:08

Bedankt voor uw reactie.

Ik ga morgen eens wat verder kijken, hoe de watertoevoer naar het stoompijpje loopt.
Volgens mij zie ik wel een blokje achter de boiler zitten.

Het zou fijn zijn als de jura expert ook reageert.

DB71

Berichtdoor DB71 » zo 10 dec 2017, 22:52

https://www.jura-ersatzteile-shop.de/da ... serie-3893

Misschien kalkophoping in dit ventiel. Zit meteen achter de knop aan de rechterzijde.
Als je de aanvoer naar dit ventiel losneemt en dan probeert te stomen, dan weet je waar het probleem zou moeten zitten. Let op, de stoom kan je je lelijk aan branden.
Je kan de machine een paar keer ontkalken. Zou gewoon gestart moeten kunnen worden.
En je duse eraf draaien en dan stomen. Die zit ook nog wel eens verstopt namelijk.

Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”