Waterkoker en geluid

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor bobbee » di 20 feb 2024, 21:37

Het display van de waterkoker hier doet het al heel lang prima.

Wel staat het soms achterstevoren of ondersteboven of het beeld is iets naar rechts of links opgeschoven. Ik vind dat altijd leuk om te zien want het is een bewijs dat het ding leeft en een eigen dolle bui heeft af en toe.

https://www.youtube.com/watch?v=yuz7JKISNv0



https://www.youtube.com/watch?v=iBbIOHVYxeU

Die display hangt niet boven de hitte /uitloop van de waterkoker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » di 20 feb 2024, 21:57

Ik dacht waarom bestel ik er zelf niet eentje, deze is het geworden morgen komt die binnen. https://www.bol.com/nl/nl/p/media-evolu ... 152298541/
Top! Ziet er qua functies goed uit. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Onder andere het geluidsniveau, hoeveelheid energie verbruik, hoe makkelijk het is om bij te vullen. Maar ook technisch: Hoe verwarmt hij? Is het een traditionele verwarmingselement, of een warmtewisselaar? En wat doe je als je één liter kokend water in de theepot wilt gieten? Zomaar wat vragen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » di 20 feb 2024, 21:59

Het display van de waterkoker hier doet het al heel lang prima.

Wel staat het soms achterstevoren of ondersteboven of het beeld is iets naar rechts of links opgeschoven. Ik vind dat altijd leuk om te zien want het is een bewijs dat het ding leeft en een eigen dolle bui heeft af en toe.
Dit is ook wel weer grappig om te bemerken!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Ben70 » wo 21 feb 2024, 08:17

Ik dacht waarom bestel ik er zelf niet eentje, deze is het geworden morgen komt die binnen. https://www.bol.com/nl/nl/p/media-evolu ... 152298541/
Top! Ziet er qua functies goed uit. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Onder andere het geluidsniveau, hoeveelheid energie verbruik, hoe makkelijk het is om bij te vullen. Maar ook technisch: Hoe verwarmt hij? Is het een traditionele verwarmingselement, of een warmtewisselaar? En wat doe je als je één liter kokend water in de theepot wilt gieten? Zomaar wat vragen.
Ik zal het eens bekijken ,en ook de afstand meten tussen de uitloop en de lekplaat ,wat past er tussen om te vullen,? met zijn 4 liter water inhoud behoort die tot de grooste dispenser ,groter is er niet op de markt tot op heden, je hoort nog van mij
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 21 feb 2024, 09:35


Ik zal het eens bekijken ,en ook de afstand meten tussen de uitloop en de lekplaat ,wat past er tussen om te vullen,? met zijn 4 liter water inhoud behoort die tot de grooste dispenser ,groter is er niet op de markt tot op heden, je hoort nog van mij
Leuk!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor GuidovW » wo 21 feb 2024, 13:40

We zijn opzoek naar een nieuwe electrische waterkoker. We hebben nu een Tefal die maximaal 1 liter mag hebben, maar makkelijk 1,5 liter aan kan. 1liter is overigens voldoende voor ons tweetjes. Het is een koker die grotendeels van kunststof is. De bodem is van - roestvrij - staal denk ik. Hij staat op een ovenwant op het rvs aanrechtblad, dit om resonantie te voorkomen. Hiervoor hadden we een metalen koker en ik verbeeld mij dat die meer geluid produceerde.
Als ik zoek op waterkoker en zo min mogelijk geluid verschijnt de Russell Hobbs 21885-70 Legacy Extra Stil van rond de € 60,--. Vreselijk vorm gegeven, geef mij maar een recht toe recht aan koker. Nu lees ik ook dat dat stille er langzaam van af gaat. Hij gaat op den duur dus meer geluid produceren.

Hebben er mensen ervaringen met een stille electrische waterkoker?
Is er wat aan te doen om hem stil te houden?
En misschien tips voor mij?
De Quooker. https://www.quooker.nl/
Stiller krijg je het niet,
Comfortabeler ook niet,
Duurder ook niet.

Wel ruimte op je aanrecht.
En al die kleine klusjes waarvoor je een beetje warm water wilt gebruiken, worden ineens heel snel uitgevoerd. ;)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Ben70 » wo 21 feb 2024, 13:54

Past een theepot onder. 17 cm ruimte heb je onder het apparaat
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Ben70 » wo 21 feb 2024, 14:07

Maakt echt weinig geluid je hoort een beetje het het water bubbelen in je kopje
Er zit buiten de thee knop ook een melk knop op, geen idee of je dan in het reservoir melk kunt doen
de handleiding zegt daar niets over, ik heb een berichtje met die vraag aan de leverancier gestuurd
voor thee kun je kiezen uit volume 150/300. en continu en temperatuur, voor melk heb je nog meer keuzes
maar je kunt ook de melk knop gebruiken voor water en dan uit die lijst temperatuur en volume kiezen
voor ontkalken zit er een programma op. als je geen ontkalking installatie hebt dan kun je door de grote watertank en veel ruimte hebt
er een oscar 150 inleggen
er komt bloed heet water uit, verder kan ik er nog niets over zeggen
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » wo 21 feb 2024, 18:47

Klinkt goed.
Dat van die melk,dat is geloof ik voor mensen met baby's, dan wordt zo'n apparaatje waar je het bekertje melk inzet voorverwarmd op een temperatuur die geschikt is voor de melk voor de baby. Is geloof ik 40 graden.
En wat is bloedheet water? Heb je een temperatuurmeter die tot de 100 graden gaat? Zou mooi zijn.

Kan je ook iets zeggen hoe het water verwarmd wordt? Element of warmtewisselaar of zoiets?

En hoe vul je het apparaat?

Ik heb zojuist de afwas gedaan en dan giet ik zo'n drie liter kokend water in de afwasteil. Zou dat ook makkelijk te doen zijn met die dispenser?

Tja, ik vraag maar, kijk maar of je antwoord kan geven.

Groet!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Waterkoker en geluid

Berichtdoor Ben70 » wo 21 feb 2024, 19:05

Klinkt goed.
Dat van die melk,dat is geloof ik voor mensen met baby's, dan wordt zo'n apparaatje waar je het bekertje melk inzet voorverwarmd op een temperatuur die geschikt is voor de melk voor de baby. Is geloof ik 40 graden.
En wat is bloedheet water? Heb je een temperatuurmeter die tot de 100 graden gaat? Zou mooi zijn.

Kan je ook iets zeggen hoe het water verwarmd wordt? Element of warmtewisselaar of zoiets?

En hoe vul je het apparaat?

Ik heb zojuist de afwas gedaan en dan giet ik zo'n drie liter kokend water in de afwasteil. Zou dat ook makkelijk te doen zijn met die dispenser?

Tja, ik vraag maar, kijk maar of je antwoord kan geven.

Groet!
nee 3 liter water dat zou te lang duren, dan ben je beter uit met een waterkoker ik dacht dacht dat je max een thee pot wou vullen, water temperatuur heb ik niet opgemeten maar de voorgeprogrammeerde temperatuur voor thee maken is 92 graden ,als je een beker thee maakt dan zie je geen schuim ,wat je wel ziet als het water te koud zou zijn, maar je kunt het ook op 100 graden zetten, nagemeten heb ik het niet, vullen doe je door de waterbak er uit te tillen, of zoals ik doe met een kan vanboven af vullen, in de technische gegevens staat niet hoe het verwarmt word, wel kan ik zeggen dat het niet gebeurd in de waterbak, het maakt mij eerlijk gezegd ook niet uit hoe dan verwarmen in zijn werk gaat, het resultaat is goed en het kost minder energie, 200 ml water duurt 30 seconden 100 graden
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron