slechte smaak van koffie in de mokkapot na een tijd op non actief

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: slechte smaak van koffie in de mokkapot na een tijd op non actief

Berichtdoor pichichi » ma 24 okt 2016, 11:43

GOED SCHOONHOUDEN. Hoe. Dan. Ook :!:
Zelfs als je rottige onverse bonen(maalsel) gebruikt.
Ik heb vele fabels gehoord en gezien, over lekker vies laten dat potje, dan slijt het vet er zo mooi in, als een tefal-laagje.... :? :lol:
NIET. GE-LO-VEN!!
Dus NIET zo als hier op de 52e seconde: https://www.nowness.com/story/coffee-si ... w-magazine" onclick="window.open(this.href);return false;"

Vrijwel meteen na gebruik goed afspoelen en met keukenpapier vettigheid eruit halen, uit bovenste houder en uit filter. Alles telkens goed laten drogen. Ook geregeld het rubberen ringetje loshalen en reinigen, plus dan dat zeefje en wat daaronder zit. Ringetje en zeefje ook vervangen, 3x per jaar of zo, afhankelijk van gebruik en reiniging.. ;)


Altijd goed om WEL te kijken is deze:

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: slechte smaak van koffie in de mokkapot na een tijd op non actief

Berichtdoor mutsje » ma 24 okt 2016, 12:03

Na gebruik spoelen wij em altijd om. En als we em langere tijd niet gebruiken krijgt die een lekker sopje en wordt dan nagespoeld met water. Ook hier de RVS variant en niet alluminium. Heb ik ook een van Alu maar die gaan op den duur oxideren.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: slechte smaak van koffie in de mokkapot na een tijd op non actief

Berichtdoor fransg » wo 26 okt 2016, 04:22

Geen bericht meer van de saartartaar dus ik neem aan dat alle hulp die is geboden toch effect heeft gehad.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

saartartaar
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 21:41

Re: slechte smaak van koffie in de mokkapot na een tijd op non actief

Berichtdoor saartartaar » wo 26 okt 2016, 09:48

Merci voor de reacties!! Het filmpje was interessant!! En conclusie, proper en droog houden, alle onderdelen... ook als er weinig tijd is!

shirtlover
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 okt 2016, 16:06

Re: slechte smaak van koffie in de mokkapot na een tijd op non actief

Berichtdoor shirtlover » wo 26 okt 2016, 10:15

Dit vroeg ik mijzelf ook al een tijdje af, maar nooit bedacht om het als vraag te stellen. Bedankt voor het onderwerp en de reacties!


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron