Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor cremalover » vr 21 sep 2018, 14:03

Ik bedoel natuurlijk de verdeling van de gaatjes in de filterhoudert.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor cremalover » vr 21 sep 2018, 14:04

Dat verdeelsysteem van het water heeft mijn sixtiesz DE koffiekan ook.

Koffiepot-.-Douwe-Egberts-De-filterkoffie-is-terug-14685167.jpg
Grappig, staat te koop.

http://m.marktplaza.nl/huis/servies/Kof ... 85167.html

Overigens werkt die helemaal anders, maar dat kan ik jou niet wijsmaken natuurlijk. Afbeelding
Je komt ze regelmatig tegen.
Maar inderdaad.Ik geloof niet in die humbug.Of je de koffie nu uit 10 gaatjes of 1 gat op de koffie laat vallen.Dat geeft echt geen smaakverschil. :lol: :lol: :lol:
Net zo min als opgieten uit een Hario van 70 e of een fluitketel van 4,95 e enig smaakverschil oplevert.Of een filterhouderr van 1,95 of een van 25 euro.Het filter zelf.Da"s een ander verhaal.Daar kan ik me veel bij voorstellen.En de koffie uiteraard.Maar dat is logisch.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Erik82 » vr 21 sep 2018, 14:46

Jij weet het inderdaad beter dan het overgrote deel van de baristakampioenen op deze wereld ;) . Als je je eerst eens echt in filterkoffie zou verdiepen dan weet je wel beter. En dan bedoel ik niet het oud-hollandse pruttelbakje maar echt goede filterkoffie.

Juist de ketel maakt verschil omdat als die te hard gaat je het water er zo doorheen blaast en je dus geen extractie hebt. Hoe het water op de koffie valt bepaalt juist veel en dat is al jaren algemeen bekend.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » vr 21 sep 2018, 14:52


Dat verdeelsysteem van het water heeft mijn sixtiesz DE koffiekan ook.

Koffiepot-.-Douwe-Egberts-De-filterkoffie-is-terug-14685167.jpg
Grappig, staat te koop.

http://m.marktplaza.nl/huis/servies/Kof ... 85167.html

Overigens werkt die helemaal anders, maar dat kan ik jou niet wijsmaken natuurlijk. Afbeelding
Je komt ze regelmatig tegen.
Maar inderdaad.Ik geloof niet in die humbug.Of je de koffie nu uit 10 gaatjes of 1 gat op de koffie laat vallen.Dat geeft echt geen smaakverschil. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Net zo min als opgieten uit een Hario van 70 e of een fluitketel van 4,95 e enig smaakverschil oplevert.Of een filterhouderr van 1,95 of een van 25 euro.Het filter zelf.Da"s een ander verhaal.Daar kan ik me veel bij voorstellen.En de koffie uiteraard.Maar dat is logisch.
Tsja, dat klopt, je hebt gelijk. De koffie die jij drinkt kun je vergelijken met de smaak van het uitlikken van een gebruikte asbak en daar gaat een ketel of wat dan ook niks aan veranderen. Snap daarom eerlijk gezegd ook niet wat je er leuk aan vindt om een forum te bezoeken waar een stelletje koffienerds tot aan het naadje van de kous gaan en allemaal van dat soort gekkigheid uithalen voor een bakkie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor cremalover » vr 21 sep 2018, 15:21

Grappig, staat te koop.

http://m.marktplaza.nl/huis/servies/Kof ... 85167.html

Overigens werkt die helemaal anders, maar dat kan ik jou niet wijsmaken natuurlijk. Afbeelding
Je komt ze regelmatig tegen.
Maar inderdaad.Ik geloof niet in die humbug.Of je de koffie nu uit 10 gaatjes of 1 gat op de koffie laat vallen.Dat geeft echt geen smaakverschil. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Net zo min als opgieten uit een Hario van 70 e of een fluitketel van 4,95 e enig smaakverschil oplevert.Of een filterhouderr van 1,95 of een van 25 euro.Het filter zelf.Da"s een ander verhaal.Daar kan ik me veel bij voorstellen.En de koffie uiteraard.Maar dat is logisch.
Tsja, dat klopt, je hebt gelijk. De koffie die jij drinkt kun je vergelijken met de smaak van het uitlikken van een gebruikte asbak en daar gaat een ketel of wat dan ook niks aan veranderen. Snap daarom eerlijk gezegd ook niet wat je er leuk aan vindt om een forum te bezoeken waar een stelletje koffienerds tot aan het naadje van de kous gaan en allemaal van dat soort gekkigheid uithalen voor een bakkie.
Dat weet jij niet Bobbee.Bas heeft hier een paar van die shots gehad.Genoekte bonen waar de olie letterlijk van af droop. :mrgreen: Dat was goor.
Maar over het algemeen drink ik normale espresso branding .Niet donker en niet licht.Er tussen in.
Verder drink ik al 50 jaar filterkoffie dus denk te kunnen beoordelen hoe die dient te smaken.
En ook al woon ik in een dorp,ik kom wel eens in een Stad.DenBosch,Maastricht Nijmegen etc.En ik loop echt wel eens een koffiezaak met een paar dripstations binnen en verbaas me dan elke keer weer wat over wat daar gebrouwen wordt. :( Maar dan heb ik het over smaakl en daar valt nu echt niet over te twisten.Jij vindt die koffie waarschijnlijk erg lekker,ik laat hem letterlijk staan.
Maar als het gaat over fluitketels en filterhoudertjes :D .Daar verschillen we duidelijk van mening.Ik noem dat humbug oftwel volksverlakkerij.Om spulletjes te verkopen.Waar an sich ook weer niks mis mee is.De economie moet draaien.
IMG_20180921_152429702_HDR.jpg
Hier worden ook heel veel zinnige dingen eover koffie gezegd.En ook over zetapparatuur.Maar ook veel onzin.Ten minste naar mijn idee.Lijkt me toch dat men dat mag vermelden.Ik zeg dat niet om een beetje negatief te doen of te stangen.Ben geen troll.
Referentiekader in deze is mijn smaak.Of het gebrek eraan zoals jij dat ziet.
Laatst gewijzigd door cremalover op vr 21 sep 2018, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor Fisherman » vr 21 sep 2018, 15:31

Smaken verschillen nou eenmaal, heren en dames. Ik mag graag geloven dat er voor ieder een plek is op dit forum :).

Laat een ieder lekker in zijn waarde zou ik zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor cremalover » vr 21 sep 2018, 15:32

Grappig, staat te koop.

http://m.marktplaza.nl/huis/servies/Kof ... 85167.html

Overigens werkt die helemaal anders, maar dat kan ik jou niet wijsmaken natuurlijk. Afbeelding
Je komt ze regelmatig tegen.
Maar inderdaad.Ik geloof niet in die humbug.Of je de koffie nu uit 10 gaatjes of 1 gat op de koffie laat vallen.Dat geeft echt geen smaakverschil. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Net zo min als opgieten uit een Hario van 70 e of een fluitketel van 4,95 e enig smaakverschil oplevert.Of een filterhouderr van 1,95 of een van 25 euro.Het filter zelf.Da"s een ander verhaal.Daar kan ik me veel bij voorstellen.En de koffie uiteraard.Maar dat is logisch.
Tsja, dat klopt, je hebt gelijk. De koffie die jij drinkt kun je vergelijken met de smaak van het uitlikken van een gebruikte asbak en daar gaat een ketel of wat dan ook niks aan veranderen. Snap daarom eerlijk gezegd ook niet wat je er leuk aan vindt om een forum te bezoeken waar een stelletje koffienerds tot aan het naadje van de kous gaan en allemaal van dat soort gekkigheid uithalen voor een bakkie.
dubbel

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor cremalover » vr 21 sep 2018, 15:47

Erik82 zei:Juist de ketel maakt verschil omdat als die te hard gaat je het water er zo doorheen blaast en je dus geen extractie hebt. Hoe het water op de koffie valt bepaalt juist veel en dat is al jaren algemeen bekend.

Hier geef ik je 100% gelijk.Maar dat kun je met wat beleid ook met een fluitketeltje.Dat dit met een Hario beter gaat zal ik niet ontkennen.In die zin heeft een ketel met een zwanenhals zeker zin.Mijn opmerking over fluitketels trek ik bij deze in.Zijn zinvol maar het kan ook zonder.Het gaat om het met beleid opgieten.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor bobbee » vr 21 sep 2018, 16:17

Ik ga het niet allemaal uitleggen. Gewoon doen wat je leuk vindt en van overtuigd bent! Ook gewoon voor espresso gebrande bonen of aldi koffie uit Duitsland voor filterkoffie gebruiken! Als ik zeg dat de Gabi iets moois doet ten goede van de smaak, dan zeg ik dat niet zomaar. Over een ketel heb ik nog nooit een topic gemaakt. Ga ik ook niet doen, controle over het water wat je opgiet is wel iets wat werkt en je terug proeft in het kopje.

Uiteraard is iedereen welkom op het forum! Ik zal nooit iemand weren en ik stelde echt een vraag, je maakt namelijk wel vaker opmerkingen over koffie als hobby. Die komen over alsof het je allemaal niet zo boeit. Sorry.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

Berichtdoor cremalover » vr 21 sep 2018, 16:43

Ik ga het niet allemaal uitleggen. Gewoon doen wat je leuk vindt en van overtuigd bent! Ook gewoon voor espresso gebrande bonen of aldi koffie uit Duitsland voor filterkoffie gebruiken! Afbeelding Als ik zeg dat de Gabi iets moois doet ten goede van de smaak, dan zeg ik dat niet zomaar. Over een ketel heb ik nog nooit een topic gemaakt. Ga ik ook niet doen, controle over het water wat je opgiet is wel iets wat werkt en je terug proeft in het kopje.

Uiteraard is iedereen welkom op het forum! Ik zal nooit iemand weren en ik stelde echt een vraag, je maakt namelijk wel vaker opmerkingen over koffie als hobby. Die komen over alsof het je allemaal niet zo boeit. Sorry.
Het boeit me wel.Voor filter gebruik ik van alles.Van eigen lichte branding tot koffie van de speciaalzaak en ook Moevenpick.


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron