De Commercie & Koffiepraat.nl

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Spironski » di 28 apr 2009, 15:06

Ik begin onderhand het idee te hebben dat we hier nog heel lang over door kunnen gaan, maar dat er verder niet veel meer zal veranderen of duidelijker worden. Misschien moeten we het maar even laten rusten.

Ik probeer ook altijd een open oog te houden voor alle argumenten en zienswijzen, er is nu eenmaal nooit Eén Waarheid en voor alles is wat te zeggen, maar ik moet toch zeggen dat ik Espressotopia hierin niet helemaal kan volgen.
Waar ik maar geen antwoord op krijg - hier wordt selectief overheen gelezen - is dat ik sterk het vermoeden heb dat de eigenaren op dit forum zelf bijdragen lijkten te (laten) posten. Bij deze strategie gaat het om het extra positief naar voren brengen van eigen producten en diensten en het andere producten en diensten negatief onder de aandacht brengen. Natuurlijk kan ik dit niet hard maken, dat zeg ik ook keer op keer, maar vragen om dit vermoeden weg te nemen worden niet serieus beantwoord.
Afgezien van het feit dat ik dit echt niet zie (maar wellicht ben ik blind, naïef of gewoon dom), kan je ook geen antwoord geven op een vermoeden. Je hebt een vermoeden, en dan kan je de ander vragen: "klopt mijn vermoeden?". Die ander kan daarop dan een antwoord geven. Maar of dat genoeg is??
Zoals Espressotopia al aangeeft kan hij niet "bewijzen" dat zijn zijn vermoedens kloppen (dan had je meteen geen antwoord meer nodig). Maar kan je de ander dan verplichten te bewijzen dat je vermoedens nìet kloppen? Kàn Martijn (of Jeroen) wel een antwoord geven dat voldoet? Zoals al aangegeven is een simpel "nee, dat doen we niet", blijkbaar niet voldoende. Maar wat zouden ze moeten doen om hun "onschuld" te bewijzen? Hoeven ze dat überhaupt wel?

Voor mij volstaat dan dat ik de praktijken waarvan ze "beschuldigd" worden niet op het forum ben tegengekomen. Ik zie daar werkelijk geen aanwijzingen voor. En de mogelijkheid dat ze het zouden kùnnen doen, wil nog niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk zùllen doen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Simon
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 20 feb 2009, 17:20

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Simon » di 28 apr 2009, 15:17

Afbeelding

Zo, en nu een lekker bakkie koffie!
Bezzera BZ07 DE | Compak K3 Touch | ontwerper @ scopedesign.nl

Espressotopia

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Espressotopia » di 28 apr 2009, 15:36

Spironski, je hebt alle goed samengevat en je hebt zeker een punt. Nee, de eigenaren van dit forum hoeven niets te bewijzen en zijn de gebruikers - mijzelf in het bijzonder - helemaal niks verplicht. Met de insteek dat er een forum en blog aan een winkel worden geplakt heb ik ook geen moeite. Zeker niet als je dit helder aan de gebruikers communiceert.
Waar heb ik dan wel moeite mee? Ik heb er moeite mee dat KoffiePraat/KoffieGek zich presenteren als hét platform van koffieminnend Nederland. Die status past bij een onafhankelijk orgaan. Daarbij doel ik niet perse op bestaande 'alternatieven', maar op een fundamentele onafhankelijke basis. En dat kan, zeker als wat je doet transparant gehouden wordt.
Het tweede waar ik moeite mee heb is dat KoffiePraat/KoffieGek als spreekbuis voor DCP naar de buitenwereld wordt gepresenteerd. Dit mag organisatorisch dan wel anders in elkaar steken, voor de buitenstaander komt het toch heel anders over. Of DCP zélf nog wel onafhankelijk is laat ik gemakshalve in het midden. Maar een onpartijdige organisatie zou zich duidelijker minder afhankelijk moeten opstellen en niet moeten kiezen voor een samenwerking zoals deze nu in elkaar steekt.

Ter afronding, want dat ga ik nu echt doen: ik ben geen spreekbuis voor fysieke winkels. Ik ben barista en ik zet mij - naast mijn studie - in voor een hoger koffieniveau in ons land. Koffie is mijn passie en behalve een bijverdienste heb ik geen enkel geldelijk belang bij welke (koffie)organisatie dan ook.

Voor zover mijn bijdrage aan deze discussie. Hopelijk is mijn visie duidelijk en snapt iedereen dat ik dit uit een bezorgdheid doe, niet uit een persoonlijke vete tegen wie dan ook. Dat kan ook niet, want ik ken hier niemand persoonlijk. Ik ben blij met de ruimte die me gegeven is om mijn visie uiteen te zetten, helaas zijn we niet veel dichter bij elkaar gekomen. Wellicht kom ik een aantal mensen nog eens in levende lijve tegen, en ik mag dan hopen dat iedereen volwassen en professioneel genoeg is om niet rancuneus te zijn. Aan mij zal het niet liggen, sterker nog: je bent van harte welkom op de koffie!

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Jeroen » di 28 apr 2009, 15:50

...Wellicht kom ik een aantal mensen nog eens in levende lijve tegen, en ik mag dan hopen dat iedereen volwassen en professioneel genoeg is om niet rancuneus te zijn. Aan mij zal het niet liggen, sterker nog: je bent van harte welkom op de koffie!
Mooi! Dan zien we je de 17e?

Espressotopia

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Espressotopia » di 28 apr 2009, 15:55

Wellicht, ik doe mijn best!

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Jeroen » di 28 apr 2009, 15:57

Wellicht, ik doe mijn best!
Mooi, spreek me wel ff aan want ik weet natuurlijk ook niet hoe je er uit ziet... ;) Ik ben degene met de microfoon :lol:

Gebruikersavatar
original andalucia
Berichten: 228
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 18:10
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor original andalucia » di 28 apr 2009, 16:14

Wellicht, ik doe mijn best!
Mooi, spreek me wel ff aan want ik weet natuurlijk ook niet hoe je er uit ziet... ;) Ik ben degene met de microfoon :lol:
Espressotopia !, doe je dan een helm op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Gebruikersavatar
Gutenberg
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 23:45

Re: De Commercie & Koffiepraat.nl

Berichtdoor Gutenberg » di 28 apr 2009, 22:30

Mooi, spreek me wel ff aan want ik weet natuurlijk ook niet hoe je er uit ziet... ;) Ik ben degene met de microfoon :lol:
:lol: Tofferd!
I've got a bad tamper...


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten