Over de sfeer op het forum

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor SteefM » za 10 mar 2012, 19:47

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. En dat topic is misschien oud, de informatie die erin staat is prima. Daar kunnen we best wat vaker naar verwijzen, en eventueel stapsgewijs uitbreiden.

KoffieKikker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:08

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor KoffieKikker » ma 12 mar 2012, 17:47

Vinden jullie het belangrijk dat de informatie in het Nederlands is? Zo niet, dan zou een beginnerstopic met verwijzingen naar (wat mij betreft) must-read materiaal van bijv. Home-barista.com geen slechte optie zijn. Daar ben je in ieder geval wat minder tijd en wordt meteen duidelijk dat de informatie die je nodig hebt om te starten er eigenlijk al is.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor @3aan » ma 12 mar 2012, 18:14

Daar wordt regelmatig naar verwezen cq aan gerefereerd ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Spironski » di 13 mar 2012, 00:35

We zouden het wat makkelijker kunnen maken door de linkjes bij elkaar op één plek te zetten. Anderzijds kan je hier bijna alles vinden wat je wil weten over het zetten van espresso: http://www.home-barista.com/howtos.html ... e7a5439154 Dat is slechts één linkje!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Spironski » wo 14 mar 2012, 01:48

Ik heb HIER een voorzetje gedaan voor zo'n topic. Laat maar weten wat jullie idee ervan vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor Midas » wo 14 mar 2012, 09:37

Is prima toch!
Ik denk alleen dat het op ten duur wel beter is alles gewoon in het Ned. te hebben, desnoods vertaald.
Anders kunnen we het forum beter opdoeken en iedereen doorverwijzen naar home barista want daar is alles te vinden. :D

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor @3aan » wo 14 mar 2012, 10:01

Ja en daar kunnen we zo gezellig in onze moerstaal discussiëren, What a great idea !! :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor SteefM » wo 14 mar 2012, 10:48

Wat ik zelf zou doen (als ik tijd had), is een topic maken waarin enige uitleg wordt gegeven over elk onderwerp, en dan daarna wat linkjes plaatsen naar "meer informatie".

Ik zou de "handleiding voor beginners" van dit forum nemen als beginpunt, en daar na elke alinea een bijbehorende link plaatsen. Dan heb je als beginner iets meer houvast, en een soort basis van waaruit je meer informatie kan vinden. Bovendien is die Nederlands, wat voor sommige(/veel?) Nederlanders toch gewoon makkelijker is dan Engels.

Tot slot: misschien wel het belangrijkste is dat het topic heeeeel makkelijk te vinden is. Aangezien zelfs de zoekfunctie al (te) veel moeite is voor sommige mensen, zou ik het betreffende topic even sticky'en en bovenaan Halfautomaten, Volautomaten, Molens, Koffiebonen, Melk (en eigenlijk elk subforum waarover dingen behandeld worden in het topic) zetten.

Verder: ik vind dit een prima initiatief waardoor denk ik behoorlijk wat irritaties op een vriendelijke en makkelijke manier weggenomen kunnen worden.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor @3aan » wo 14 mar 2012, 11:32

Hear Hear !! :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

KoffieKikker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:08

Re: Over de sfeer op het forum

Berichtdoor KoffieKikker » wo 14 mar 2012, 14:30

Daar wordt regelmatig naar verwezen cq aan gerefereerd ;)
Daar ging het niet over. Het gaat om 1 of meer beginnerstopics met overzichtelijke informatie voor beginners. Niet of er eerder naar deze informatie is verwezen of niet. De vraag was of we deze informatie willen vertalen of niet.

Ik word gestoord van jouw replies op mijn posts. Ze zijn niet inhoudelijk, staan vol met fouten en de desinteresse straalt ervan af. Ontzettend bedankt voor je bijdrage :lol:


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron