De sfeer op het forum deel 2

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor Nomad » wo 29 okt 2014, 19:37

Mods in principe niet, admins wel als ik me niet vergis; dus de waarheid valt toch wel te achterhalen.
Een discussie op heel ander niveau, maar gezien jij en Matthijs eigenlijk de enige moderators/beheerders zijn van het forum, waarom krijgen jullie dan niet de status van Admin. Dit soort dingen moet je gewoon aan kunnen pakken zonder Martijn erbij te vragen. Ik zie de meerwaarde wel als jullie meer dingen kunnen dan jullie huidige rechtenset. Zoals nickname changes, PM's inzien wanneer nodig, mensen bannen van het forum waar nodig etc.

(ik heb wel wat fora ervaring en beheer ervan en zodoende reageer ik ook even hierop)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor Martijn » wo 29 okt 2014, 22:29

Jammer dat er wederom zoveel woorden vuil gemaakt moeten worden aan het feit dat bepaalde forumleden iedere mogelijkheid aangrijpen om hun superioriteit te etaleren. De kunst van het niet-reageren is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.
Mods in principe niet, admins wel als ik me niet vergis; dus de waarheid valt toch wel te achterhalen.
Admins hebben die mogelijkheid (gelukkig) ook niet (voor zover ik weet). Een mogelijkheid is natuurlijk om rechstreeks in de database te gaan spitten. Steef heeft gevraagd of de betreffende berichten doorgestuurd kunnen worden en dat lijkt me ook eigenlijk de enige juiste manier. Zou ook wel een beetje vreemd zijn als we ook nog eens het PM-verkeer in de gaten moeten houden. Als we dat zouden willen kunnen we beter op een kinderdagverblijf gaan werken.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor Nomad » do 30 okt 2014, 00:18

Jammer dat er wederom zoveel woorden vuil gemaakt moeten worden aan het feit dat bepaalde forumleden iedere mogelijkheid aangrijpen om hun superioriteit te etaleren. De kunst van het niet-reageren is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.
Mods in principe niet, admins wel als ik me niet vergis; dus de waarheid valt toch wel te achterhalen.
Admins hebben die mogelijkheid (gelukkig) ook niet (voor zover ik weet). Een mogelijkheid is natuurlijk om rechstreeks in de database te gaan spitten. Steef heeft gevraagd of de betreffende berichten doorgestuurd kunnen worden en dat lijkt me ook eigenlijk de enige juiste manier. Zou ook wel een beetje vreemd zijn als we ook nog eens het PM-verkeer in de gaten moeten houden. Als we dat zouden willen kunnen we beter op een kinderdagverblijf gaan werken.
Ah ok. Ik ben ook niet zo bekend met de software waar koffiepraat op draait, dus dat wist ik niet :).
Mijn ervaring komt uit dat ik bij Tweakers.net werk in de aansturing van de bijna 100 moderators die we hebben. Ik en 4 anders zijn daar admin en in die rol kan ik eigenlijk alles, ook pm's inlezen, accounts aanpassen etc.

Hoe dan ook, de kunst van het niet reageren is er zeker een die soms helaas te weinig wordt uitgevoerd :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Rene12
Berichten: 55
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:05
Locatie: Antwerpen

Re: Koffie ontstener

Berichtdoor Rene12 » ma 15 dec 2014, 18:40

Afgesplitst van viewtopic.php?f=50&t=6304
Let op: het is niet de bedoeling dit een persoonlijke aanval te maken op Adriaan. Het is wel de bedoeling om de frustraties die bij veel leden heerst, een plaats te geven. Laten we hier op een beschaafde manier over praten.

Adriaan doet niets anders dan iedereen persoonlijk aanvallen, zal wel zijn hobby zijn. :idea:
Ik hoop dat jullie daar eens wat aan gaan doen! :mrgreen:
Het valt mij op, dat nieuwe leden, na een paar keer door Adriaan te woord te zijn gestaan( lees , gekleineerd te worden) er de brui aangeven, en niet meer op het forum komen. Er is al vaker over normen en waarden gesproken op het forum, maar mi zijn ze weer ver te zoeken.
Als het de bedoeling is, om een klein ,select clubje van ouwe rotten te hebben, ga zo door. Willen we een levendig ,zinvol en dynamisch koffieforum hebben, dan zijn nieuwe leden broodnodig, evenals de ervaren, COACHENDE LEDEN.
Ik hoop echt dat we kiezen voor het laatste.



René
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Koffie ontstener

Berichtdoor Nomad » di 16 dec 2014, 01:15

Afgesplitst van viewtopic.php?f=50&t=6304
Let op: het is niet de bedoeling dit een persoonlijke aanval te maken op Adriaan. Het is wel de bedoeling om de frustraties die bij veel leden heerst, een plaats te geven. Laten we hier op een beschaafde manier over praten.

Adriaan doet niets anders dan iedereen persoonlijk aanvallen, zal wel zijn hobby zijn. :idea:
Ik hoop dat jullie daar eens wat aan gaan doen! :mrgreen:
Het valt mij op, dat nieuwe leden, na een paar keer door Adriaan te woord te zijn gestaan( lees , gekleineerd te worden) er de brui aangeven, en niet meer op het forum komen. Er is al vaker over normen en waarden gesproken op het forum, maar mi zijn ze weer ver te zoeken.
Als het de bedoeling is, om een klein ,select clubje van ouwe rotten te hebben, ga zo door. Willen we een levendig ,zinvol en dynamisch koffieforum hebben, dan zijn nieuwe leden broodnodig, evenals de ervaren, COACHENDE LEDEN.
Ik hoop echt dat we kiezen voor het laatste.

René
Volgens mij willen we allemaal hetzelfde voor het forum, maar uitten sommige mensen het bovengemiddeld onhandig. Je mening wordt dus zeker gedeeld en het moet duidelijk zijn dat het forum voor iedereen is en niet voor een enkele oude rot.
Daar zijn ze ook wel mee bezig volgens mij, al dan niet vooralsnog achter de schermen. Maar het is altijd goed om mensen af en toe wakker te schudden en ze wat tegengas geven, om te voorkomen dat het zeurende oude rotten worden. 3aan is volgens mij een toffe peer, met het hart op de juiste plek...maar ook iemand die af en toe anders op het forum overkomt dan hij zelf zo bedoeld. De regulars navigeren daar omheen en valt het niet op en weten wat hij bedoeld, nieuwelingen krijgen vaak een vrij botte reactie en weten er terecht niet zo goed raad mee.

Rene, je punt is herkenbaar en begrijpelijk, maar stuur juist in dit topic naar mogelijkheden die jij ziet dat beter kan met het forum, dan kan er ook concreet wat aan gedaan worden. Met altijd in het achterhoofd houdend dat niemand hier zit om alleen maar op anderen te mopperen, iets op zijn eigen manier bedoeld het goed.
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor bobbee » di 16 dec 2014, 10:04

Azijnpissers heb je overal maar eigenwijze starters ook.

Ik heb me de afgelopen tijd voorgenomen om minder te reageren en alleen als ik het leuk vind. Toch lukt het sommigen dan toch om een discussie uit te lokken en dat zijn inderdaad altijd dezelfde personen en ook...starters. Verwijzen naar de beginnershandleiding lijkt mij geen enkel probleem. Ik wil ook best wel iemand helpen de goede richting op met een reactie. Dat is juist leuk. Dat wordt alleen niet altijd in dank afgenomen omdat het niet altijd is wat iemand wilt horen. Ik zal dan voortaan gewoon niet meer reageren.
Wat mij betreft komt er een rigoureuze halt op de alsmaar terugkerende negativiteit op het forum. Iedereen weet hoe je met respect met elkaar omgaat en wanneer je niet normaal kunt reageren, dan moet je echt wat aan jezelf gaan doen.

Koffie basics zijn heel simpel en er zijn niet meerdere wegen die naar Rome leiden. Verse bonen, maler, heet water (temperatuur) en eventueel wat druk uit een leuke machine voor espresso. Dat is waar iedereen mee moet beginnen.
Als we daar nou eens de nadruk op leggen?
Laatst gewijzigd door bobbee op di 16 dec 2014, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rene12
Berichten: 55
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:05
Locatie: Antwerpen

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor Rene12 » di 16 dec 2014, 14:43

Bedankt jongens voor de reactie.
Ik begrijp dat sommige mensen af en toe moeite hebben, om iets te vertellen, uit te leggen of verduidelijken op een opbouwende/ coachende manier. Dat is ook niet erg, zeker als je iemand al langer kent. Jammer is, dat het sommige nieuwe leden afschrikt, en daardoor eerder afhaken, dan meer gemotiveerd worden, tot het zetten van betere koffie.
Het zou fijn zijn als we met z' n allen misschien meer willen proberen om positieve feedback en adviezen te geven. Er is vlgs mij ook niet 1 waarheid , probeer leden handreikingen te geven, maar veroordeel ze niet meteen, als ze iets zeggen of doen wat jou niet zint.
Hoop hier nog veel te mogen leren en misschien op den duur zelf ook wat adviezen te kunnen geven. Het is en blijft een enorme leuke hobby....

Cheers, René :| .
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,

Rok Presso.

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor Nomad » di 16 dec 2014, 14:45

Bedankt jongens voor de reactie.
Ik begrijp dat sommige mensen af en toe moeite hebben, om iets te vertellen, uit te leggen of verduidelijken op een opbouwende/ coachende manier. Dat is ook niet erg, zeker als je iemand al langer kent. Jammer is, dat het sommige nieuwe leden afschrikt, en daardoor eerder afhaken, dan meer gemotiveerd worden, tot het zetten van betere koffie.
Het zou fijn zijn als we met z' n allen misschien meer willen proberen om positieve feedback en adviezen te geven. Er is vlgs mij ook niet 1 waarheid , probeer leden handreikingen te geven, maar veroordeel ze niet meteen, als ze iets zeggen of doen wat jou niet zint.
Hoop hier nog veel te mogen leren en misschien op den duur zelf ook wat adviezen te kunnen geven. Het is en blijft een enorme leuke hobby....

Cheers, René :| .
Geheel eens en meer het positieve terug brengen in het forum is ook wel een van de speerpunten bij de moderators denk ik. Want de toon is opgevallen, nu is het zaak om er iets aan te veranderen :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor cremalover » di 16 dec 2014, 22:31

Misschien moet het ledenbestand ook wat ververst worden.
Koffie zetten is vrij eenvoudig.
Na een bepaalde tijd heb je een leuke set gekocht en ben je wel klaar.
Misschien is het dan tijd om hier wat minder te komen.Om irritaties te voorkomen.

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: De sfeer op het forum deel 2

Berichtdoor Erik82 » wo 17 dec 2014, 07:19

Daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens. Ik post veel minder en laat de meeste beginnerspost links liggen. Als iemand echt vooronderzoek en moeite heeft gedaan want dan heeft het wel nut om te helpen en komt onze kennis goed van pas.

De eigenwijze beginners die niks aan willen nemen daar ga ik niet op tenzij ze het te bont maken dan even een wat harde corrigerende post. Over het algemeen post ik gewoon niet omdat ik er geen zin meer in heb weer hetzelfde uit te leggen aan iemand die geen moeite heeft gedaan en zijn antwoorden op een presenteerblaadje verwacht. Ik kan me er ook niet aan storen en lees het topic gewoon helemaal niet.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron