Theepraat & Theegek

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Theepraat & Theegek

Berichtdoor Martijn » za 22 nov 2008, 14:56

Omdat koffie en thee dicht bij elkaar liggen, liepen we al geruime tijd met het idee om hier wat mee te gaan doen. Aangezien wij van mening zijn dat het toch wel twee verschillende takken van sport zijn, hebben wij de thee nu een "eigen" plekje gegeven door de lancering van Theepraat.nl en Teegek.nl.

We willen de theeliefhebbers onder de koffiepraat leden dan ook van harte uitnodigen om ook op theepraat een account aan te maken. Wij hopen uiteraard dat deze nieuwe websites net zo succesvol zullen worden als dit forum en koffiegek.nl. Mochten jullie tips of suggesties hebben of hebben jullie leuke nieuwtjes voor op Theegek.nl, dan houden we ons van harte aanbevolen.

Bekijk Theepraat.nl : http://www.theepraat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk Theegek.nl : http://www.theegek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor fransg » zo 10 mar 2013, 12:00

Op de theepraat (die ik net pas ontdekte) lees ik "Sorry, maar het forum is tijdelijk niet beschikbaar." -- is dat voor enkele uren of is de site al langer uit de lucht?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor Martijn » zo 10 mar 2013, 22:13

Op de theepraat (die ik net pas ontdekte) lees ik "Sorry, maar het forum is tijdelijk niet beschikbaar." -- is dat voor enkele uren of is de site al langer uit de lucht?
Hoi Frans, theepraat is al enige tijd uit de lucht en zal dat nog wel even blijven ben ik bang. Probleem met theepraat was het ontbreken van een actieve harde kern waardoor discussies niet op gang kwamen. Aangezien dit natuurlijk essentieel is voor een forum, hebben we destijds besloten de stekker er voorlopig uit te trekken. Helaas.

We hebben vorig jaar wel de website specialtytea.nl gelanceerd. Op deze website vind je informatie van een aantal thee-kenners uit Nederland en Belgie.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
KurtAugust
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16 apr 2011, 09:45
Locatie: Antwerpen

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor KurtAugust » zo 10 mar 2013, 22:45

Jammer. Misschien dat de combinatie met technologie koffiefora zo bevolkt maakt. Een schroefje kan je meten, smaak veel moeilijker. En zover ik het goed begrijp, hangt thee minder samen met technologie. Een forum enkel over koffiesmaak en cupping zou waarschijnlijk ook niet zo fantastisch werken.

De cross-over van bv. Koffie-t-cacao vind ik om maar iets te noemen erg geslaagd.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor @3aan » zo 10 mar 2013, 23:26

Jammer. Misschien dat de combinatie met technologie koffiefora zo bevolkt maakt. Een schroefje kan je meten, smaak veel moeilijker. En zover ik het goed begrijp, hangt thee minder samen met technologie. Een forum enkel over koffiesmaak en cupping zou waarschijnlijk ook niet zo fantastisch werken.

De cross-over van bv. Koffie-t-cacao vind ik om maar iets te noemen erg geslaagd.
KoTeCa ©® AV2013 :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor bobbee » zo 10 mar 2013, 23:30

Ja. Waarom een aparte website. Er kan toch een sub forum worden aangemaakt? Dan kunnen we daar een beetje thee ervaringen uitwisselen. Begint het goed te lopen dan kan het omgezet worden naar een volwaardig forum. Maar tot die tijd is er iig een plek(je) voor de theeleut.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor Martijn » di 12 mar 2013, 15:54

Goed idee. Ik heb een forum toegevoegd "Theepraat". Om gelijk maar eens te peilen hoeveel thee jullie drinken heb ik er gelijk maar een poll in gezet... ik ben benieuwd!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Koffieboontje75
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 16:52
Locatie: Antwerpen

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor Koffieboontje75 » di 12 mar 2013, 19:23

Ik ben hier nog maar net op koffiepraat.be, maar ik vind het ongelooflijk leuk dat er ook een speciale theesite is. Hier ga ik mij zeker zeer binnenkort ook op aanmelden, want ik ben gek op thee!
Stay calm and drink coffee

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor @3aan » za 17 aug 2013, 23:30

Verplaatst naar; http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =30&t=5033

Franck, bedankt voor je oplettendheid.
Laatst gewijzigd door @3aan op zo 18 aug 2013, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Franck
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 12:22
Locatie: Den Haag

Re: Theepraat & Theegek

Berichtdoor Franck » zo 18 aug 2013, 00:42

Ik mis even de link met thee, maar kan ook aan mij liggen...

Interessante blog wel. Lijkt sterk op het verhaal van een oud-collega van mij die ook iets met (import van) fairtrade koffie ging doen. Waar die bonen gebrand worden weet ik overigens niet. Zal eens gaan speuren of ik daar achter kan komen...
QuickMill 3004 - Compak K6


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron