Google Chrome Malware

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Google Chrome Malware

Berichtdoor Chateau Rouge » wo 30 jul 2014, 00:11

Bij het laden van het forum kreeg ik in Google Chrome de volgende melding:

De volgende website bevat malware.
Google Chrome heeft de toegang tot koffiepraat.nl voor nu geblokkeerd.
Zelfs als je deze website in het verleden veilig hebt bezocht, is de kans heel groot dat je computer met malware wordt geïnfecteerd als je de website nu bezoekt.
Malware is schadelijke software die zaken als identiteitsdiefstal, financiële verliezen en permanente verwijdering van bestanden veroorzaakt.

Onder de knop geavanceerd staat nog extra informatie:

Wat is de huidige vermeldingsstatus voor koffiepraat.nl/forum?
Site is vermeld als verdacht - het bezoeken van deze website kan schade aan uw computer veroorzaken.

Een gedeelte van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer vermeld op basis van verdachte activiteit.

Wat gebeurde er toen Google deze site bezocht?
Van de 231 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, resulteerde(n) 2 pagina('s) in het downloaden en installeren van schadelijke software zonder toestemming van de gebruiker. Google heeft deze site het laatst bezocht op 2014-07-27 en het laatst verdachte inhoud op deze site aangetroffen op 2014-07-22.
Schadelijke software omvat 3 exploit(s).

Schadelijke software wordt gehost op 3 domein(en), waaronder thir13n.com/, displclip.com/, quynh-tom.com/.

1 domein(en) lijkt/lijken te functioneren als tussenstadium voor het distribueren van malware naar bezoekers van deze site, waaronder displclip.com/.

Deze site is gehost op 1 netwerk(en), waaronder AS42949 (WWW-EATSERVER-NL).

Heeft deze site gefunctioneerd als tussenstadium met als resultaat verdere distributie van malware?
In de afgelopen 90 dagen leek koffiepraat.nl/forum niet te functioneren als tussenstadium voor het infecteren van enige sites.

Heeft deze site malware gehost?
Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?
In bepaalde gevallen kunnen derde partijen schadelijke code toevoegen aan legitieme sites, waardoor wij dit waarschuwingsbericht weergeven.

Helaas kan ik deze beveiliging niet uitzetten en is het dus niet makkelijk rondkijken op dit forum. Wellicht heeft de webmaster een tip?

Chateau Rouge

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Wimula » wo 30 jul 2014, 06:52

Die narigheid is al door een aantal bezoekers gemeld. Er zou al actie worden ondernomen, doch voortgang zien we niet. Die narigheid is al een week aan de gang.

We zullen of koffiepraat niet meer moeten bezoeken of op verder klikken :ugeek:
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Wimula » wo 30 jul 2014, 06:55

Helaas kan ik deze beveiliging niet uitzetten en is het dus niet makkelijk rondkijken op dit forum. Wellicht heeft de webmaster een tip?

Chateau Rouge
Dat is NIET waar. Je zet niets uit, maar je klikt op: continue, own risk enz.

Daarna zit je op koffiepraat en kan je stoeien tot je een ons weegt, zonder meldingen :mrgreen:
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Chateau Rouge » wo 30 jul 2014, 16:51

Misschien een toelichting dan: mijn manier van het forum bekijken is de pagina met actieve onderwerpen overmaken en elk onderwerp dat ik interessant vind om bij te lezen in een nieuw tabblad openen. Chrome geeft bij elk tabblad keurig weer de melding van malware weer.

Als je op één en hetzelfde tabblad blijft kan je inderdaad de meldingen omzeilen.

Als je op 'geavanceerd' klikt kan je daarna klikken op 'ga verder op eigen risico'. Je kan koffiepraat.nl echter niet toevoegen aan een lijst met (handmatig) goedgekeurde websites.

sont
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 jul 2014, 17:22

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor sont » wo 30 jul 2014, 16:59

Ik heb de indruk dat dit bij het .NL domein ligt.
Koffiepraat.net doet het wel zonder malware meldingen (Firefox)

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Wimula » wo 30 jul 2014, 17:19

Misschien een toelichting dan: mijn manier van het forum bekijken is de pagina met actieve onderwerpen overmaken en elk onderwerp dat ik interessant vind om bij te lezen in een nieuw tabblad openen. Chrome geeft bij elk tabblad keurig weer de melding van malware weer.

Als je op één en hetzelfde tabblad blijft kan je inderdaad de meldingen omzeilen.

Als je op 'geavanceerd' klikt kan je daarna klikken op 'ga verder op eigen risico'. Je kan koffiepraat.nl echter niet toevoegen aan een lijst met (handmatig) goedgekeurde websites.
Volkomen correct. Jij werkt in dit forum tabbed, dus meerdere. Ik met 1.
Hopelijk krijgt de websitebeheerder op vakantie, begreep ik, een pc in handen en internettoegang. Het lijkt me een fluitje van de bekende cent, om dit probleem uit de wereld te helpen (wat is dat al lang geleden, die cent :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor @3aan » wo 30 jul 2014, 18:38

Ik heb de indruk dat dit bij het .NL domein ligt.
Koffiepraat.net doet het wel zonder malware meldingen (Firefox)
Waarvoor dank! :P
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Wimula » wo 30 jul 2014, 18:57

De malware melding blijft met Chrome in OSX nu weg. ECHTER moet ik mij telkens voor ieder bericht inloggen (ja het vinkje staat er).
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Wimula » wo 30 jul 2014, 18:58

De malware melding blijft met Chrome in OSX nu weg. ECHTER moet ik mij telkens voor ieder bericht inloggen (ja het vinkje staat er).
Ik zie nu dat de tijd ook 2 uur te vroeg staat!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: Google Chrome Malware

Berichtdoor Wimula » wo 30 jul 2014, 19:02

De malware melding blijft met Chrome in OSX nu weg. ECHTER moet ik mij telkens voor ieder bericht inloggen (ja het vinkje staat er).
Ik zie nu dat de tijd ook 2 uur te vroeg staat!
In mijn profiel was de zomertijd van ja naar nee gegaan. HEB IK NIET GEWIJZIGD!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron