Ottimo blend van Peeze

turboyeast

Ottimo blend van Peeze

Berichtdoor turboyeast » di 10 okt 2017, 21:56

LS,
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Josephine Coffee uit Arnhem op de eerste plaats is geeindigd in Misset top 100.
Opvallend vond ik dat aldaar de Ottimo blend van Peeze gebruikt wordt. Wat ik ook opvallend vind, is dat het over deze blend oorverdovend stil is op het forum. Is men op z'n minst niet nieuwsgierig naar deze award winner? (misschien heb ik iets gemist vanuit mijn hibernaculum).

Peeze hanteert overigens een interessante filosofie: koffiebonen zijn 12 maanden houdbaar. Een boontje van 6 maanden oud is -in de optiek van Peeze- nog steeds vers. Los hiervan, wat vind men nu van de bereide espresso/cappuccino?

http://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/ ... -101280501

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Wat je bezit is op weg naar anderen.

bvds

Re: Ottimo blend van Peeze

Berichtdoor bvds » di 10 okt 2017, 22:03

ik vind de Ottimo geen slechte blend mits redelijk vers en dus geen 6 mnd oud inderdaad...

wel echt klassieke blend (in Peeze taal een trias van een intense, complexe en katalysator koffie)

desondanks best wat smaak en geen storende elementen.

vind wel dat de koffie vrij snel achteruit loopt na openen zakjes.

zal hem weer eens gaan bestellen.
Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL/ Olympia Moca / Kinu M38 / Comandante MK3

Erik82

Berichtdoor Erik82 » di 10 okt 2017, 22:16

Door dergelijke uitspraken en de geringe geloofwaardigheid van de Misset top 100 heb ik niet eens de moeite gedaan om uit te zoeken wat ze gebruiken. Gezien de uitspraken van Peeze zou ik daarna niet eens de moeite nemen om het te bestellen. Tevens gat het hier om wat de gemiddelde Hollander lekker vindt en dat is nou niet echt iets waar ik warm van wordt. Dat zijn mijn redenen.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Tevens Kalita Wave Kettle, Kalita Wave 155 RVS, Hario V60's, Aeropress en Bodum Cafetiere

bvds

Berichtdoor bvds » wo 11 okt 2017, 06:48

bvds schreef:wel echt klassieke blend (in Peeze taal een trias van een intense, complexe en katalysator koffie)

dat verhaal van die combinatie van drie typen koffies heb ik jaren geleden tijdens een brandsessie van ze gehoord...

ik vind dat een ieder best de moeite kan nemen om die Ottimo wel zelf te testen. zoals gezegd best lekker met Brasil, Ethiopie en Nicaragua. Peeze gebruikt geen slechte groene boontjes en weet echt wel wat branden is.

alleen hebben ze andere inslag. klassieke leest. jammer dat er zo veel horeca gelegenheden Peeze schenken met vaak een dramatisch gebrek aan skills.

qua duurzaamheid in de keten een voorloper!
Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL/ Olympia Moca / Kinu M38 / Comandante MK3

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 11 okt 2017, 08:35

Peeze is een sympathiek merk, vind ik. Ik ken ze nog van de tijd dat ze een branderij hadden midden in het oude Arnhemse stadshart. Het buurtje rook naar koffiebranderij! Peeze was ook zo aardig om loyaal en royaal initiatieven voor de buurt te sponsoren. Net zoals Dobbelman in Nijmegen een zeepfabriek midden in een oude woonwijk had en eveneens van alles in de buurt sponsorde.

Spijtig dat wegens 'milieu' de industrie nu ver buiten de belevingswereld van de burger is weggestopt.

Redelijke koffie, niet speciaal maar zo'n branderij kan niet bestaan van enkele specialty zaakjes waar ze zelf ook nog een kleine koffiebrander hebben staan.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

cremalover

Berichtdoor cremalover » zo 15 okt 2017, 14:14

turboyeast schreef:LS,
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Josephine Coffee uit Arnhem op de eerste plaats is geeindigd in Misset top 100.
Opvallend vond ik dat aldaar de Ottimo blend van Peeze gebruikt wordt. Wat ik ook opvallend vind, is dat het over deze blend oorverdovend stil is op het forum. Is men op z'n minst niet nieuwsgierig naar deze award winner? (misschien heb ik iets gemist vanuit mijn hibernaculum).

Peeze hanteert overigens een interessante filosofie: koffiebonen zijn 12 maanden houdbaar. Een boontje van 6 maanden oud is -in de optiek van Peeze- nog steeds vers. Los hiervan, wat vind men nu van de bereide espresso/cappuccino?

http://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/ ... -101280501" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers, TY

Ik ben al jaren enorm lief hebber van Peeze.Ook de Ottimo.
Heb echter versheidproblemen gehad met webshopbestellingen.
Ik heb gratis verse Ottimo gehad als compensatie en die was top.
Izzo Pompei,Mazzer Major met een tamper aan de doser.

Espresso

Berichtdoor Espresso » zo 15 okt 2017, 22:53

Smaken verschillen :lol: :lol:

cremalover

Berichtdoor cremalover » ma 16 okt 2017, 07:06

Espresso schreef:Smaken verschillen :lol: :lol:

Gelukkig wel. :)
Gaat om smaak .Die is er of niet. :mrgreen:
Izzo Pompei,Mazzer Major met een tamper aan de doser.

turboyeast

Berichtdoor turboyeast » za 11 nov 2017, 13:49

LS,
Ik heb afgelopen week 4 x zakjes 250 gram Ottimo gekocht bij Peeze. Volgens de verpakking is de koffie houdbaar tot 28 juni 2018. Ik speculeer dat de branddatum 28 juni 2017 is geweest...dus nu kleine 5 maanden oud.
Meteen geprobeerd voor de espresso en de cappucino...er komt een vlakke zurige espresso uit (dunne crema). De cappucino slaat geen deuk in een pakje boter. Natuurlijk de maalgraad geoptimaliseerd, maar dit is op dit moment hoogst haalbare.
Ik ben toch verrast. Hoe kan dit nu een awardwinner zijn?
Daaropvolgend maar eens met Renate gebeld van Josephine Koffie in Arnhem. Leuk gesprek...tja, misschien de druk in de zetgroep, temperatuur van het uitgaande water, hoeveelheid koffie?
Ik ga binnenkort bij Josephine Koffie langs voor de Proof of the Pudding...ben zeer benieuwd.

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Wat je bezit is op weg naar anderen.

Espresso

Berichtdoor Espresso » za 11 nov 2017, 17:58

:D :D :D :D :D :D

Terug naar “Koffie(bonen)”