Starbucks Brr

Hk87
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 21:03

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Hk87 » wo 04 okt 2023, 12:45

Ik reis door half Nederland voor mijn werk. Voor mijn collegas staat Starbucks als de premium koffie bekend. Het is lastig te vertellen dat het echt heel veel beter kan. Ik ben zelf ook maar al te vaak niet tevreden met wat ik krijg in een espressobar wat het nog lastiger maakt.
Starbucks aan de snelweg is ook zo gemakkelijk. Ik wou dat er zoiets bestond als een echte koffiebar die met goeie verse bonen werkt langs de snelweg. Daar zou toch echt een markt in moeten zitten. Ik kan zelf dat smerige zooi van Starbucks niet waarderen dus ik zoek elke keer weer naar een goeie koffiezaak in de buurt.

Vanochtend heeft mijn collega weer een bakje Starbucks op. Eenmaal aangekomen in Haarlem reed ik even langs kohi koffiebar. Goeie koffie en ze konden het verschil ook proeven. :D
Profitec go - Eureka mignon Turbo

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor gilleko B. » wo 04 okt 2023, 13:19

Starbucks is veel en warm, past uitstekend in een traditionele Hollandse opvatting.




Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Starbucks Brr

Berichtdoor Rosanne » wo 04 okt 2023, 14:13

Wat bijna niemand weet is dat starbucks gebruik maakt van automaten voor het bereiden van hun koffies. Ze gebruiken dus helemaal geen halfautomaat met een portafilter, maar een machine die espresso (of zeg eerder koffie) maakt met 1 druk op de knop.

Zie hier https://youtu.be/koTeJ4OPIeU?si=vo1d414VkRyg8xHf

En daar betaal je dan €5 voor Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Joste » wo 04 okt 2023, 15:37

Verbaast me niet!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor ErikvW » wo 04 okt 2023, 16:01

Wat bijna niemand weet is dat starbucks gebruik maakt van automaten voor het bereiden van hun koffies. Ze gebruiken dus helemaal geen halfautomaat met een portafilter, maar een machine die espresso (of zeg eerder koffie) maakt met 1 druk op de knop.

Zie hier https://youtu.be/koTeJ4OPIeU?si=vo1d414VkRyg8xHf

En daar betaal je dan €5 voor Afbeelding
Goede info, maar was het bij de start van de hype niet zo dat Starbucks juist de LaMarzocco Linea machines gebruikte? Volgens het interweb van 1990 tot 2005.

Ik ben er helemaaaaal niet van om Starbucks te verdedigen. En met een volautomaat zal er consistenter worden gewerkt en kan de leek minder verklooien dan met een echte Linea.

Editje: kort betoogje van sPrometheus: https://sprometheus.com/starbucks-hate-must-be-stopped/
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

maurice1
Berichten: 347
Lid geworden op: za 13 aug 2022, 16:30

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor maurice1 » vr 06 okt 2023, 12:10

Wat bijna niemand weet is dat starbucks gebruik maakt van automaten voor het bereiden van hun koffies. Ze gebruiken dus helemaal geen halfautomaat met een portafilter, maar een machine die espresso (of zeg eerder koffie) maakt met 1 druk op de knop.

Zie hier https://youtu.be/koTeJ4OPIeU?si=vo1d414VkRyg8xHf

En daar betaal je dan €5 voor Afbeelding
Goede info, maar was het bij de start van de hype niet zo dat Starbucks juist de LaMarzocco Linea machines gebruikte? Volgens het interweb van 1990 tot 2005.

Ik ben er helemaaaaal niet van om Starbucks te verdedigen. En met een volautomaat zal er consistenter worden gewerkt en kan de leek minder verklooien dan met een echte Linea.

Editje: kort betoogje van sPrometheus: https://sprometheus.com/starbucks-hate-must-be-stopped/
Volgens mij maakte LaMarzocco inderdaad speciale halfautomaten voor Starbucks. En het idee zou zijn dat ze hun barista's zouden opleiden om daar lekkere shots mee te kunnen zetten. Maar goed, denk dat dat te duur en te tijdrovend werd naar mate het bedrijf groeide. En daarbij als een volautomaat elke keer 20 seconden tijdswinst geeft tov een halfautomaat maakt het toch een groot verschil in het aantal koffies (of koffieachtige dranken) wat je in een dag over de toonbank kan schuiven...
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Aldorean
Berichten: 67
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 21:54

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Aldorean » wo 08 nov 2023, 13:57

Ik moet er zo om lachen hier op kantoor.
We hebben een prima vol automaat van Care for Coffee echt een prima machine.
Gaan redelijke bonen in ( niet van die pikzwarte olie bonen ) en er komt best een prima bakkie uit voor een kantoor standaard.
Ik heb zelf graag de V60 mee naar werk zeker omdat we een quooker hebben erg makkelijk.

Nu is er een paar maanden terug een food court gekomen hier 5 minuten verderop op het industrietrein tussen Purmerend en Volendam met een Burger K en een Starbucks.

Mijn collega`s rijden gewoon 2 keer per dag naar de Starbucks voor overpriced koffie ook gewoon zwarte koffie want die is zo lekker. ( lees 5 tot 6 euro per drankje wat ze halen )

Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe de marketing van dat bedrijf dat allemaal zo goed heeft gedaan.
Als ik de koffie uit onze vol automaat pak vind ik hem echt veel lekkerder dan die van Bucks.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Frup » wo 08 nov 2023, 14:57

Op kantoor hoeft het dus niet slechter te zijn dan SB :lol:
Enkele jaren geleden, toen ik nog werkte, was er op kantoor een tender voor nieuwe koffieautomaten en koffie.
Een aantal collega’s mochten toen meedoen aan een proeverij en hun keuze kenbaar maken. Heel professioneel, met scoringslijsten. Er gingen ook echte bonen in,
De meeste collega’s waren in een paar minuten al klaar. De voorgeschotelde bakkies vlot achterover geslagen.
Frup zat als één van de laatsten, met als oordeel dat ze geen van allen lekker waren. Maar er was toch gelukkig één die het minst slecht was. En zo is alles relatief.
Ergens op een afgelegen strandje op een klein Grieks eiland staat een kleine kar. Die maakt frappé met oploskoffie en gecondenseerde melk uit een blikje met een beetjes suiker. Lekker man!
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor namor » wo 08 nov 2023, 15:55

Wij mogen alles van Starbucks vinden en roepen dan koffie beter kan maar ik heb persoonlijk van mensen die echt verstand van koffie geschiedenis hebben en meerdere keren in boeken van koffie goeroes gelezen dat eigenlijk Specialty Coffee concept is alleen dankzij Starbucks kon ontstaan.
Voor Starbucks tijd niemand was bereid om meer dan 20cent voor kop koffie te betalen en koffie was altijd bitter bruine zooi die koste niks. Uiteraard waren wel uitzonderingen, maar ook in Italie 50 jaar terug was espressotje of cappuccino veel minder romantisch en minder lekker dan nu. Het waren meestal onwijs bitter en afgebrand shotjes zonder wilde limoen en maracuja nasmak.
Trouwens dat soort espressos heb je steeds bij meeste Italiaanse barretjes, kost 80 cent en smaakt naar 10 cent.

Starbuck veranderde alles, opeens mensen kregen door en hebben geaccepteerd dan koffie kan anders smaken en kan meer dan 3$ per kop kosten, koffie werd belevenis. Je kon opeens 25 verschillende drank variaties onder naam koffie krijgen. Pas op het moment dat mensen hebben het begrepen was het concept van Specialty mogelijk. Mensen gingen opzoek naar andere smaken dan puur bitter en gingen normale prijs voor de kop betalen.

Ik zelf drink ik 3-5 keer per jaar espresso bij Starbucks, dats is niet mijn smaak en kleur maar het is altijd hetzelfde niveau (dus geen teleurstelling) en meestal het is de beste wat je op een luchthaven of op een onbekende locatie snel kan krijgen.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor fransg » wo 08 nov 2023, 16:33

De McDonald's onder de koffie, een revolutie op fast food en constante kwaliteit.

Ik heb onderweg een of tweemaal per jaar een Big Mac en milkshake en french fries.

Lekker!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron