Passalacqua koffie - waar te koop?

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Rosanne » zo 04 jun 2023, 14:37

Hoi!

Weet iemand waar ik Passalacqua koffie kan kopen zonder dat ik meteen 1kg moet bestellen (zoals bij de koffiecentrale)?
Er zijn ook 500 grams zakken van, maar die kan ik online bijna nergens vinden. Ik zou de koffie graag uit willen proberen. Vandaar dat ik graag een kleinere verpakking wil. Of weet iemand een restaurant (het liefst in de provincie gelderland) waar ze deze koffie serveren?
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor ErikvW » zo 04 jun 2023, 14:46

Een ook avontuurlijk forumlid vinden in de buurt en een kilo splitten? Of anders in de vriezer leggen?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Ben70 » zo 04 jun 2023, 15:15

we kunnen samen een kilo kopen ,geen probleem
en als jij het niet lekker vind neem ik de rest ook over
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Ben70 » zo 04 jun 2023, 15:18

Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Rosanne » zo 04 jun 2023, 18:54

Leuk Ben! Gaan we doen. Geef maar een seintje als je koffiebonen op zijn. ;)

Ik zat te kijken naar de Passalacqua Harem of de Vesuvio
https://www.koffiecentrale.nl/vesuvio#review-form
https://www.koffiecentrale.nl/koffie/koffiebonen/harem

Heeft iemand ervaring met koffiebonen van Passalacqua? Welke blend is een aanrader? :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Ben70 » zo 04 jun 2023, 19:56

Leuk Ben! Gaan we doen. Geef maar een seintje als je koffiebonen op zijn. ;)

Ik zat te kijken naar de Passalacqua Harem of de Vesuvio
https://www.koffiecentrale.nl/vesuvio#review-form
https://www.koffiecentrale.nl/koffie/koffiebonen/harem

Heeft iemand ervaring met koffiebonen van Passalacqua? Welke blend is een aanrader? :)
Probeer maar wat, de bonen die je besteld die bewaar ik tot ik er aan toe ben
1 van die je noemt zijn 55/45. Arabica en robusta. de ander is 100% Arabica ik ken beiden niet
dus ik wacht wel af wat het word, ik ben trouwens zeer tevreden over de koffie die ik overnam, ik ben nu aan de Mago bezig
totaal iets anders als wat ik gewend was, maar ik moet zeggen die Italiaanse blend is niet verkeerd, die ga ik nog vaker bestellen
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Ben70 » zo 04 jun 2023, 20:04

Misschien is dit een aantrekkelijke koffie.https://marescacaffe.com/en/product/gol ... ffee-beens
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Frup » zo 04 jun 2023, 20:35

Mmm, ik was vorige week in Sorrento en Napels. Had graag een zak voor je meegenomen.
Ik drink hier (inmiddels oostkust) zo’n beetje overal een espresso. En die vind ik vrijwel allemaal heerlijk. Niet bitter, weinig zuur. Heerlijke nasmaak. Echt wel mijn smaak. Zonet nog twee ingenomen. Mjam voor 1€ per stuk.
In het begin dacht ik: die naam moet ik onthouden! Inmiddels zijn er zoveel merken (en mooie kopjes) gepasseerd, dat ik denk dat het ook niet veel uitmaakt. Veel lokale branders zie ik ook. Ik zie soms door de bonen het bos niet meer. Welke bonen mee te nemen? Maakt het nu echt veel verschil? Of toch maar Black Betty van HK?
Wat maakt Passalacqua bijzonder?
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Rosanne » zo 04 jun 2023, 21:46

Mmm, ik was vorige week in Sorrento en Napels. Had graag een zak voor je meegenomen.
Ik drink hier (inmiddels oostkust) zo’n beetje overal een espresso. En die vind ik vrijwel allemaal heerlijk. Niet bitter, weinig zuur. Heerlijke nasmaak. Echt wel mijn smaak. Zonet nog twee ingenomen. Mjam voor 1€ per stuk.
In het begin dacht ik: die naam moet ik onthouden! Inmiddels zijn er zoveel merken (en mooie kopjes) gepasseerd, dat ik denk dat het ook niet veel uitmaakt. Veel lokale branders zie ik ook. Ik zie soms door de bonen het bos niet meer. Welke bonen mee te nemen? Maakt het nu echt veel verschil? Of toch maar Black Betty van HK?
Wat maakt Passalacqua bijzonder?
Komende zomer ga ik ook naar Italië. Niet de omgeving van Napels, maar richting het gardameer. Kijk ik ook heuul erg naar uit!! Denk dat ik trillend terug kom door de hoeveelheid cafeïne die ik daar tot mij ga nemen :lol:

Ik vind italiaanse blends erg lekker. Dat begon met de bonen die ik kocht bij Tiramisu. Mooie smaken die ook goed overeind bleven in een cappuccino, weinig zuur. Af en toe probeer ik wel specialty coffee of medium en donker gebrande bonen van o.a. brandzaak, hoofdkwartier, en lokale kleine branderijen bij mij uit de buurt, maar italiaanse blends blijf ik lekkerder vinden.

Op een gegeven moment had ik de Brasil Oro - Bar. Fantastische smaak behalve de gerookte houtsmaak wat daar in overheerste.
Dus ik ben nu een zoektocht gestart op zoek naar die heerlijke smaak zonder de houtsmaak + vind het leuk om nog meer en andere lekkere italiaanse blends te ontdekken. De Passalacqua heeft lovende recensies. Vandaar dat het mijn interesse heeft gewekt :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Passalacqua koffie - waar te koop?

Berichtdoor Ben70 » zo 04 jun 2023, 22:09

Mmm, ik was vorige week in Sorrento en Napels. Had graag een zak voor je meegenomen.
Ik drink hier (inmiddels oostkust) zo’n beetje overal een espresso. En die vind ik vrijwel allemaal heerlijk. Niet bitter, weinig zuur. Heerlijke nasmaak. Echt wel mijn smaak. Zonet nog twee ingenomen. Mjam voor 1€ per stuk.
In het begin dacht ik: die naam moet ik onthouden! Inmiddels zijn er zoveel merken (en mooie kopjes) gepasseerd, dat ik denk dat het ook niet veel uitmaakt. Veel lokale branders zie ik ook. Ik zie soms door de bonen het bos niet meer. Welke bonen mee te nemen? Maakt het nu echt veel verschil? Of toch maar Black Betty van HK?
Wat maakt Passalacqua bijzonder?
Komende zomer ga ik ook naar Italië. Niet de omgeving van Napels, maar richting het gardameer. Kijk ik ook heuul erg naar uit!! Denk dat ik trillend terug kom door de hoeveelheid cafeïne die ik daar tot mij ga nemen :lol:

Ik vind italiaanse blends erg lekker. Dat begon met de bonen die ik kocht bij Tiramisu. Mooie smaken die ook goed overeind bleven in een cappuccino, weinig zuur. Af en toe probeer ik wel specialty coffee of medium en donker gebrande bonen van o.a. brandzaak, hoofdkwartier, en lokale kleine branderijen bij mij uit de buurt, maar italiaanse blends blijf ik lekkerder vinden.

Op een gegeven moment had ik de Brasil Oro - Bar. Fantastische smaak behalve de gerookte houtsmaak wat daar in overheerste.
Dus ik ben nu een zoektocht gestart op zoek naar die heerlijke smaak zonder de houtsmaak + vind het leuk om nog meer en andere lekkere italiaanse blends te ontdekken. De Passalacqua heeft lovende recensies. Vandaar dat het mijn interesse heeft gewekt :)
Die Colombia coffee heeft Eduard mee genomen uit Colombia in zijn koffer ,en is ook gebrand in Colombia en word in die verpakking daar op de markt gebracht, zijn vriendin heeft daar wat plantages waar ze de koffie van inkoopt
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron