Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » za 18 aug 2018, 22:16

Gaaf!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » zo 19 aug 2018, 03:13

Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Japan en je kan idd goede koffie drinken, ook espressos. Ik ben in Tokyo geweest en straks naar Kyoto. Waar ben jij geweest?
Grote steden zijn uiteraard mooi maar voor mij is er meer een 'verplichting', onze zoon reist mee Afbeeldingdus het moet
Wij doen bergroute en kleine stadjes, elke 2-3 dagen en als alle Afbeelding zijn geproefd gaan verder.
Foto's van bonnen zijn in Magome en Matsumoto gemaakt.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor R-Know » zo 19 aug 2018, 16:25

Fantastisch.
Bijna een reden om naar Japan te gaan. Mijn zoon gaat er af en toe heen maar ik heb hem nooit over koffie gehoord.
Hij heeft er ook niets mee. Drinkt ie niet.
Leuk hoor. Laat de foto's maar komen.
Voor wat betreft suggestie ' Koffie in het buitenland' , Hier +1

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » do 23 aug 2018, 05:35

... een paar kleine japanse Afbeelding updates

In een klein standje ben ik in onwijs leuke bar beland. Huidige eigenaar (3de)) generatie) jonge man met prima engels. Bar is in 1961 door zijn opa opgericht, design en alles van die tijd, super gaaf. Ze maken siphon koffie, het ziet prachtig uit. Helaas koffie was veel minder Afbeelding
Ze branden zelf, op nano brandet. Ik heb 3 verschillende koffiebonen geproefd maar geen verschil in kopje geproefd.... alles was dezelfde en niet echt lekker.
Eigenaar wil straks ook gaan echt branden voor verkoop 'naar buiten' en echte brander gaan kopen.
Prijs 500yen-5$ per kopje

Vandaag in Kanazawa kwam ik grote cold brew siphon tegen. Gaaf!!!! Ook leuke kleine brandertje staat voor de show.

Ze gebruiken twee verschillende bonnen om de zetten: 1.lichte roast - sweet en fruitig. 2. Full city columbia voor chocolade smaak. Beide gaan druppel per druppel in eofen siphon, heel sterke extractie.... super zwaar. Daarna beide gaan in koeler.
In kop krijg je mix van beide met ijs en apart 2 kannetjes - room/melk en eoa zoete sirop.
Super lekker puur en ook lekker met melk. Sirop heb ik laten staan. Door combo van twee helemaal verschillende bonnen die apart zijn gezet proef je enorm chocolade en op achtetgrond fruits.
Prijs 700yen - 7$ voor bakje
Op de foto bakje met fullcity vette bonnen.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » do 23 aug 2018, 08:16

Wat leuk om te zien hoe alles ingericht is. Mooi dat je deze fotos mocht maken.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » do 23 aug 2018, 08:23

Zeker mooi winkeltje, ik vind die cold-drip towers altijd zo indrukwekkend!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 23 aug 2018, 09:03

Idd gaaf dat interieur in de syfon bar.
Thanks for sharing!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » di 28 aug 2018, 14:46

In afgelopen een paar dagen geen bijzonderheden te melden. In Kyoto super lekker eten en prima koffie gehad. Trouwens in Japan, vind ik, kwaliteit van producten is heel hoog .... je mag het lekker of niet lekker vinden maar er is altijd vers, heel goed uitgeselecterd en onwijs mooi en liefdevol gepresenteerd. Winkel prijzen zijn hoger dan bij AH. In restaurants ban vergelijkbare niveau Japan is ook duurder.
Servies van personeel (in goede restaurants) vind ik in NL beter. In NL in goede tenten mag je ' ff moelijk' doen en obers en koks zijn creatief. In Japan alles volgens menu en geen cm naar links of rechts Afbeelding onafhankelijk van niveau.

Terug naar Afbeelding
Vandaag in Koyasan, een buddistishe dorp hoog in de bergen, kregen wij iets ongewoons, tenminste drink ik het niet elke ochtend....

Na ijs koffie van bonnen '4de crack plus' met smaak van afgekoelde opgebrande autoband was ik getriggerd door 'hot egg coffee' in menu.

Smaak van egg koffie was nog minder dan het eruitziet.
ik heb geprobeerd nog te vragen of het eigen uitvinding is of eoa geheime buddistishe recept, maar zo ver kwamen wij niet ivm gebrekkige engels.
Heeft iemand zulke recept gezien/geproefd?

Prijs van 2 jis coffee, 1 egg coffee en een klein greentea gebakje - 2300yen of 23$

Ik weet niet of ik filmpje hier kan toevoegen , dus nog ff link
https://youtu.be/_MvPbh7OFmo[IMG]https: ... d5075d.jpg[/IMG]AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » di 28 aug 2018, 19:27

Leuk om te horen. Ik moet nog even een paar weken wachten voordat ik in Kyoto ben.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Capulus » di 28 aug 2018, 20:21

Leuk om je verslagen te lezen! Helemaal omdat ik niet verwacht ooit eens in Japan te komen. Pik ik dit toch even mee
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten