Leverancier voor groene bonen

dendrees

Leverancier voor groene bonen

Berichtdoor dendrees » ma 05 dec 2016, 13:05

Ik ben op zoek naar een (kleinschalige) leverancier waar ik kleine hoeveelheden (5 a 10 kilo) groene bonen kan kopen voor een gunstige kilo prijs. De meeste webshops hanteren nog vrij hoge prijzen voor ongebrande bonen. Iemand een goude tip?

Pti

Re: Leverancier voor groene bonen

Berichtdoor Pti » ma 05 dec 2016, 13:23

Je kunt mij even een pbtje sturen met je emailadres dan zet ik je even in de lijst voor eventuele inkoopacties. Ook hebben we in de branderij met enige regelmaat restanten van het melangeren of lekkere single origines op voorraad voor losse verkoop. Ons aanbod is zeer wisselend afhankelijk van de oogstseizoenen.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » ma 05 dec 2016, 13:25

Ik ben op zoek naar een (kleinschalige) leverancier waar ik kleine hoeveelheden (5 a 10 kilo) groene bonen kan kopen voor een gunstige kilo prijs. De meeste webshops hanteren nog vrij hoge prijzen voor ongebrande bonen. Iemand een goude tip?
Ik zie dat PTI me al voor was! Dit is wat ik wilde posten:

"Gunstige kiloprijs" is een subjectief begrip. Als je goedkope doorsnee boontjes koopt is 10 Euro/kg veel teveel en als je via direct trade hele mooie specialty boontjes koopt van een goede boerderij is een tientje heel gunstig.

Je vindt hier op het forum wel berichten over gezamenlijke inkoop-acties, zoals recentelijk de uitmuntende Guatemala bonen van Manolo Muralles. Ik heb daar ook wat over gepost op mijn blog:
http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... emala.html

Ik zou wel voor 10-20kg gaan ipv 5-10kg omdat een collega brander, als die al de moeite wil nemen wat voor je over te scheppen, er dan ook wat aan heeft. Kleine hoeveelheden kosten evenveel tijd aan praatjes en in die tijd kan een brander of een brander/barista geen andere klanten helpen. Ik heb ook weleens groene bonen gehaald bij Lot61 in Amsterdam en als zo iemand dan lang bezig is met mij te laten uitzoeken welke boon ik graag heb, wat het kost, en ik neem uiteindelijk 5kg mee, dan staat er intussen een lange rij klanten die meer geld voor de cappuccino kunnen betalen.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-Coffee-Tech FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

dendrees

Berichtdoor dendrees » wo 07 dec 2016, 10:05

Dankje voor jullie input! 8-)

Eugenie

Re: RE: Re: Leverancier voor groene bonen

Berichtdoor Eugenie » do 06 apr 2017, 18:13

Ik zie dat PTI me al voor was! Dit is wat ik wilde posten:

"Gunstige kiloprijs" is een subjectief begrip. Als je goedkope doorsnee boontjes koopt is 10 Euro/kg veel teveel en als je via direct trade hele mooie specialty boontjes koopt van een goede boerderij is een tientje heel gunstig.

Je vindt hier op het forum wel berichten over gezamenlijke inkoop-acties, zoals recentelijk de uitmuntende Guatemala bonen van Manolo Muralles. Ik heb daar ook wat over gepost op mijn blog:
http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... emala.html

Ik zou wel voor 10-20kg gaan ipv 5-10kg omdat een collega brander, als die al de moeite wil nemen wat voor je over te scheppen, er dan ook wat aan heeft. Kleine hoeveelheden kosten evenveel tijd aan praatjes en in die tijd kan een brander of een brander/barista geen andere klanten helpen. Ik heb ook weleens groene bonen gehaald bij Lot61 in Amsterdam en als zo iemand dan lang bezig is met mij te laten uitzoeken welke boon ik graag heb, wat het kost, en ik neem uiteindelijk 5kg mee, dan staat er intussen een lange rij klanten die meer geld voor de cappuccino kunnen betalen.
Heb je gekeken naar de website van fleurdecafe? Ik haal ze daar.

Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk

fransg
Contacteer:

Re: RE: Re: Leverancier voor groene bonen

Berichtdoor fransg » do 06 apr 2017, 18:48

Hoi Eugenie,
Heb je gekeken naar de website van fleurdecafe? Ik haal ze daar.
Je bedoelt bij Eugenie?

https://www.fleurdecafe.nl/over-ons/
Fleur de Cafe bestaat sinds 2007 en is opgericht door Marc en Eugenie Steenhuis.
m_en_e.jpg
Ik vind het (o.a. door jeugdherinneringen) een mooie naam die ik niet vaak hoor.

Ben je een en dezelfde of heb je toevallig dezelfde naam als de vrouw van Fleur de cafe?
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket-Pavoni-Roastilino-Coffee-Tech FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Erik82

Berichtdoor Erik82 » do 06 apr 2017, 19:02

Ik vond de kwaliteit van Fleur de Cafe nooit echt goed maar voor die prijs is dat ook niet te verwachten.

Echt goede groene bonen bestelde ik altijd bij http://www.rohkaffeebohnen.de. Kost iets meer maar dan heb je ook echt kwaliteit.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Tevens Kalita Wave Kettle, Kalita Wave 155 RVS, Hario V60's, Aeropress en Bodum Cafetiere

Cubeman

Berichtdoor Cubeman » za 08 apr 2017, 18:56

Ik had laatst als "noodoplossing" ook bonen van Fleur de Café gekocht bij een lokale chocolaterie.
Waren de Grand Cru bonen, bevielen dusdanig goed dat ze in de kliko zijn geëindigd...
Zuur waterig bakkie en verder weinig smaak, weet ook niet hoe oud de bonen waren.
Er stond geen branddatum op de zak.
Leek leuk om een keer te proberen maar werd dus een deceptie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Profitec Pro 800 - Compak K3 Touch Advanced - Behmor 1600

Terug naar “Koffie(bonen)”