Ottimo blend van Peeze

turboyeast

Re: Ottimo blend van Peeze

Berichtdoor turboyeast » vr 24 nov 2017, 13:02

LS,
Ik wil toch nog even terugkomen op deze Ottimo.
Heb vier zakjes van 250 gram besteld, ik vind dat ik deze boon een eerlijke kans gegeven heb. Ik heb met de maalgraad geexperimenteerd (fijn-fijner), met de hoeveelheid bonen (14-18 gram), de temperatuur van de groep (kouder-warmer), de preinfusietijd (lang-kort), maar het hoogst haalbare is een zeven plusje. Ik krijg er gewoon geen topkoffie uit. Ook verschillende neuzen laten ruiken, maar vlak en onuitgesproken blijft de gedeelde mening. Misschien dat iemand deze post als een aanmoediging opvat om zelf eens wat te proberen. Ik vind de Peeze formule namelijk hartstikke goed (inzetten op circulair economie/duurzaamheid).
Misschien zijn we gewoon teveel verwend door de kleine (verse) branders. Een brood van een goede supermarkt is gewoon nooit zo lekker als een (nog warm) brood van de ambachtelijke bakker.
Amen...

TY
-------------------------------------------------------
Wat je bezit is op weg naar anderen.

bvds

Re: Ottimo blend van Peeze

Berichtdoor bvds » vr 24 nov 2017, 13:14

het gaat met Peeze geen 10 worden. maar een 8 moet echt wel lukken. je moet er alleen geen 3rd wave verwachtingen bij hebben...

alleen mijn ervaring is dat de Ottimo snel terug loopt in kwaliteit. net zo als Illy. die is soms best drinkbaar net na openen, maar een dag later is het voorbij.

het is de kunst om de Ottimo te kopen binnen een maand na branding en eenmaal aangebroken binnen enkele dagen op te maken. beste is dus bij de branderij zelf ophalen...

en ja eens, de bedrijfsfilosofie is mooi!
Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL / Olympia Moca / Kinu M47 / Comandante MK3 Nitroblade

Terug naar “Koffie(bonen)”