Arpeggio Nespresso

Kaatjekoffie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 feb 2018, 13:13

Arpeggio Nespresso

Berichtdoor Kaatjekoffie » vr 23 feb 2018, 13:21

Mijn geliefde Nespresso apparaat is helaas de deur uit. We hebben sinds kort een prachtige inbouw koffiemachine (had van mij niet gehoeven), zodat die lelijke Nespresso machine niet meer op het aanrecht hoeft te staan (aldus mijn man). En zeg nou zelf... verse bonen zijn toch het lekkerst...? Nou daar ben ik het nog niet mee eens. Ik drink graag een espresso of een cappuccino van de Arpeggio, maar ik heb nog geen verse bonen gevonden die ik net zo lekker vind. Jullie een idee?

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor Jochen_P » vr 23 feb 2018, 13:47

Gewoon de Arpeggio blijven drinken dan? ;)
Smaak is heel persoonlijk, vele branderijen verkopen proefpakketten. Vaak 4 x 250g verschillende verse boontjes. Misschien is dat een manier om de juiste bonen voor jou te ontdekken?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor Erik82 » vr 23 feb 2018, 14:59

Zie hier de omschrijving van Nespresso:

"Arpeggio ontleent zijn onderscheidende karakter en volle body aan een melange van Midden- en Zuid-Amerikaanse Arabica's."

Nou weet je dus precies waar je naar moet zoeken. De smaak van oude koffie is helaas slecht na te bootsen met verse bonen. Probeer anders eens de blends van Het Koffielab.

Andere oorzaak kan je inbouwmachine zijn. Die zijn over het algemeen ook niet van hele goede kwaliteit en veel te duur voor wat je krijgt. Probleem is vooral als ze na een paar jaar kapot gaan je met een lelijk gat in je keuken zit omdat elke andere machine niet past. Dan heb ik hem toch veel liever op het aanrechtblad met een keuken die nog intact is. Ik raad altijd iedereen af om zo'n inbouwgeval te nemen om die reden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor goosman » vr 23 feb 2018, 15:42

Wanneer zijn die vers gebrande bonen gebrand, en waar heb je die bemachtigd?
Quickmill 2820 / Carimali M1

Kaatjekoffie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 feb 2018, 13:13

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor Kaatjekoffie » zo 25 feb 2018, 09:01

Wanneer zijn die vers gebrande bonen gebrand, en waar heb je die bemachtigd?

Ik heb vorige week een aantal soorten bonen bij Simon en Lévelt meegenomen. Wanneer ze gebrand zijn weet ik niet.

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor goosman » zo 25 feb 2018, 10:04

Wanneer zijn die vers gebrande bonen gebrand, en waar heb je die bemachtigd?

Ik heb vorige week een aantal soorten bonen bij Simon en Lévelt meegenomen. Wanneer ze gebrand zijn weet ik niet.
De kans is groot dat je helemaal geen vers gebrande bonen hebt. Simon Lévelt staat op dit forum niet bekend als een leverancier van goede en met name verse bonen. Datzelfde geldt voor Kaldi. Op dit forum zijn genoeg adressen te vinden van zaken die wél vers gebrande bonen leveren, en ook een branddatum vermelden op hun verpakkingen. De koffie is volgens de echte experts op z'n best vanaf een dag of 5 na branding tot een week of 3 na branding.
Advies: begin eens met een proefpakketje van Fascino, dat kan bijna niet fout, en er gaat waarschijnlijk een nieuwe wereld voor je open, met het risico dat je de volgende zwakke schakels in je keten ook gaat aanpakken: de apparatuur. Succes !
Quickmill 2820 / Carimali M1

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor Erik82 » zo 25 feb 2018, 10:40

Het probleem zit hem inderdaad in je bonen want die zijn helemaal niet vers. Zoals goosman ook al aangaf eerst eens verse bonen kopen en dan opnieuw proberen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor 2linker » di 27 feb 2018, 08:55

En als toevoeging op de tips van hierboven: ga niet proberen om de smaak van Arpeggio Nespresso te reconstrueren met verse bonen en een nieuwe espresso-automaat. Dat gaat niet lukken. Ik ken diverse Nespressoliefhebbers die mijn La Pavonikoffie beleefd opdrinken. En dat is niet omdat ik er geen koffie mee kan zetten, maar omdat zij een totaal andere smaakervaring rond het woord 'koffie' hebben opgebouwd.
Met andere woorden: geef de drank een andere naam en begin opnieuw! ;)
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor @3aan » di 27 feb 2018, 09:58


Zie hier de omschrijving van Nespresso:

"Arpeggio ontleent zijn onderscheidende karakter en volle body aan een melange van Midden- en Zuid-Amerikaanse Arabica's."

Nou weet je dus precies waar je naar moet zoeken. De smaak van oude koffie is helaas slecht na te bootsen met verse bonen. Probeer anders eens de blends van Het Koffielab.
Het lijkt net alsof je suggereerd dat Koffielab oude bonen heeft. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Arpeggio Nespresso

Berichtdoor NielsB » di 20 mar 2018, 22:40

maar omdat zij een totaal andere smaakervaring rond het woord 'koffie' hebben opgebouwd.
Soo true!

Dit geldt ook voor de Starbugs fans, de dark roast fans en de Senseo fans.
Micra&Ultra


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten