Weegschaal waar moet je op letten?

MichaelvDuuren
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Weegschaal waar moet je op letten?

Berichtdoor MichaelvDuuren » wo 07 jun 2023, 17:45


- automatisch start koffie flow, wanneer de koffie uit het apparaat komt start de timer, flowrate en afwegen van de weegschaal. Hierdoor meer je nauwkeuriger hoelang het duurt om je x aantal mg koffie te zetten. Bv standaard wordt gezegd voor een espresso van 36mg is de doorlooptijd tussen de 25 en 30 seconden.
Je schrijft een paar keer mg (milliegram) maar je bedoelt denk ik gram? 36mg is wel erg weinig koffie :)

Ik zweer ook bij mijn acaia’s. Heb een pearl en een lunar.
De boontjes weeg ik eigenlijk op een ander weegschaaltje. Hoef ik hem niet de hele tijd te verplaatsen. Meet met de acaia alleen tijd en gewicht uit. Let verder niet op flow ofzo. Ook de app gebruik ik nooit.

De lunar is wel de betere weegschaal dan mijn pearl. Sneller en goed af te lezen bij zonlicht.
Oh ja inderdaad dat pas ik nog even aan, thanks!

MichaelvDuuren
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Weegschaal waar moet je op letten?

Berichtdoor MichaelvDuuren » wo 07 jun 2023, 17:52

Bedankt voor alle reacties!

Wat ik uit jullie berichten begrijp is de Acaia Lunar vooral de betere weegschaal. Deze blinkt uit in zijn snelheid van meten (begint direct bij de eerste 0.1 gram) en zijn duurzaamheid.

Het meten van de flowrate wordt weinig gedaan en lijkt dus ook minder van belang. (Deze optie zit volgens mij wel op de meeste schalen)

Ik ga zelf de aanbiedingen van deze weegschaal ook maar eens in de gaten houden. Ik zie er momenteel een waar 195 op geboden is op MP.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten