Lelit Victoria een goede keuze?

koffiebert
Berichten: 29
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 10:35

Lelit Victoria een goede keuze?

Berichtdoor koffiebert » di 19 mar 2024, 18:53

Na veel lezen en vergelijken en bekijken lijkt de Lelit Victoria PL91T, als upgrade/vervanging van mijn (uber goedkope maar best prima) Delonghi Stilosa EC230, de beste keuze. Het valt op dat de ruimte tussen driptray en zetgroep veel groter is dan bij de Profitec Go bijv. maar dat wordt bijna nooit genoemd als voordeel (ruimte voor weegschaal). Nadeel is weer dat de druk lastiger instelbaar is. Is er nog een andere reden om toch voor een Profitec Go te gaan? Ik las dat veel gebruikte onderdelen zoals boiler etc. overeenkomen, anders dus dan de vele andere berichten dat dit bij de Go beter zou zijn. Maakt het er niet overzichtelijker op. Ook het hogere gewicht van de Go valt eigenlijk niet uit te leggen, tenminste niet vanuit de beschikbare info. Daarnaast nog de zetgroep vd GO die van verchroomd staal is (dus geen RVS, ook de portafilter niet) en zo nog wat zaken. Oftewel, is de Victoria met die wetenschap indd de betere, of anders gelijke keuze? Vind het toch wat spannend allemaal want eigenlijk best veel geld voor een kopje koffie. Ter aanvulling; HX, dual boiler en E61 vallen af. Deze 2 typen blijven over in de keuzes in deze prijsklasse. Overigens, de EC230 stoomt prima, dus die blijft er naast als vervanging van HX/DB :-), zo opgewarmd ook. Alvast veel dank voor alle info.

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Lelit Victoria een goede keuze?

Berichtdoor HanR » di 19 mar 2024, 22:15

1. Wat voor molen heb je?
2. Waarom is tweedehands geen optie?
3. Ja, de GO heeft nadelen. Hoogte van de groep en gelakt stalen behuizing.
Waar echter de onzin van een verchroomde stalen zetgroep vandaan komt weet ik ook niet.

koffiebert
Berichten: 29
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 10:35

Re: Lelit Victoria een goede keuze?

Berichtdoor koffiebert » do 21 mar 2024, 21:47

update met herziene tekst:
- Een sage smartgrinder pro
- Dat is het eigenlijk wel maar zoek al een tijdje naar genoemde apparaten maar niet veel keus. Aanschafprijs voor een nieuwe is ook niet veel hoger
- Bedoel je dat het niet klopt dat de zetgroep is verchroomd, of dat het onzin is om dat te verchromen? Ik weet eigenlijk toch niet zeker of de groep verchroomd staal (messing?) is of RVS.

btw, inmiddels een mooi aanbod gevonden en de Lelit Victory aangeschaft (Amazon). Helaas voldoet het nog niet helemaal aan de verwachting. Vandaar ook dat Amazon een aantal tweedehandse in de aanbieding gooit natuurlijk, mensen sturen het gewoon terug als het niet direct resultaat oplevert. Probleem is ook dat er vrij veel water meekomt met het stomen, ook op hoogst ingestelde temperatuur. Is dat normaal? Waarom is dan eigenlijk de stoomtemperatuur in te stellen?

Update , service center v Lelit is helemaal super. Veel goede ondersteuning gehad en extra documenten over advanced settings. Zo is bv ook de PID nog compleet te tunen.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron