Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Kareltje
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 jan 2015, 10:13

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor Kareltje » wo 28 jan 2015, 19:16

Hoe heet ook al weer die door katten opgegeten en uitgepoepte koffiebonen?

daand
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 14:17

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor daand » wo 28 jan 2015, 19:18

Kopi luwak :D

Kareltje
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 jan 2015, 10:13

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor Kareltje » wo 28 jan 2015, 20:41

:o ik kan niet wachten, lekker iedere koffieboon afsabbelen voordat ik hem drink. Wat zullen de machtige geuren van de kat tot onder mijn schedeldak mijn smaakpapillen kietelen. Ah, het is een droom!

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor pichichi » wo 28 jan 2015, 21:16

Als de brander zo lokaal is kun je toch even langslopen?
1. Stadsdeel Amsterdam Noord is net zo groot als heel Leeuwarden. Dus even langsgaan is nogal relatief.
2. Deze branderij zit op het oude Shellterrein, daarop passen alle stadions op van de eredivisie, ga maar zoeken. De beste man vermeld alleen zijn email. Geen adres.
3. Al weet ik waar hij zit, straks is hij koffie bezorgen. Sta ik nog met lege handen. Hij moet zijn mail checken! Zijn levensader veronachtzaamd hij.
Kijk hier eens even:
https://bootcoffee.com/product-category/coffee-courses/
Naar het midden scrollen, heb je z´n adres én z´n mobiele nummer.. Bel ´m eens! :P

Verder sluit ik me aan bij online rondshoppen, de lijst die hier elders staat is nagenoeg onuitputtelijk. Een een erg vriendelijke, verse en snelle levering biedt Fascino, voor gunstige verzendkosten. Ook kan ik je Roast aanraden, www.roast.nl of voor filter The Coffeevine, www.thecoffeevine.com. Krijg je maandelijks van resp. NL en Euro-branderijtjes 3 zakjes koffie in de brievenbus. Omgerekend per kilo wellicht wat duurder, maar meestal erg verrassend!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor bobbee » wo 28 jan 2015, 21:17

Mo - Fr: 9 - 17, Sa: potentially open soon

Tolhuisweg 2, 1031CL Amsterdam
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Kareltje
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 jan 2015, 10:13

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor Kareltje » do 29 jan 2015, 18:35

Bedankt voor de tips, ik doe er, zeker wat mee. Ik lig nu even ziek tussen de klamme lappen maar zodra ik beter ben ga ik er wat mee doen?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor bobbee » do 29 jan 2015, 19:10

voor filter The Coffeevine, http://www.thecoffeevine.com. Krijg je maandelijks van resp. NL en Euro-branderijtjes 3 zakjes koffie in de brievenbus. Omgerekend per kilo wellicht wat duurder, maar meestal erg verrassend!
Erg leuk concept, ik ging op de website kijken en was voorbereid op een hoge prijs maar 22 euro voor 450 gram.... Damn... :shock:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor Fr@nk » do 29 jan 2015, 22:39

Laten we hier op t forum niet doen alsof Kopi Luwak koffie is die je geproefd moet hebben... Het is verre van over-rated, niet bijzonder en een ongelofelijk belachelijke manier om koffie te produceren! Als we die methode graag willen proeven stel ik voor dat we zelf onze rauwe boontjes eten en uitpoepen om het vervolgens te branden en koffie van te zetten. Er zit een belachelijk dieronvriendelijke industrie achter Kopi Luwak die vies te veel geld verdiend aan oneerlijke koffie. Zoals the guardian schrijft: cut the crap!

http://www.theguardian.com/lifeandstyle ... t-the-crap
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor Spironski » do 29 jan 2015, 23:14

Ik heb het al eerder geschreven, maar Kopi Luwak was voorheen best bijzonder, zeldzaam en verre van dieronvriendelijk. Het waren jarenlang gewoon de door de wilde luwak uitgepoepte koffiebessen die langs de plantage werden gevonden. Aangezien de luwaks ook erg kieskeurig zijn in welke bessen ze kiezen, werd de koffie als vanzelf van slechts de beste bonen gemaakt. Ik heb wel eens een kopje gehad, en vond het best bijzonder.

Maar de laatste jaren is het product nogal gehyped en is er een hele industrie omheen ontstaan. Zo worden de luwaks dieronvriendelijk gehouden en kunnen ze niet kiezen welke bonen ze eten. En zelfs heb ik al berichten gelezen over dat de bessen niet eens meer door het beestje gaan, maar simpelweg chemisch worden behandeld. Beide methodes leveren allicht een inferieure koffie op, nog afgezien van het verwerpelijke dierenleed die het oplevert.

Tenzij je zeker weet dat het bonen zijn van vrij levende luwaks, is het dus niet de moeite waard en doe je mee aan dierenleed.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
velvetvinnie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 13 jan 2014, 20:46

Re: Waar koop je lekkere/verse/betaalbare koffie?

Berichtdoor velvetvinnie » vr 30 jan 2015, 14:52

Ben een paar jaar geleden in Indonesië op een biologische plantage geweest waar ze ook katten hielden om die koffie te produceren.. Voor de daar geldende maatstaven gingen ze uitermate humaan om met de beestjes vertelden ze, maar het was schrijnend om te zien hoe die doodzieke beestjes in veel te kleine hokjes werden gehouden. Ik zou dat niet kunnen drinken zonder me ongelooflijk schuldig te voelen..


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron