Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Rob_R
Berichten: 10
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 21:41

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor Rob_R » ma 01 aug 2016, 13:24

Ik ben geen koffieautomaat-monteur, dus mijn vraag: Wat voor externe voeding en waar sluit ik die aan op de aandrijving?
Als teveel details uit mails moeten worden aangereikt is het toch misschien een goed idee een monteur uit te nodigen of op te zoeken?
'Advies' ter harte genomen > Siemens monteur geregeld > motor vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor fransg » ma 01 aug 2016, 16:04

Veel dank voor het terugkoppelen! Vaak hoor je niet hoe zoiets is afgelopen.

Blij dat het is opgelost.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

MenKor
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 19:41

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor MenKor » wo 03 aug 2016, 12:25

Ik heb de machine weer uit elkaar gehaald. Niks kunnen vinden. Vreemd is dat de machine soms wel koffie geeft wanneer ik "kleine koffie" en "extra mild" selecteer. Wat mij opvalt is dat de machine vooraf minder kraakt. Ik heb sterk het vermoeden dat er juiste teveel gemalen koffie in de zetgroep komt. Kan ik dit aanpassen? Of staat de as van de motor niet juist?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor fransg » wo 03 aug 2016, 12:36

Ik ken deze machine niet, maar als een maler grover wordt afgesteld, maalt deze over het algemeen ook meer koffie in dezelfde tijd, dus kun je de maling fijner afstellen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

MenKor
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 19:41

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor MenKor » wo 03 aug 2016, 21:53

Nu 4x geprobeerd koffie te zetten met de molen op de fijnste stand. Wederom de melding "bonen vullen".
Ik weet het niet meer. Apparaat heeft 6500 kopjes koffie gemaakt. Ik denk dat dit eenmalig ritje eeuwige jachtvelden wordt.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor fransg » wo 03 aug 2016, 21:58

Ja, ik vrees het ook. Een kort, plechtig en ingetogen afscheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor R&B » do 04 aug 2016, 08:00

Als het goed is maalt de molen op tijd, niet gewicht. Het zou dan misschien kunnen dat hij te lang maalt?
Hoe doet hij het met gemalen koffie?

De instellingen van de molen kunnen dacht ik wel door experts (ik niet) worden gewijzigd. Jura_Impresa is hier op het forum oa. zo'n expert.

Tenzij je sowieso al van deze machine afwilde zou ik zoiets nog overwegen, mede afhankelijk van de prijsopgave natuurlijk.

6500 kopjes is in mijn ervaring nog niet zo oud voor zo'n volautomaat.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Grun
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 jan 2018, 12:41

Re: Siemens TK68E571/04 en melding 'bonen vullen'

Berichtdoor Grun » do 18 jan 2018, 12:54

Probleem1: Melding 'Bonen bijvullen' blijft aan , ook als er genoeg bonen in het reservoir van de molen zitten. Koffie zetten lukt niet; de molen stopt na 1,5 seconden vanzelf weer. Deze melding kun je krijgen als de doorvoer van de gemalen koffie vanuit de molen verstopt is geraakt. Hij blijft verschijnen, ook als de doorvoer, eventueel het maalwerk en het koffielaatje gereinigd zijn. Verhelpen kan als volgt: 0. Zet de machine aan - 1. Zet de draaiknop op 'kleine espresso' - 2. Trek het koffielaatje helemaal open - 3. Schakel de machine uit - 4. Druk de knoppen 'start' en 'off/i' tegelijk in en zet de machine aan. Hiermee wordt de molen gereset (werkt voor Siemen eq5 macchiato).

Probleem 2: Er loopt geen koffie uit de openingen, ook niet als je de gaatjes van onderen hebt doorgeprikt. Verhelpen kan als volgt: Aan de achterkant van het kapje van de unit met de uitstroomopeningen zit een kleine uitsparing met een lipje (nauwelijks zichtbaar). Druk dit lipje in met een kleine schroevendraaier en trek het kapje van de unit helemaal omhoog. Er wordt een zwart doosje zichtbaar. Maak het toevoerslangetje los en neem het doosje uit de houder. Laat het geruime tijd in warm water met een beetje afwasmiddel weken. Daarna spoelen tot er schoon water uit de gaatjes komt. Vervolgens slangetje aansluiten, doosje terugplaatsen en kapje op zijn plaats brengen.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron