Nieuw koffieforummember

jamjam
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 aug 2017, 00:30

Nieuw koffieforummember

Berichtdoor jamjam » zo 13 aug 2017, 00:55

Goedenavond,

ik ben Jan Maat 33 jaar kom uit Zuid Holland. ik ben een echte koffie drinker. Drink ongeveer 6 tot 8 koppen koffie per dag.
Door de jaren heen heb ik diverse koffieapparaten thuis gehad van diverse merken en modellen. Tot de dag van vandaag ben ik opzoek naar een geschikte koffieapparaat voor thuis, helaas nog niet de geschikte apparaat gevonden. Ik hou van een echte cappuccino zoals die in echte cafetaria wordt gemaakt meestal met een pistol door een echte ervaren koffiezetter. Sinds 2,5 jaar heb ik diverse apparaten aangeschaft en gebruikt maar ben niet tevreden over de kopje koffie cappuccino. momenteel maak ik zwarte koffie op een traditionele manier. Een oude metalen theepot met één grote lepel schepje koffie en 2 lepels suiker en als laatst een schuitje kaneel. En dan zet ik de theepot op het pit langzaam laten koken tot het gaat borrelen. perfecte zwarte koffie.

De reden dat ik mij geregistreerd op deze website is om mijn ervaring te delen en wellicht advies en tips te krijgen over wat het beste koffieaparaat bij mij past.
Op een vrije avond is dit ideaal maar voor een werkdag op een ochtend is dit een hele traject.


volgeorde van de aparaten heb gehad in de 2.5 jaar tijd.

standaard koffiezetaparaat philips.
Philips Senseo
Philips Sarista Bean funnel koffiezetaparaat
Bialetti Dama pot
Nespresso de longhi touch
Beem I Joy - Pistonmachine

een hoop info alle tips/vragen/reacties zijn welkom

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw koffieforummember

Berichtdoor fransg » zo 13 aug 2017, 05:05

opzoek naar een geschikte koffieapparaat voor thuis, helaas nog niet de geschikte apparaat gevonden.
Je huidige machine kende ik niet, even opgezocht:
biem.png
Dart gaat 'm ook niet worden vrees ik. De Bialetti is nog het meest kansrijk in je lijstje.

In het beginners-deel van het forum zul je heel veel informatie vinden. Ook over wat een 'pistol' of een 'piston' eigenlijk is.

Je vertelt er niet bij welke koffiebonen je koopt van welke branddatum en wat voor een koffiemaler je exact hebt staan. Kun je dat nog noemen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Nieuw koffieforummember

Berichtdoor mutsje » zo 13 aug 2017, 19:17

Welkom op het forum, een nieuwe apparaat uitzoeken is altijd een heel karwij, kijk zoals hierboven reeds vermeld eens in het beginnersforum. Heb ik ook gedaan terwijl ik de machine al langere tijd in bezit heb. Toch veel van opgestoken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

jamjam
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 aug 2017, 00:30

Re: Nieuw koffieforummember

Berichtdoor jamjam » ma 14 aug 2017, 23:00

bedankt voor de reacties. ik kocht standaard pakken van het merk douwe egberts of segafreda die gebruikte ik voor de philips Grind & Brew Koffiezetapparaat HD7753, Beem iJoy en de Bialletta. En voor de nespresso gebruikte standaard merk van nespresso.

Ik heb inmiddels heel veel gelezen en vooral in mijn eigen kringen rond gevraagd wat de beste geschikte toestel is. Maar blijft lastig

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw koffieforummember

Berichtdoor fransg » di 15 aug 2017, 05:11

ik kocht standaard pakken van het merk douwe egberts of segafreda
Dan staan je ook op het gebied van vers gebrande bonen nog vele aangename verrassingen te wachten!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron