Tk68e570/02 probleem: malen werkt niet

Tk68e570/02
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 16:36

Tk68e570/02 probleem: malen werkt niet

Berichtdoor Tk68e570/02 » ma 04 dec 2017, 16:58

Beste leden,

Sinds een jaartje ben ik tevreden gebruiker van deze machine. Helaas vertoont deze sinds afgelopen week het probleem dat de bonen niet meer gemalen worden. Er komt wel water uit de pijpjes, maar het proces ervoor wordt niet uitgevoerd. Tevens verschijnt de melding 'bonen vullen' regelmatig.

Heb op internet diverse sites gevonden om onderdelen aan te schaffen, echter ik weet niet waar het probleem zit en of ik dan wel de juiste onderdelen aanschaf.

Ik heb op dit forum gezocht maar kan een dergelijk probleem niet vinden. Mijn hoop is dat iemand van de lezers mij hier toch mee kan helpen.

Mocht dit niet zo zijn, heb ik een 2 - tal mogelijkheden:

- Siemens monteur laten komen; wat zal dit kosten en is dit het nog wel waard voor een apparaat uit 2005 (8011 kopjes; dat is niet zoveel volgens mij).

- nieuw apparaat aanschaffen met garantie (heb de CT636les1 op het oog). Is dit een goede keus als inbouw-apparaat rond deze prijsklasse of raden jullie iets anders aan.

Graag jullie advies voor deze beginner.

Groeten

DB

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Tk68e570/02 probleem: malen werkt niet

Berichtdoor Barista74 » wo 06 dec 2017, 10:44

Gewoon open schroeven, molen schoonmaken en dan zal die het waarschijnlijk weer doen.

Ik heb nog voor je gezocht naar een soort van service handleiding, maar die kon ik niet vinden. Op juraprofi.de staan wel andere siemens apparaten.

Succes!
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

andriesz
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 17:32

Re: Tk68e570/02 probleem: malen werkt niet

Berichtdoor andriesz » wo 28 mar 2018, 17:44

Ik had hetzelfde probleem, molen draaide niet, maar wel water etc.

Motor uit het apparaat geschroefd, goed geschud, rondom schoongemaakt, maalwerk met schroevendaaier paar slagen laten maken, contacten schoongekrast. Alles weer in elkaar en koffie!

Om bij motor te komen (ongeveer):
1) achterklep losschroeven
2) boven achterop bij schakelaar 2 schroeven eruit.
3) deurtje zijkant open
4) klepje koffie gemalen/schoonmaaktablet eraf
5) knop maling eraf wippen
6) achterkant eraf, naar boven en naar achter
7) bovenkant naar achter schuiven en omhoog
8) zijkant omhoog en naar achter
9) bonentrechter naar achter en omhoog, kan je gewoon aan contact laten
10) motor zit met drie schroeven vast - losdraaien
11) motor omhoog trekken
12) contacten los maken en krassen
13) maalwerk/motor handmatig met schroevendaaier ronddraaien, (voorzichtig insteken van boven en met klok mee proberen rond te draaien)
14) Daarna alles weer in elkaar zetten en duimen.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron