Onderhoud Jura

Koffieliefhebber
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 20:40

Onderhoud Jura

Berichtdoor Koffieliefhebber » za 13 jan 2018, 20:52

Hallo allemaal,

Ik zal mij aller eerst even voorstellen. Mijn naam is Bram en ik woon in Deventer. Ik dit forum tegen en ik wil graag gebruik maken van jullie kennis en ervaring om mijn Jura weer op te knappen.

Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een Jura F70. Ik zou deze dus graag willen opknappen.
Al enige tijd geleden is de bonenmaler is een keer verstopt geweest. Ik heb hem toen uit elkaar gehaald om schoon te maken maar sinds dien ben ik niet tevreden over de kwaliteit van de koffie. Ik merk dat de koffie die in het afvalbakje komt te grof gemalen is en hierdoor direct uit elkaar valt. Het lukt mij niet om hem weer goed af te stellen. Ik zou hem deze keer graag een goede onderhoudsbeurt willen geven. Mijn vraag aan jullie is op welke manier ik mijn koffiezetapparaat het beste kan opknappen? Ik dacht er aan om een nieuwe zetgroep te monteren en het maalwerk ook te vervangen. Wat adviseren jullie? Waar kan ik deze onderdelen bijvoorbeeld krijgen?

Met vriendelijke groet,

Bram

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor bobbee » za 13 jan 2018, 21:46

Welkom Bram.

Gebruik je wel goede koffie? Liefst vers gebrand.

Ik kan je niet helpen met de jura want daar heb ik geen kaas van gegeten maar alles valt of staat met de koffie die wordt gebruikt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Koffieliefhebber
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 20:40

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor Koffieliefhebber » zo 14 jan 2018, 11:13

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik vers gebrande koffie. Ik heb zelf echt het idee dat het aan de mailing ligt. Het ziet er namelijk er grof uit in het afvalbakje. Dit is de reden dat ik graag de zetgroep en het maalwerk wil vervangen. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor bobbee » zo 14 jan 2018, 13:32

Er zijn wel mensen die er verstand van hebben maar dat kan even duren voordat ze op het forum zijn en je van een antwoord voorzien...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 17 jan 2018, 00:30

Je schrijft dat de maling te grof is en dat je daardoor de zetgroep wilt vervangen.
De zetgroep heeft niks met de maalgraad te maken. Zoals de naam al impliceert wordt deze alleen gebruikt voor het zetten van de koffie.

Misschien is de maalinstelling van de molen verschoven en zit hij een paar tandjes 'te grof'. Of zijn de maalschijven aan vervanging of reiniging toe.. Lijkt mij in ieder geval een maler-probleem.

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 17 jan 2018, 00:31

Kijk voor onderhoudsfilmpjes eens op komtra.de



Koffieliefhebber
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 20:40

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor Koffieliefhebber » vr 02 feb 2018, 21:44

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de filmpjes bekeken en het heeft er voor gezorgd dat ik mijn Jura F70 weer helemaal kon opknappen. Nu wil ik graag ook een Jura E60 opknappen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik krijg deze machine namelijk niet open. Ik hoor het graag!

Koffieliefhebber
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 jan 2018, 20:40

Re: Onderhoud Jura

Berichtdoor Koffieliefhebber » za 17 feb 2018, 08:57

Is er iemand die mij kan helpen aan een V3 maalschijven set voor mijn Jura F70?


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Denkoyugo en 8 gasten

cron