Goeiemorgen

houdaerttim
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 13:21

Goeiemorgen

Berichtdoor houdaerttim » di 06 feb 2018, 09:07

Hallo,

Ik heb al enkele jaren een knipperlichtrelatie met dit forum.
Geregeld kom ik eens terug om dan weer enkele maanden te verdwijnen en weer niets meer te lezen.

Maar bon ik zal me toch (nog?) eens voorstellen:
Kort: Tim, 35j, IT'er van beroep, gepassioneerd sporter en toch een zekere relatie met koffie.
Tot op heden heb ik me beperkt/beholpen tot slow coffee: V60, LidoE, Aeropress, Chemex, ... maar ik blijf uiteindelijk toch ook liefhebber van espresso. Met een beetje schaamrood op de wangen tot nu nog steeds met de gekende aluminium capsules.

Maar er is beterschap in zicht. Kortgeleden heb ik me aan een avontuur(tje) gewaagd. Via 2dehands een Miss Silvia en RR45 gekocht voor een naar mijn aanvoelen zachte prijs, maar zonder voorgeschiedenis. Ik wist niets van de staat van de boiler en andere onderdelen.
Ik heb even contact gehad met Peter van ranciliosilvia.info en die heeft me toch een aantal raadgevingen gegeven die ik ter harte genomen heb.
Ik zal (nog voor er 1 espresso uit het toestel gevloeid is) het toestel een volledige revisie geven en een aantal onderdelen vervangen.
Hiervoor zal ik een ander topic openen.

Hopelijk vind ik hier nog wel wat extra tips en kennis bij mijn avontuur.

Groeten,

Tim

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Goeiemorgen

Berichtdoor Pti » di 06 feb 2018, 10:23

Welkom!

Geen betere manier om je nieuwe machine te leren kennen dan door hem meteen helemaal uit elkaar te halen. :D

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goeiemorgen

Berichtdoor bobbee » di 06 feb 2018, 18:10

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Goeiemorgen

Berichtdoor Spironski » di 06 feb 2018, 18:55

Hoi Tim, welkom op ons forum.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goeiemorgen

Berichtdoor bobbee » di 06 feb 2018, 19:33

Hoi Spironski. Ook welkom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Goeiemorgen

Berichtdoor mutsje » wo 07 feb 2018, 18:39

Welkom Tim en hoi Spironski
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten