saeco black giro plus

twanneman65
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 18:45

saeco black giro plus

Berichtdoor twanneman65 » vr 30 mar 2018, 18:53

Hallo mensjes van koffiepraat.

ik ben nieuw hier ..en ik heb een probleem.
ik van een maat van mij een saeco black giro plus over genomen ...hij gaf eerst gewoon koffie maar als ik nu koffie wil zetten maalt hij de bonen maar gooit ze dan meteen in het afval bakje en als ik hem aanzet spoelt hij hem ook niet door .
hoop dat iemand ons kan helpen.

groetjes ...twan

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: saeco black giro plus

Berichtdoor Barista74 » vr 30 mar 2018, 20:39

Kwestie van een keer een reinigingstablet erdoor heen. Waarschijnlijk moet je dat meerdere keren doen. Deze machines worden vies, heel vies. In de instructie van deze machines wordt niet over schoonmaken met een reinigingstablet gesproken.

Lees het hoofdstukje Reinigen hier op mijn site maar eens door: http://www.koffiestrateeg.nl/2018/01/on ... lus-en-go/ (zie ook hieronder)


Reinigen
Het schoonmaken van de zetgroep. Spoel de zetgroep wekelijks, liefst dagelijks schoon onder wat lauw water en laat deze drogen. Reinig de binnenkant van de machine en verwijder de koffieresten.
Doe tweewekelijks een reinigingstablet in de machine. Ook hier hebben sommige een reinigingsprocedure, maar soms niet.
Bij een Saeco Giro of Talea kan je dit zelf doen via de testmodus. In testmodus gaan we de zetgroep indraaien, water spoelen en weer uitdraaien.

Afbeelding

Doe een reinigingstablet in de zetgroep. Zet de machine uit en bij het aanzetten houd je de heetwater/ stoomknop ingedrukt. De lampjes gaan nu ronddraaien. Je bent nu in de testmodus. Zet de koffiehoeveelheid op de grootste stand en druk op de stoomknop. De zetgroep gaat nu omhoog. Als het lampje begint te branden zit je in de hoogste stand. Druk nu op de koffietoets om de pomp aan te zetten. Spoel nu een ruime hoeveelheid water door de zetgroep heen. Doe dit totdat het water weer helder is.
Je zou de machine nu uit kunnen zetten en weer aan, dan draait de zetgroep vanzelf terug. Je kan ook de koffiehoeveelheid op de middelste stand zetten, en via de stoomknop draai je de zetgroep weer naar beneden.

Spoel de zetgroep onder de kraan weer schoon. Zet een kopje koffie en gooi dit weg. De machine is nu weer klaar voor gebruik.

Afbeelding


Wil je de zetgroep nog schoner maken. Met een torx 10 schroeven draaier schroef je het bovenste deel van de zetgroep af. Klik het bovenste deel los en schroef het koffieplaatje los. Let op dat het eventueele veertje en balletje niet kwijtraken. Maak het filter schoon met een borsteltje en laat het even weken in wat reinigingsmiddel.
Zet de zetgroep weer in elkaar en plaats deze terug.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron