Siemens Supresso Compact

markjoo
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 13:08

Siemens Supresso Compact

Berichtdoor markjoo » za 19 mei 2018, 13:34

Ik heb al een tijd een Siemens Supresso Compact TK53009 staan. Sinds kort maakt het apparaat een raar geluid. Ik wil het graag oplossen omdat ik bang ben dat hij straks echt kapot gaat en ik begin het idee te krijgen dat de koffie minder lekker wordt.

voordat het apparaat water of koffie laat lopen maakt een motortje een zeurderig geluid. dit gebeurt elke keer voor en na het stromen van water of koffie door het apparaat. hij doet dit bij het aanzetten, dus het voorspoelen, het uitzetten en ook bij het koffie maken. bij het koffie zetten doet hij het tussen het bonen malen en het daadwerkelijk koffie laten stromen.
ik heb al verschillende fora doorzocht en het apparaat gereinigd, service programma doorlopen en het apparaat uit elkaar gehad.
ik heb verder geen idee maar ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen.

ik hoor graag jullie idee zodat ik binnenkort weer kan genieten van lekkere koffie!
alvast bedankt voor de moeite

markjoo
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 13:08

Re: Siemens Supresso Compact

Berichtdoor markjoo » za 19 mei 2018, 14:34

https://youtu.be/0HqIEN9FR08

hierbij een filmpje van het gekke geluid

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Siemens Supresso Compact

Berichtdoor Barista74 » di 22 mei 2018, 09:27

Het lijkt erop dat je zetgroep gesmeerd moet worden met siliconenvet. Anders de motor van binnen, maar dat lijkt me sterk.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron