Superkop

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Superkop

Berichtdoor cremalover » do 01 dec 2022, 11:22

Keurig!

Scherm­afbeelding 2022-12-01 om 10.03.15.png

Het eerste overtuigende shot dat ik zie uit een Superkop.

Eigenaardig dat de Superkop mensen dat zelf niet kunnen ;-)
Waarschijnlijk wordt er een pak gemalen koffie uit het rek genomen ipv verse zelf gemaalde bonen.
Uiteindelijk is nog steeds de boon het belangrijkste bij iedere zetwijze.

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » ma 05 dec 2022, 19:19

Ok, ik heb het apparaat nu ongeveer twee weken en ik had beloofd er een stukje over te schrijven. Bij deze:

In het begin had ik wat problemen met het zetten van een knap espressootje. Uiteindelijk bleek dit uiteraard aan mezelf te liggen. Ik deed teveel of te weinig water in het reservoir bleek. Gebruiksaanwijzing lezen!

Nu gaat het uitstekend en is bijna elke espresso raak: crema, goed heet en lekker van smaak. De puck is keurig droog en vertoont geen sporen van channeling ed.

Groot gemak is het schoonmaken. Portafilter eruit, kort een doekje over de onderkant van de kop en klaar. Bovendien verwijder je na elke keer het douchescherm -zit vast onder aan het reservoir- spoelt het even af en hopla. Geen zorgen over kalkafzetting, vies worden van de zetgroep etc.
Een van de redenen om dit te kopen is het veel lagere energieverbruik. Je warmt een beetje water op in de waterkoker en klaar. Geen opwarmtijd van de machine, geen langdurig stroomverbruik.

Wat het gebruik betreft, dat is relatief eenvoudig. De eerste twee slagen drukken licht op de waterkolom, bij de derde wacht ik halverwege een beetje tot ik de eerste druppels zie en dan wat meer kracht. De volgende slagen druk ik stevig aan, de laatste iets minder. Zo kopieer ik eigenlijk het profiel van een veerhendelmachine. Allerlei variaties zijn natuurlijk mogelijk en ik ben nog aan het experimenteren.
Ik verwarm het kopje waar de koffie ingaat voor met kokend water.

Conclusie: zeer tevreden en geen buyers remorse.
Laatst gewijzigd door Alabaster op ma 05 dec 2022, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Superkop; Hedone Honne.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » ma 05 dec 2022, 19:53

Fijn!

Mooi dat je hebt uitgeplozen hoe het perfect werkt.

Zit er nog een filmpje aan te komen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop

Berichtdoor bobbee » ma 05 dec 2022, 19:56

Dank.

Dan heb ik nog een vraag; voor wat het is lijkt de Superkop prijzig in vergelijk met andere opties die te koop zijn. Is hij het waard wetende dat een Cafelat Robot en Flair 58, Pavoni minder of ongeveer hetzelfde kosten?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » ma 05 dec 2022, 20:02

Moeilijk voor mij om te zeggen dat ie het waard is in vergelijk, maar stiekem denk ik eigenlijk van wel. Hij is gebouwd als een tank, eenvoudig te bedienen en schoon te maken en kan ook nog aan de muur.

ps. ik heb een Pavoni in huis gehad en vind die nieuw eigenlijk te duur. Bovendien is het geen gering klusje om daar een knappe espresso mee te zetten. (mijn ervaring)

Filmpje houden jullie tegoed.
Superkop; Hedone Honne.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop

Berichtdoor bobbee » ma 05 dec 2022, 22:53

Ok dank je.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » ma 03 apr 2023, 19:09

Staat er weer een op MP

“Moet helaas plaatsmaken voor andere machine“
Laatst gewijzigd door fransg op ma 03 apr 2023, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » ma 03 apr 2023, 19:15

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » wo 05 apr 2023, 19:31

Staat er weer een op MP

“Moet helaas plaatsmaken voor andere machine“
Ik zie het. Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Net voor het eerst eens wat duurdere koffie gebruikt van Appie, was in de aanbieding, en .. dat kun je wel proeven.

Koffie is: Cafe Intencion, via Fairtrade.
Superkop; Hedone Honne.

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Superkop

Berichtdoor robinfcb » wo 05 apr 2023, 19:42

Uiteraard blijft dit praaltje in de koffiepraat familie. Hij is eind van de dag binnengekomen, nog in bijna nieuwstaat. Denk dat ik er vrijdag mee ga spelen, nu te laat voor cafeine en morgen een drukke werkdag. Heb hem op ACF live gezien en geproefd, en toen ik hem via dit topic voorbij zag komen kon ik hem niet laten lopen. :D
Bijlagen
20230405_193653.jpg
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron