Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Djstrike
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 16:50

Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Berichtdoor Djstrike » zo 12 feb 2023, 19:11

Goedenavond allemaal.

Al jaren ben ik in het bezit van een Rancilio Silvia met de nodige PDG modificaties die ik over tijd hebben laten toevoegen (PID, OPV, ingepakte boiler)

Ik zit te denken aan een overstap naar een bezerra Strega (ook met PDG mod). Als bonenmaler bezit ik sinds een jaar nu een eureka mignon XL maler waar ik zeer tevreden over ben. Ik merk dat ik bij de rwncilio aan de limiet zit voor mijn gevoel sinds de overstap van de mignon specialata naar mignon XL.

Alle dranken zijn bijna cappuccino’s. Met verjaardagen / bezoek wil ik zo’n 6-8 cappuccino’s achter elkaar kunnen maken.

Wat is de meerwaarde als ik zou overstappen in vergelijking met mijn huidige machine? En wat zijn nadelen in vergelijking met mijn huidige machine?

Kan ik ook melk opschuiven met de bezerra Strega (met mijn Rancilio gebruik ik nu een losse melkopschuimer)- ook bij bovengenoemd aantal?

Ik hoor graag jullie feedback.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6471
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Berichtdoor cremalover » zo 12 feb 2023, 19:25

Smaak.Echt lekkere koffie.
Zeer goede stomer.Horeca stoom.
Het gemak om twee cappucinos te maken in vergelijking met de Rancilio.
Daar doe je geen miskoop aan.Zeer goede machine.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 665
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Berichtdoor ErikvW » zo 12 feb 2023, 19:54

Wat Cremalover zegt. Machine is ook relatief snel warm, ik maak vaak zonder enig probleem 6 Caps achter elkaar. Het klaar maken van de koffie geeft meer dan zat tijd voor de boiler ook weer bij te warmen.
Stoom is zo sterk dat ik naar een twee gats tip ben geschakeld, de standaard vier gats was te heftig. Kost 4 euro bij DR trading.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Berichtdoor FJP84 » vr 14 apr 2023, 16:25

@djstrike ben je al geswitcht naar de Strega? Ben benieuwd naar je ervaringen in vergelijking met de Silvia.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk


Djstrike
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 16:50

Re: Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Berichtdoor Djstrike » do 04 mei 2023, 22:57

Nee nog niet, ben mij verder aan het oriënteren op een semi automaat gezien de afmetingen van de Strega (te hoog/groot).

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Overwegen overstap van Rancilio Silvia (PDG) naar Bezerra Strega

Berichtdoor FJP84 » do 15 jun 2023, 07:58

Nee nog niet, ben mij verder aan het oriënteren op een semi automaat gezien de afmetingen van de Strega (te hoog/groot).
Ah zo, heb ik precies zo. Strega gaat niet passen bij mij qua hoogte en diepte. Tzt ga ik denk ik voor een Pavoni Professional voor erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk



Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron