The Manument Leva machine

Lemmy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 13:31

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor Lemmy » do 07 sep 2023, 09:32

Holy crap... een kleine auto voor een bakkie.

En ja natuurlijk is dat een mank vergelijk, maar pfoe.... maar wat me nog het meest verbaast is dat dit ding dan nóg niet perfect is. 55 mm, een vreemde passing voor de tamper, een ontbrekende doseerring... why?

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor Ypuh » do 07 sep 2023, 09:37

Holy crap... een kleine auto voor een bakkie.

En ja natuurlijk is dat een mank vergelijk, maar pfoe.... maar wat me nog het meest verbaast is dat dit ding dan nóg niet perfect is. 55 mm, een vreemde passing voor de tamper, een ontbrekende doseerring... why?
€20.000 voor een kleine auto? Voor dat geld koop je een leuke Porsche:
Afbeelding
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Lemmy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 13:31

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor Lemmy » do 07 sep 2023, 09:47

Je maakt het niet beter :lol:

Ik zit nog naar die film te kijken en bedenk ineens:
-Ik ben veel te negatief (waarschijnlijk)
-In een ziekenhuis zou het niet eens misstaan tussen alle overige apparatuur
-Over geluid: mijn Flair is ook absoluut stil
-Ik kan dit ding echt niet goed praten :lol:

Douwetje
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 21 sep 2022, 16:12

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor Douwetje » do 07 sep 2023, 10:42

Wat ik ook wel interessant vond is dat hij een van de grootste pluspunten de extreem korte opwarmtijd noemde. Dit deed me juist denken aan de Breville Bambino, een espressomachine van €300,- die ook binnen 3 seconden opgewarmd is. Natuurlijk zal de Bambino minder goede espresso maken dan deze machine (alhoewel de reviews best positief zijn). Maar voor mij persoonlijk zou ik het best wel interessant vinden als deze extreemsnelle opwarmtechnieken/thermoblocks meer in middensegment machines zouden komen en wat stabieler in temperatuur zouden zijn. In tegenstelling tot de grote hoeveelheid e61 machines die een lange opwarmtijd nodig hebben.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor fransg » do 07 sep 2023, 10:47

Ik begrijp die stress over "opwarmtijd" niet.

Wil je om 8 uur espresso bij ontbijt, dan laat je de machien zich aanzetten om 7 uur

Wil je elk moment van de dag onmiddellijk espresso kunnen maken, dan zet je 'm niet uit.

Heb je geen haast dan zet je 'm aan en kun je een tijdje later aan de espresso.

Energieverbruik is al vele malen gemeten, stelt geen zak voor.

Honderden of zelfs duizenden euro's extra besteden om een paar dubbeltjes aan energie te besparen is krankzinnigheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Douwetje
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 21 sep 2022, 16:12

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor Douwetje » do 07 sep 2023, 11:08

Ik ben het zeker met je eens dat honderden of zelfs duizenden euro's extra uitgeven aan een energiezuinige machine onzin is, daarom zou ik het ook interessant vinden als er meer van dit soort middensegment machines komen. Als ik kan kiezen tussen een e61 machine en een even dure snel opwarmende machine met stabiele temperatuur dan zou ik daar eerder voor kiezen. Ik ben persoonlijk ook wel redelijk gecharmeerd van een profitec pro 300.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor omeCo » do 07 sep 2023, 11:14

Ik begrijp die stress over "opwarmtijd" niet.

Wil je om 8 uur espresso bij ontbijt, dan laat je de machien zich aanzetten om 7 uur

Wil je elk moment van de dag onmiddellijk espresso kunnen maken, dan zet je 'm niet uit.

Heb je geen haast dan zet je 'm aan en kun je een tijdje later aan de espresso.

Energieverbruik is al vele malen gemeten, stelt geen zak voor.

Honderden of zelfs duizenden euro's extra besteden om een paar dubbeltjes aan energie te besparen is krankzinnigheid.
Ik ben het deels met je eens. Misschien is je machine ‘slim’ en anders is een slimme stekker een optie. Daarmee ondervang je de koude start. Maar de machine de hele dag aan laten staan…. De kosten vallen mee al kan dat voor ieders portemonnee anders worden ervaren. Het is meer dat ik er moeite mee heb zoveel stroom te verspillen. Je laat ook niet overal in huis je verlichting de hele dag aan, gewoon voor als het weer donker wordt ofzo.

Ik ga voortaan wel die slimme stekker gebruiken. De machine zet ik voortaan aan met een app des ochtends automatisch inschakelen.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor omeCo » do 07 sep 2023, 11:19

Ik vraag me toch nog wat af. Om iets tot een bepaalde temperatuur te verwarmen heb je een bepaalde hoeveelheid energie nodig.
Als deze machine zo snel opwarmt dan gebruikt hij of heel kort heel veel energie of er hoeft maar heel weinig verwarmd te worden. Snel opwarmen betekent natuurlijk ook dat er weinig tijd is om warmte te verliezen aan de omgeving, zoals mijn machine graag doet. Het is een warme persoonlijkheid.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor fransg » do 07 sep 2023, 12:29

Je laat ook niet overal in huis je verlichting de hele dag aan
Als het warm weer is, boven de 23ºC in huis dan voegt het ietsiepietsie warmte van de machine niets nuttigs toe maar de overige maanden is die warmte-energie niet verspild, het helpt heel ietsje mee om de woning aangenaam warm te houden (en het fijne idee dat je zomaar even espresso kunt maken).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: The Manument Leva machine

Berichtdoor cremalover » do 07 sep 2023, 13:38

Ik vind het een gedrocht.Ook die prijs. :|
Maar zou hem zeker ook niet kopen als hij 500 e zou kosten.
Men maakt het in mijn ogen allemaal te moeilijk.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron