TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor omeCo » zo 31 mar 2024, 17:43

Nee, niet te dik. De sleuven waar de oren van de filterhouder in gaan, zijn te ruim (uitgesleten). Daardoor blijven de filterhouders niet goed zitten.
Oplossing.Filterhouder oren verdikken.Zoek een goede lasser die messing kan solderen.Oren met hardsoldeer verdikken en aanpassen.
Makkelijker lijkt me dikkere rubbers kopen.Of er nog meer papier onder doen.
Brooks heeft misschien wat rubbers liggen die passen en een of twee mm dikker zijn
Goedkopere oplossing: ik heb een bedrijf gevonden dat op specificatie van de klant, ringen maakt. Ik kan dus siliconen opvulringen van minimaal 2 mm dik laten maken. Dat gaat beter werken dan een paar papieren opvulringen, verwacht ik. Siliconen ringen zijn elastisch en enigszins in te drukken. We hebben siliconen ringen in de San Remo zitten en dat ‘verend vermogen’ is prettig.

Even overleggen met ‘de baas‘.

Bedrijf betreft trouwens https://www.eki.nl/rubber
Laatst gewijzigd door omeCo op zo 31 mar 2024, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15114
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor fransg » zo 31 mar 2024, 18:27


Bedrijf betreft trouwens https://www.eki.nl/rubber
Wat een goeie vondst!

Ik denk dat ik daar eens een lap silicone ga bestellen om de 'rug' van mijn koffiebrander mee te bedekken. Die wordt namelijk behoorlijk heet en daar verliest de brander denk ik onnodig energie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor bobbee » zo 31 mar 2024, 20:27


Bedrijf betreft trouwens https://www.eki.nl/rubber
Wat een goeie vondst!

Ik denk dat ik daar eens een lap silicone ga bestellen om de 'rug' van mijn koffiebrander mee te bedekken. Die wordt namelijk behoorlijk heet en daar verliest de brander denk ik onnodig energie.
Wellicht kun je dit overwegen en bekijken of het wat is voor jouw toepassingen. Dit wordt namelijk gebruikt in pizzaovens voor de isolatie en isoleert waarschijnlijk beter dan siliconenkit mat.

https://amzn.eu/d/eqMhNSy
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15114
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor fransg » zo 31 mar 2024, 20:44

Dat zal beter isoleren maar ziet er misschien uit alsof ik het ding in een deken heb ingepakt.

Een dun 'zadeldek' van dit spul in donkerrode kleur ziet er denk ik wel fris uit:

https://www.eki.nl/rubber/silicone-rubber/eki1553
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor bobbee » zo 31 mar 2024, 21:03

Dat wel maar isoleert niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15114
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor fransg » wo 03 apr 2024, 09:33

Dat wel maar isoleert niet. Afbeelding
De firma is het met jou eens, ze leveren de lap niet voor deze toepassing, ook omdat de lijmlaag niet tegen de hitte kan. Ze hebben 'm ook met zonder lijmlaag dus dat bezwaar begrijp ik niet goed, maar ik laat het er maar bij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor Pti » wo 03 apr 2024, 09:40

Ik heb in Amstelveen als het goed is nog wat isolatiemateriaal van 3M dat bedoeld is als brandwerende isolatie voor rookgaskanalen en andere industriële toepassingen. Hiermee is de verbinding tussen onze brander en de schoorsteen geïsoleerd. Volgende keer dat je op bezoek bent kunnen we even kijken of je iets van dat materiaal ook op jouw brander toe kunt passen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15114
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor fransg » wo 03 apr 2024, 09:44

Gaaf, dank!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor omeCo » do 04 apr 2024, 20:25

Het lijkt erop dat ik bij het oplossen van het probleem met de losschietende filterhouders als laatst aan de meest voor de hand liggende oplossing heb gedacht: nieuwe filterhouders.
Ik heb een exemplaar van mijn pro 800 even uitgeprobeerd en die schiet dus niet los!!
Gewoon alleen de groepring erin en geen opvulringen.

Dat ik dat niet eerder heb geprobeerd!!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

Berichtdoor bobbee » do 04 apr 2024, 20:27


Dat ik dat niet eerder heb geprobeerd!!
Mooi op tijd toch, nog voordat er nieuwe groepen zijn gemonteerd. Topper!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron