Dream lever op komst

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor cremalover » di 16 jan 2024, 06:24

Vast en zeker gewoon een hele fijne machine waar je verrukkelijke espresso uit haalt als je goeie bonen hebt, een super goeie maler, als je een beetje handig bent in het doseren en plannen van de extractie.

En bovendien als je zo'n machine hebt staan zal eenieder deze bewonderen en iets daarvan straalt dan vanzelf af op de eigenaar.
Als je ziet hoe mensen op onze Kees reageren. Vaak vol bewondering en men vindt het geweldig dat ie überhaupt bij ons staat. Laat staan als we hem in gebruik nemen!
Foto?

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor Ypuh » di 16 jan 2024, 09:13

Leuk dat er nog ruimte is voor iets van 'functional art'. Ik word wel vrolijk van een mooie koffiemachine. Het blijft toch een eyecatcher in huis of een zaak.

Zoveel huisinrichting is al ingericht op zo goedkoop/functioneel mogelijk produceren wat je niet nodig hebt of als tijdelijke oplossing. Een degelijke koffiemachine kun je over 15 jaar nog steeds dagelijks plezier van hebben, al hoeft dat niet per se een KvdW te zijn.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor omeCo » di 16 jan 2024, 10:10

Vast en zeker gewoon een hele fijne machine waar je verrukkelijke espresso uit haalt als je goeie bonen hebt, een super goeie maler, als je een beetje handig bent in het doseren en plannen van de extractie.

En bovendien als je zo'n machine hebt staan zal eenieder deze bewonderen en iets daarvan straalt dan vanzelf af op de eigenaar.
Als je ziet hoe mensen op onze Kees reageren. Vaak vol bewondering en men vindt het geweldig dat ie überhaupt bij ons staat. Laat staan als we hem in gebruik nemen!
Foto?
Als het een beetje meezit verhuizen we deze maand naar een nieuwe locatie. Daar krijgt de nieuwe brander zijn plek en wordt ook Kees op water en stroom aangesloten. Dan zal ik een paar foto’s plaatsen. Op dit moment staat hij nog op dezelfde plek als waar hij een week of wat geleden is binnengebracht. Enige verschil is dat hij nu schoon is en voorzien van nieuw rubber.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor Joste » di 16 jan 2024, 15:25

Leuk dat er nog ruimte is voor iets van 'functional art'. Ik word wel vrolijk van een mooie koffiemachine. Het blijft toch een eyecatcher in huis of een zaak.

Zoveel huisinrichting is al ingericht op zo goedkoop/functioneel mogelijk produceren wat je niet nodig hebt of als tijdelijke oplossing. Een degelijke koffiemachine kun je over 15 jaar nog steeds dagelijks plezier van hebben, al hoeft dat niet per se een KvdW te zijn.
Helemaal mee eens hoor! En het is zeker een hele mooie! Technisch zal het ook zeker goed in orde zijn.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor gilleko B. » wo 17 jan 2024, 09:02

an easily recognizable machine, rather than a camouflaged box.
Heel loffelijk streven!

Als ik een supercar voorbij zie zoeven vraag ik me ook weleens af waarom mijn Toyota Yaris niet zó kon worden gemaakt ;-)
Toyota kan en kon van alles.Ze willen niet.
Toyota 2000GT.
Screenshot_2023-12-09-18-18-32-177_com.android.chrome.jpg
Zelfs 007 kon hem waarderen :)
Automobiel met een buitengewone schoonheid en prijs, die gaat vandaag de dag rond de miljoen!

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor fransg » wo 17 jan 2024, 09:30

Automobiel met een buitengewone schoonheid en prijs, die gaat vandaag de dag rond de miljoen!
Fraai.

Dan is de KvdW ineens best wel voordelig en bereikbaar voor de gewone man!
Scherm­afbeelding 2024-01-17 om 09.29.36.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Dream lever op komst

Berichtdoor omeCo » wo 17 jan 2024, 10:44

Over dream lever gesproken (ik breek even in): hoe krijg ik die knop van de stoomkraan van Kees eraf. Of eigenlijk, hoe krijg ik dat kapje eraf??

Afbeelding

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor HanR » wo 17 jan 2024, 11:48

Als ik het goed zie ik 2 gaatjes in het kapje.
Passend inbussleuteltje in één van de gaatjes en linksom draaien.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor omeCo » wo 17 jan 2024, 11:51

Als ik het goed zie ik 2 gaatjes in het kapje.
Passend inbussleuteltje in één van de gaatjes en linksom draaien.
Klopt! Twee gaatjes! Even een bakkie doen en dan aan de slag.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Dream lever op komst

Berichtdoor cremalover » wo 17 jan 2024, 11:56

Bakeliet op mijn Lambro.

https://youtube.com/shorts/FTlAEpVhkNA? ... HcI77xsnM2
Simpel.
Achterkant van schuifmaat gebruiken als het vast zit .Gewone draad.Linksom los.
Shotje oude vettige Malabar gemaald met K30 met gruwelijk veel retentie .

https://youtu.be/LYXCe2dnLfY?si=woHf_hreS-gjVXxt

Smaakt toch nog ok.
IMG_20240117_120032.jpg


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tjitm en 10 gasten

cron