Strega kopen of niet

Erik82
Berichten: 2914
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Strega kopen of niet

Berichtdoor Erik82 » di 10 mar 2015, 07:26

Goed bezig. Het gaat wel even wat tijd kosten voordat je z'n volle potentieel leert gebruiken maar dan zul je geweldige resultaten behalen. Out-of-the-box is de Strega al zo goed dat het bijna lastig is om er een slechte shot uit te halen.

Ik zou zeker een naked aanraden want daarmee vergroot je het potentieel van de Strega enorm doordat je precies kunt zien wanneer de eerste druppels onderaan het filterbakje komen. Als je wacht totdat de eerste druppel uit de uitloop komt zit je alweer 2 bar hoger op de puck tov de eerste druppel onderaan het filterbakje. Werkt ook wel maar geeft minder controle en juist dat is de reden waarom de meeste een Strega kopen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Bertjepower
Berichten: 141
Lid geworden op: di 12 feb 2013, 22:05

Strega kopen of niet

Berichtdoor Bertjepower » di 10 mar 2015, 10:44

Naked heb ik ook erbij dus daar zal ik op letten. Is het ook te adviseren om de pomp juist niet z'n volle druk te laten bereiken? Ik kan me voorstellen dat je op die manier per boon kunt uitzoeken wat het lekkerste werkt. Korte preinfusie = lage druk, lange preinfusie = hoge druk met de Strega toch?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13299
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Strega kopen of niet

Berichtdoor bobbee » di 10 mar 2015, 11:04

Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop! Afbeelding

Zie dit filmpje voor antwoord op je vraag :

http://youtu.be/I4TrUpp1Yuo


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron