PID voor een mini gaggia?

vriesmjde
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 13:42

Re: PID voor een mini gaggia?

Berichtdoor vriesmjde » ma 28 dec 2015, 15:35

Pti

De ring die bij de piston geplaatst word was bij mij te dik. Kreeg de piston er nauwelijks in, laat staan met koffie er in. Heb een laagje van de ring afgesneden/ minder hoog gemaakt.

Heb wel het idee dat ik wat moet overdoseren. Anders heb ik een heel natte puck en loopt het ook sneller door.
Gebruik nu meestal het eenkops bakje, haal de hendel 1 keer helemaal neer, houd hem daar even en laat hem dan langzaam gaan.
Wanneer er dubbele dan haal ik hem hierna nogmaals naar beneden en laat direct weer los.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: PID voor een mini gaggia?

Berichtdoor @3aan » ma 28 dec 2015, 19:56

Je hebt dan wel een piston machine maar je spreekt over het verkeerde als je een Porta Filter bedoeld! De Piston is de zuiger in je machine (Piston is de Engelstalige benaming voor Zuiger)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

vriesmjde
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 13:42

Re: PID voor een mini gaggia?

Berichtdoor vriesmjde » ma 28 dec 2015, 20:45

Die bedoelde ik idd, porta filter.

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: PID voor een mini gaggia?

Berichtdoor R&B » di 29 dec 2015, 08:38

Één zuigerslag geeft zo'n 40ml koffie (excl. crema). Ik zou het eigenlijk moeten wegen, dat weet ik. ;)

Voor een espresso (zetratio 40-60%), zou je dus flink méér moeten doseren dan er in het single bakje gaat, namelijk 16-24g. Gelukkig passen de VST bakjes ook prima, ik gebruik bijv. de 17g versie naar tevredenheid. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: PID voor een mini gaggia?

Berichtdoor HanR » di 29 dec 2015, 13:52

Lekkage bij de thermostaat is geen groot probleem.
De "bout" waarop de thermostaat geschroefd is, dicht af met een 0-ring.
Vervangen is simpel.

Mad Wally
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 11:17
Locatie: Deventer

Re: PID voor een mini gaggia?

Berichtdoor Mad Wally » di 29 dec 2015, 17:12

Kijk uit met de Fotek ssr's uit China
In het filmpje ontdekken ze dat de 25A versie eigenlijk maar 15A aankan. Ik weet niet hoe het met de andere versies zit, maar zet de rookmelder vast uit als je gaat spelen. Doe ik ook ;-).

Jan
Zet dan ook maar de brandblusser klaar. Ik heb wel eens een zware 150A ssr zien gaan, daar wil je niet naast staan.

Trouwens net vanochtend een goedkope regelaar met NTC opgeblazen. Bleek dat de ingang niet elektrisch geïsoleerd was. Toch eerst even meten met dat goedkope China spul.
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron