Mijn Europiccola in actie!

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor Erik82 » di 10 jan 2017, 16:55

Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
Je zou nu toch wel zo ongeveer door moeten hebben dat wij geen verstand van koffie hebben maar TS en dirk020 wel :mrgreen: (ook al blijkt uit alle posts in dit topic het tegenovergestelde).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor bvds » di 10 jan 2017, 17:11

Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
Frans en jij wel, dat staat onder jullie berichten maar waar Cremalover het mee doet, geen idee. Ik heb ergens gelezen dat hij een lans brak voor E61 machines dus ga ik ervanuit dat hij zo'n ding heeft staan
De laatste keer had hij nog een klein levertje staan ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor turboyeast » di 10 jan 2017, 17:20

LS,
Ik wil ook graag een duit in het zakje doen. Ik word spontaan bekropen door een soort geldingsdrang. Heel raar...apenrots?
Pas geleden heb ik bij de COOP boontjes gekocht (mild espresso). Slechte crema, vlakke smaak, bitter, geen tijgerprint. Misschien had het te maken met het feit dat ik mijn Aurora Brugnetti (toch niet de minste lever machine) nog moest inrijden, wie zal het zeggen. Daarna heb ik boontjes van bvds geprobeerd en werkelijk de eerste shot raak, mooie crema, uitgebalanceerde smaak, mooie tijgerprint. Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking: met boontjes van de supermarkt valt geen kwalitatief hoogwaardige espresso te maken.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor R&B » di 10 jan 2017, 18:03

Over smaak valt heel goed te twisten, alleen leidt het vaak tot niks. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor @3aan » di 10 jan 2017, 18:10

De bonen discussie was klaar toch?! hahaha :)
Help, uitgemolken koe, afgekloven kip en DE Senseo klaar!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor fransg » di 10 jan 2017, 18:13

Ik sprak eens een man die in mijn portiek lag te slapen. Hij wist me te vertellen dat over wijn veel onzin wordt verkondigd. Natuurlijk, er is enig smaakverschil tussen knakenwijn van de Lidl en wijn van vijftien Euro per fles maar over het algemeen kun je van de goedkoopste wijn van het onderste schap ook heel behoorlijk in de lorum raken, legde hij me uit. Hij bood me aan dat ik uit een van zijn halflege flesjes wat mocht proeven, mar ik ben beleefd over hem heengestapt. De discussie "is dure wijn beter" ben ik niet aangegaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 18:19

De discussie "is dure wijn beter" ben ik niet aangegaan.
Wees blij want dat is lang niet altijd 't geval ;)
"Verhuizen kost beddestro!"

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 18:24

Pas geleden heb ik bij de COOP boontjes gekocht (mild espresso). Slechte crema, vlakke smaak, bitter, geen tijgerprint. Misschien had het te maken met het feit dat ik mijn Aurora Brugnetti (toch niet de minste lever machine) nog moest inrijden, wie zal het zeggen. Daarna heb ik boontjes van bvds geprobeerd en werkelijk de eerste shot raak, mooie crema, uitgebalanceerde smaak, mooie tijgerprint. Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking: met boontjes van de supermarkt valt geen kwalitatief hoogwaardige espresso te maken.
Cheers, TY
Niet per se inderdaad. Een jaar of wat terug kocht ik uit curiositeit een zakje Lavazza Oro. Daar kon ik, wat ik ook probeerde toen geen drinkbare espresso mee maken. Gek genoeg lukte dat wèl met Lavazza Rosso :shock:
Ik ken de Aurora Brugnetti niet maar het zou zomaar kunnen zijn dat die behoorlijk gevoelig is voor de juiste maling, altijd weer een 'dingetje' met confectiebonen. Wellicht had je de maling met de bonen van bvds wel gelijk 'in de vingers'. Wie zal 't zeggen
"Verhuizen kost beddestro!"

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor cremalover » di 10 jan 2017, 19:01

Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
Frans en jij wel, dat staat onder jullie berichten maar waar Cremalover het mee doet, geen idee. Ik heb ergens gelezen dat hij een lans brak voor E61 machines dus ga ik ervanuit dat hij zo'n ding heeft staan

Maar èigenlijk zou dat er niet zo toe mogen doen. Want in 't volgende lijstje staat de apparatuur echt niet bovenaan qua importantie:

"Miscela", de blend van de koffie
"Macinazione" de juiste maling
"Macchina" de espresso machine en tenslotte als belangrijkste factor
"Mano", de hand de barista

Dus zou je ook met een E61 met confectie bonen knappe koffie moeten kunnen zetten, daar kan ik echter bij gebrek aan ervaring met dat soort machines geen uitspraak over doen

Een E61 is gewoon een goed concept.Daar komt echt geen bagger uit.

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 20:51

Ik krijg nu wel echt zin om ook een La Pavoni aan te schaffen :D :D
Ik kan het iedereen aanbevelen. La Pavoni: Een geweldige machine en nog betaalbaar ook!
"Verhuizen kost beddestro!"


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron