Mijn Europiccola in actie!

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: RE: Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 09:21

Jij zweert bij de meuk van het kruidvat:
Ik weet met mijn La Pavoni ook uitstekende koffie te zetten van bonen zo uit de supermarkt. [...] 't is bullshit om te stellen dat je met Kruidvatbonen per definitie geen knappe koffie kan zetten.
en daarom overtuigt een aanbeveling van jou me niet onmiddellijk
Ehhh, ergens bij zweren of een vraagteken zetten bij een stelling is toch iets anders hoor. Ook aan dhr. fransg het vriendelijke verzoek om mijn woorden niet te verdraaien, een eigen invulling te geven, uit zijn verband te rukken etc. etc. dat maakt de discussie wel zo zuiver.
Het blijkt nl. dat je met bonen zo uit de supermarkt uitstekende koffie kan zetten met een La Pavoni. Dat je met versgebrande bonen van een artisane koffiebrander -die van de hoed en de rand weet- een smakelijker product kan genereren dat weet iedereen hier wel alleen daar gaat 't nu even niet over
"Verhuizen kost beddestro!"

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor cremalover » di 10 jan 2017, 09:49

Met supermarkt koffie kun je geen uitstekende espresso zetten.Wel zeer slechte espresso.

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor Makster » di 10 jan 2017, 10:02

And the story continues :D

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor bobbee » di 10 jan 2017, 10:23

Ieder zijn ding, zullen we het hierbij laten. Er is genoeg over gezegd. ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 11:52

Met supermarkt koffie kun je geen uitstekende espresso zetten.Wel zeer slechte espresso.
Misschien zou je moeten schrijven: "Met supermarkt koffie kan ik geen uitstekende koffie zetten, bij mij wordt dat altijd een soort van slootwater" of "Met supermarkt koffie lukt het mij niet om uitstekende koffie te zetten dus houd ik het bij versgebrande bonen"

Want nu lijkt 't net alsof je een feit oplepel terwijl dat gewoon niet waar is.
"Verhuizen kost beddestro!"

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor cremalover » di 10 jan 2017, 12:25

Met supermarkt koffie kun je geen uitstekende espresso zetten.Wel zeer slechte espresso.
Misschien zou je moeten schrijven: "Met supermarkt koffie kan ik geen uitstekende koffie zetten, bij mij wordt dat altijd een soort van slootwater" of "Met supermarkt koffie lukt het mij niet om uitstekende koffie te zetten dus houd ik het bij versgebrande bonen"

Want nu lijkt 't net alsof je een feit oplepel terwijl dat gewoon niet waar is.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.
Bij deze dus.

Mijn ervaring met supermarktbonen is zeer slecht.
Naar mijn stellige overtuiging valt daar absoluut niks drinkbaars mee te fabriceren.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor fransg » di 10 jan 2017, 12:41

En "global warming" is ook maar een mening, aldus Trump. Het mag dan wel zo zijn dat vrijwel alle mensen in het vakgebied er anders over denken dan hij, dat brengt zo iemand als Trump natuurlijk niet op andere gedachten. Hoe lang we het er ook over hebben.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 15:39


Mijn ervaring met supermarktbonen is zeer slecht.
Naar mijn stellige overtuiging valt daar absoluut niks drinkbaars mee te fabriceren.
Okee, wellicht is 't met een E61 machine niet te doen, geen ervaring met die dingen. Met een hevelmachine is 't goed te doen. Wip anders eens langs als je in 020 bent, dan laat ik 't je wel zien
"Verhuizen kost beddestro!"

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor bobbee » di 10 jan 2017, 15:57

Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Mijn Europiccola in actie!

Berichtdoor dirk020 » di 10 jan 2017, 16:51

Weet je wel wat Frans en Cremalover en ik hebben staan?
Frans en jij wel, dat staat onder jullie berichten maar waar Cremalover het mee doet, geen idee. Ik heb ergens gelezen dat hij een lans brak voor E61 machines dus ga ik ervanuit dat hij zo'n ding heeft staan

Maar èigenlijk zou dat er niet zo toe mogen doen. Want in 't volgende lijstje staat de apparatuur echt niet bovenaan qua importantie:

"Miscela", de blend van de koffie
"Macinazione" de juiste maling
"Macchina" de espresso machine en tenslotte als belangrijkste factor
"Mano", de hand de barista

Dus zou je ook met een E61 met confectie bonen knappe koffie moeten kunnen zetten, daar kan ik echter bij gebrek aan ervaring met dat soort machines geen uitspraak over doen
Laatst gewijzigd door dirk020 op di 10 jan 2017, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Verhuizen kost beddestro!"


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron