lever vragen

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: lever vragen

Berichtdoor Jochen_P » vr 10 feb 2017, 00:30

Duidelijk!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: lever vragen

Berichtdoor Erik82 » vr 10 feb 2017, 07:32

Alleen ga je qua smaak op achteruit als je de Strega op de waterleiding aan gaat sluiten onafhankelijk van welke versie je kiest. Dat is al uitgebreid getest en is men het wereldwijd over eens. Dat punt probeerde ik te maken.

Als je een Strega op de waterleiding aan wilt sluiten kun je hem beter verkopen en voor een Profitec, Londinium oid gaan. De Strega geeft niet een 100% hevelsmaak maar zit wel dichter bij een hevel dan bij een pompmachine. Voor de echte zachte smaak zul je een "echte" hevel moeten kopen zoals de Profitec, Londinium, Cremina, Strietman e.d. De Strega is wel een machine met eindeloze mogelijkheden en dat maakt hem ontzettend leuk en als je hem op vastwater zet ben je al die mogelijkheden kwijt en is het hele nut van de Strega verdwenen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: lever vragen

Berichtdoor seels » vr 10 feb 2017, 22:35

Even melden dat het allemaal wat sneller dan verwacht is gegaan en ik de profitec van Ludo heb overgekocht. ;) morgen uitgebreid testen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: lever vragen

Berichtdoor bobbee » vr 10 feb 2017, 23:06

Zo! Gefeliciteerd, meteen maar goed aangepakt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: lever vragen

Berichtdoor Erik82 » za 11 feb 2017, 08:35

Goede keuze en naar mijn mening een betere keuze dan de Strega.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Cubeman
Berichten: 57
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 21:10

Re: lever vragen

Berichtdoor Cubeman » za 11 feb 2017, 10:36

Top, ga je geen spijt van krijgen.
Zelf ook lang getwijfeld maar naast elkaar uitproberen gaf toch een duidelijk antwoord, en dat was de Pro 800.
Klinkt raar maar ik vond de Strega minder lekker aanvoelen in de bediening.
Niet dat het een slechte machine is, verre van maar hij was niet voor mij.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Profitec Pro 800 - Compak K3 Touch Advanced - Behmor 1600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: lever vragen

Berichtdoor bobbee » za 11 feb 2017, 10:42

Tsja, je praat ook over een paar honderd euro meer!
Ik zou zelf ook wel graag een londinium of profitec (dipper) willen maar ja... Daarnaast zet de stega ook geweldige koffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Cubeman
Berichten: 57
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 21:10

Re: lever vragen

Berichtdoor Cubeman » za 11 feb 2017, 10:53

Dat is het ook, ik had de ruimte om de keus te maken maar ik begrijp dat dat lang niet altijd zo moet zijn.
En inderdaad, ze zetten beide geweldige koffie.
Nu speelde bij mij ook mee dat ik aan wilde kunnen sluiten op de waterleiding, iets wat bij de Strega ook lastiger is.
Lang niet alle verkopers verkopen de versie die dit kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Profitec Pro 800 - Compak K3 Touch Advanced - Behmor 1600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: lever vragen

Berichtdoor bobbee » za 11 feb 2017, 11:05

Bij een normale strega kun je zo een magneetklep voor de pomp zetten en daar de waterleiding op aansluiten. Of na de pomp, net wat je wilt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: lever vragen

Berichtdoor cremalover » za 11 feb 2017, 12:20

Als je deze Strega ( special edition) ombouwd naar een vastwateraansluiting, kun je de watertank niet meer gebruiken.
Wel kun je kiezen (dmv van een switchknop links onder de machine) of je de pomp wel of niet gebruikt.

Je kunt dus kiezen: gebruik maken van de (lage) druk van de waterleiding (machine werkt geruisloos).
Of dat je de vibratiepomp inschakelt (blijft de Strega qua functionaliteit hetzelfde als met een watertank (inclusief het geluid van de vibratiepomp), maar hoef je de watertank niet meer met bij te vullen).

Vorig jaar aan Peter (Kafko) advies gevraagd hoe ik de Strega het beste kon gebruiken. Hij adviseerde mij de machine op de waterleiding aan te sluiten (dat zou ik graag doen, maar het boren van het benodigde gat in het composiet werkblad stuitte op bezwaren van mijn wederhelft).
Doe maar niet.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron